Dnevni.ba - PRELOADER

Postignuća učenika ispod međunarodnog prosjeka u znanju matematike i prirodnih znanosti

04 Pro 2024


Postignuća učenika ispod međunarodnog prosjeka u znanju matematike i prirodnih znanosti

Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje (APOSO) BiH objavila je rezultate i preporuke međunarodnog istraživanja TIMSS 2023 za BiH, koji pokazuju da su postignuća učenika iz BiH ispod međunarodnog prosjeka. Istraživanje je u BiH provedeno 2023. godine na uzorku od 3.391 učenika četvrtih razreda iz 120 osnovnih škola a, slično prethodnim istraživanjima, rezultati i ovaj put pokazuju da su postignuća učenika iz BiH ispod međunarodnog prosjeka. 

Tako su učenici 4. razreda u BiH na testu iz matematike ostvarili 447 bodova, a na testu iz prirodnih znanosti 448 bodova. Postignuće ostvareno na oba testa pozicionira BiH ispod prosjeka TIMSS skale, koji iznosi 503 boda za matematiku i 494 bodova za prirodne znanosti, a razlika u odnosu na prosjek je statistički značajna.

U BiH, djevojčice ostvaruju bolja prosječna postignuća iz prirodnih znanosti od dječaka i razlika u postignućima je statistički značajna, dok, na međunarodnoj razini, djevojčice ostvaruju bolja prosječna postignuća iz prirodnih znanosti od dječaka, no razlika nije statistički značajna. 

Dječaci u BiH ostvaruju bolja prosječna postignuća iz matematike, ali razlika nije statistički značajna, dok, na međunarodnoj razini, dječaci ostvaruju bolja prosječna postignuća iz matematike i razlika je statistički značajna. Rezultati TIMSS 2023 opet su pokazali da svega 1% učenika u BiH, tj. svaki stoti, ostvaruje rezultat u naprednoj referentnoj vrijednosti iz matematike, dok naprednu referentnu vrijednost iz prirodnih znanosti doseže njih nula posto. Bitno je napomenuti da je istraživanje TIMSS 2023 provedeno bez sudjelovanja Republike Srpske i Zapadnohercegovačke županije, zbog čega rezultati bh. učenika nisu zabilježeni u međunarodnim trendovima. Trend će moći pratiti samo one nadležne obrazovne vlasti čiji su učenici sudjelovali u zadnja dva ciklusa TIMSS istraživanja.

Preporuke za unaprjeđenje kvalitete obrazovanja i ubrzavanje kurikularne reforme

Rezultati i preporuke istraživanja bit će, kao i dosad, distribuirane svim razinama obrazovnih vlasti u zemlji kako bi se poduzelo konkretne korake u cilju unaprjeđenja kvalitete obrazovanja i ubrzavanju kurikularne reforme. Samo uz prilagodbu obrazovnih sustava funkcionalnim znanjima, vještinama i kompetencijama, uz praćenje trendova postignuća učenika na globalnoj razini, može se omogućiti našoj djeci da ne zaostaju za svojim vršnjacima u drugim zemljama i da budu kompetentni na tržištu rada. Učenici iz BiH u ovom istraživanju sudjeluju po treći put, iako ne u kontinuitetu. 

Prvi put, 2007. godine, u istraživanju su sudjelovali učenici osmih razreda osnovne škole, a rezultati koje su ostvarili bili su ispod međunarodnog prosjeka. U istraživanju 2019. godine su sudjelovali učenici četvrtih razreda osnovne škole, a ostvareni rezultati pokazali su da 24% testiranih ne može doseći čak ni nisku razinu postignuća u oblasti matematike, dok svega 1%, tj. svaki stoti, ostvaruje rezultat u naprednoj referentnoj vrijednosti iz matematike i prirodnih znanosti. 

TIMSS je međunarodno istraživanje trendova u znanju matematike i prirodnih znanosti koje omogućava podatke o učeničkim postignućima iz navedenih oblasti i o elementima koji na to utječu.

 

BIH


IVAN ODAK

Ministar Velagić pozvan da podnese ostavku

 ''Resorni ministar je jednostavno loše rješenje za jednu od najvažnijih pozic...

27 Pro 2024

ZENICA

Zenički specijalci pronašli čovjeka s kojim je porodica prije tri dana izgubila kontakt, spasioci se probijali kroz snijeg

Akcija pronalaska i spašavanja Zavidovićanima uspješno je okončana nakon što...

27 Pro 2024

UGLJIČNI MONOKSID IZ AGREGATA KOBAN I ZA OBITELJ IZ TEOČAKA

VELIKA TRAGEDIJA: Policajac je prvi vidio prizor i rekao mi da ne idem dalje

Huso je bio izuzetno vrijedan i pošten čovjek. Kopao je kaburove, išao na dnevnice,...

27 Pro 2024