Online nastava može biti kvalitetna kao i tradicionalna
Online nastava može biti jednako kvalitetna, u nekim slučajevima čak i kvalitetnija od tradicionalne nastave, ali samo ukoliko se isplanira i provede na pravi način, smatraju iz Fondacije budućnosti u Bosni i Hercegovini - BH Futures Foundation.
Iz te fondacije Feni su kazali da je nastavu, prije svega, potrebno uskladiti sa istraživanjem o tome koliki je raspon pažnje, kako se pažnja može održati te šta poboljšava pamćenje i slično.
- Također, u slučaju velikog broja učenika ili studenata, veoma je teško omogućiti i pratiti grupni rad u klupama zbog prostornih ograničenja i manjka tehnologije u učionicama, dok je u online nastavi mnogo više mogućnosti - naglašavaju iz fondacije.
Mišljenja su da kombinacija online nastave i one u klupama može omogućiti da učenici i studenti teorijsko gradivo pređu sami kod kuće, a da onda u školi ili na fakultetu učestvuju u eksperimentima, prezentacijama, debatama, projektnoj nastavi ili drugim tipovima aktivnog učenja, što je, naglašavaju, zaista neophodno za usvajanje gradiva i razvijanje kritičkog razmišljanja.
- Osim toga, online nastava omogućava nastavak obrazovanja većem broju populacije, ne samo tokom pandemije, nego i u slučajevima kada učenici ili studenti žive daleko od obrazovnih institucija, kada rade i izdržavaju porodicu, majkama na porodiljskom bolovanju i slično. Stoga smatramo da je neophodno što prije usavršiti vještine izvođenja online nastave kod prosvjetnih radnika, da bismo u BiH uskoro vidjeli prilike za studiranje online, kao što je to slučaj u razvijenim zemljama - poručuju iz BH Futures Foundation.
S tim u vezi BH Futures Foundation počela je sa realizacijom kursa ''Lideri online nastave'', koji bi trebao trajati do augusta.
Na samom početku, navode, imali su više od 1.200 učesnika iz BiH, Hrvatske, Srbije, Crne Gore i nekoliko drugih zemalja, a broj se svaki dan povećava.
- Nastavnici i profesori tokom pandemije pokazali su da se mogu uspješno prilagoditi online nastavi i bez formalne obuke, a sada su oduševljeni prilikom koja im se ukazala da to znanje nadograde i usavrše, te da na taj način spremniji dočekaju iduću školsku/akademsku godinu - navode iz Fondacije.
Trajanje kursa svaki polaznik bira za sebe. Šest sedmica ili manje, u zavisnosti od potrebe i interesovanja.