NOVITET – Mazda 6e: Naelektrisana ljepotica
I dok većina konkurenata električni pogon nudi u svojim najpopularnijim modelima SUV-ova i crossovera, Mazda opet bira alternativni pristup. S novom limuzinom 6e Japanci igraju na čiste emocije gurajući pogonski koncept u drugi plan...
Kada se usporedi sa europskim električnim modelima čija je dužina blizu njenih 4,92 metra, kao što su BMW i5 ili Mercedes EQE, nova Mazda 6e čini se kao povoljna kupnja. Ta činjenica rezultat je suradnje koju je Mazda uspjela ostvariti s kineskim partnerom Changanom na razvoju ovog modela, zbog čega se 6e ne proizvodi u Japanu, već u kineskom Nankingu. Nova limuzinska zavodnica s Dalekog istoka nije „povoljna kupnja” samo zbog cijene. Naime, ona je serijski bogato opremljena, s interijerom koji je estetikom i kvalitetom bliži Mercedesu ili BMW-u nego Volkswagenu ili Hyundaiju.
Nijedan drugi proizvođač velikoserijskih automobila ne oblaže unutrašnjost tako mekanim antilopom niti stvara tako profinjenu atmosferu kao Mazda novom „šesticom”. Vanjski dizajn i dalje prati osnovne smjernice „Kodo" jezika, koji je već 15 godina glavna vodilja japanskih dizajnera. Ovaj stil forsira jednostavne, ravne, čiste i vizualno impresivne forme svana. Jedina zamjerka u vezi s dizajnom modela 6e upućena je prema aktivnom stražnjem spojleru, koji se izvlači pri brzini od 90 km/h. Iako pomaže aerodinamici i dometu, on potpuno zaklanja pogled kroz stražnje staklo.

Mazda je zato postavila nadzorne kamere svuda okolo, a slika s njih može se pojedinačno odabrati i prikazati na zaslonu, čak i tijekom vožnje. Električnom šesticom Mazda napušta svoj dugogodišnji koncept organizacije interijera u kojem su prednost imale klasične komande i tipke. Njih je zamijenio veliki centralni zaslon osje-tljiv na dodir u koji su integrirane gotovo sve bitne upravljačke funkcije. Interijer je elegantan, s velikim zaslonom osjetljivim na dodir, koji se sada prvi put u Mazdinim automobilima može koristiti i tijekom vožnje. Sve djeluje klasično i profinjeno, bez pretjerivanja u multimediji, koja je (treba to naglasiti) rekordno velika za Mazdine standarde. Prostranost kabine je adut više, dok se volumen prtljažnika od 466 litara čini većim zbog praktičnih petih vrata. Podsjećamo da je naprijed dodati pretinac volumena 72 litra. Najpovoljnija verzija nove Mazde 6e na europskom tržištu košta 44.900 eura, što je znatno niže u odnosu na gabaritno slične europske modele.
Novom "šesticom" Mazda je promovirala suvremeni koncept interijera u kojem dominiraju digitalna rješenja sa do sada najvećim zaslonom osjetljivim na dodir


POGON
U ponudi su dvije baterije, obje sa sistemskim naponom od 400 V, ali i različite kemije ćelija. Osnovna verzija ima LFP bateriju od 68,8 kWh, dovoljnu za 479 km dometa, dok „Long Range” koristi NCM ćelije od 80 kWh i prelazi do 552 km. Performanse su slične: 258 KS za manju i 245 KS za veću bateriju, uz istih 320 Nm okretnog momenta. Ubrzanje do 100 km/h traje 7,6, odnosno 7,8 sekundi, dok je maksimalna brzina elektronički ograničena na 175 km/h.