Od Sarajeva do Save 2026. godine potpuno spojen Koridor Vc
Završeno probijanje najdužeg tunela
U povodu završetka probijanja tunela Golubinja, trenutno najdužeg cestovnog tunela koji se gradi u BiH u okviru dionice autoceste na Koridoru Vc, u srijedu je upriličena svečanost. Golubinja je trenutno najduži cestovni tunel kojeg se gradi u BiH na području općine Žepče u sklopu dionice autoceste Poprikuše - Nemila ukupno duge 5,5 kilometara, dok je dužina ovog tunela 3,6 kilometara.
- Jedini duži tunel bit će budući tunel Prenj, koji će biti ugovoren u jesen, najavio je Denis Lasić, v.d. direktora JP 'Autoceste FBiH', koji je napomenuo da će se tim tunelom dovršiti sve dionice i spojiti Koridor. - Realno govoreći, od Sarajeva do Save u ljeto 2026. godine ćemo imati u potpunosti spojen Koridor Vc, najavio je Lasić.
Prema riječima premijera FBiH Nermina Nikšića, kako odmiče gradnja Koridora Vc, slijede sve zahtjevnije dionice i projekti.
- Jedan od najzahtjevnijih se uspio spojiti. Čeka nas rad na tunelu Prenj, što će biti još zahtjevnije. Ovo dokazuje da imamo kvalificirane kompanije, naveo je premijer FBiH i dodao da je za tunel Hranjen ove godine osigurano više sredstava no ikada do sada. Prema njegovim riječima, čeka se na dozvole i rješenja te će se, čim se zaokruži taj dio, početi raditi. Kazao je i da nikada ne treba zaboraviti ono što su dužni Tuzlanskoj županiji.
- Još uvijek važemo hoće li biti Doboj-Tuzla-Zvornik brza cesta, ili čak autocesta, Tuzla-Orašje autocesta, rekao je istaknuvši na koncu da se ulaganje u infrastrukturu pokazalo kao opravdano, ne samo kroz investicije, jer se kaže da jedno radno mjesto na izgradnji infrastrukturnih objekata veže između 5-10 drugih radnih mjesta.
Vođa projekta Utku Gok ispred firme Cengiz je kazao da je ovo nastavak uspješne suradnje BiH i kompanije Cengiz, koja je, kako je napomenuo, iznimno ponosna na projekt koji je bio izuzetno zahtjevan. I federalna ministrica prometa i komunikacija Andrijana Katić je, uz napomenu da je riječ o izazovnom i građevinskom poduhvatu, ukazala na značaj autoceste za BiH kao ključnog elementa za povezivanje sa susjednim zemljama i okosnice ekonomskog i gospodarskog razvoja.
Vrijednost ugovorenih radova iznosi 251.100.305,40 eura bez PDV-a. Izgradnju ove dionice se financira sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Europskom bankom za obnovu i razvoj, Europske investicijske banke (EIB) te bespovratnim sredstvima EU-a, osiguranim u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan.