Dnevni.ba - PRELOADER

PREDSTAVLJAMO - Audi A3 Sportback

02 Lis 2020


PREDSTAVLJAMO - Audi A3 Sportback

Audi A3 Sportback je u ovom četvercu dobio jednu od najtežih uloga, jer je trebao koncept kompakta da nametne veoma zahtjevnim premijum

kupcima, što je i uspio tako što je osvježio prepoznatljiv dizajn i potpuno

redefinirao interijer ... bila poprilično jednostavna – ponuditi najvišu moguću razinu kvalitete, dinamike, komfora i praktičnosti uz prepoznatljiv Audijev dizajn. U značajnoj mjeri A3 je u ovoj namjeri i uspio, mada je u međuvremenu dobio veoma snažnu konkurenciju u obliku Mercedesa A i B-Klase, odnosno BMW-a 1. Podsjećamo da se A3 do sada nudio kao trovratni i petovratni kompakt, kao atraktivni kabriolet, Sportback, a od prošle generacije i kao limuzina. Četvrta generacija svjetlo dana je ugledala u petovratnoj konfiguraciji, a već sada je jasno da trovratni model odlazi u prošlost, dok proizvodnja limuzine i kabrioleta u aktualnom trenutku nije potvrđena.

Dizajn „trojke“ oduvijek je pratio aktualne Audijeve modne trendove, uz minimalne vizualne i uglavnom evolutivne promjene. Na prvi pogled četvrta generacija ne donosi nikakvu revoluciju, ali je svježina i te kako primjetna u mnogim detaljima. Jedan od njih svakako je do sada najkutastija šestokutna „single frame“ maska hladnjaka, koja pokriva gotovo čitav čeoni dio automobila. Prednji branik je na bogato opremljenim promotivnim modelima istaknut sa bočnim svijetlim okvirima, koji imitiraju dodatne otvore za dovod zraka kakve imaju Audijevi sportski modeli iz RS serija. Stražnji branik u najbogatijem izdanju dolazi ukrašen sa kromiranom lajsnom, dok je u serijskoj verziji na toj poziciji samo kontrastna crna plastika. Dinamičnije profiliran sa četiri uzdužna pregiba je i poklopac motora, a po istom principu vizualno su promijenjene i limene površine na vratima.

Raspored staklenih površina ostao je isti, ali su one sada naglašene kromiranim okvirom, dok je stražnji, krovni C stup nešto širi i oštrije nagnut prema naprijed. U osnovnim paketima opreme plastični elementi na branicima su u crnoj boji i puno manje se ističu, a takvi su i serijski 16-inčni alu naplaci. Kroz više pakete ili dodatnu opremu kupci na raspolaganju imaju dva modela 17-inčnih, četiri 18 i dva 19-inčnih aluminijskih kotača, koje odlikuje potpuno novi i moderan dizajn. Tko to želi, „trojku“ može dobiti i sa „zimskim“ 16-inčnim čeličnim kotačima sa plastičnim ukrasnim poklopcima. U skladu sa trendovima su i standardna LED svjetla, koja su dobila veće bočne elemente. Tko želi može ih dodatno unaprijediti sa još sofisticiranijim LED ili Matrix LED tehnologijama. Matrix svjetla nude mnoštvo naprednih aktivnih funkcija sa mogućnošću zatamnjivanja pojedinih kotača kako bi se spriječilo zasljepljivanje vozača, pješaka ili životinja koji se nalaze nasuprot A3 Sportbacku. Druga razina LED osvjetljenja i Matrix LED uključuju i dinamičke pokazivače pravca, koji naizmjeničnim paljenjem u pravcu kretanja vozila dodatno sugeriraju ostalim sudionicima u saobraćaju namjeravanu promjenu pravca i čine ovu operciju sigurnijom.

Kada je riječ o vanjskom uređenju automobila i njegovom prilagođavanju pojedinačnim ukusima, treba naglasiti da je Audi uz različite razine opreme ponudio mnoštvo živopisnih boja. Kupcima su tako na raspolaganju dvije osnovne nijanse – crna i bijela, zatim osam metalik kombinacija, dvije takozvane „uni“ nijanse, pet specijalnih metalik boja, dvije sa perla i jedna sa kristalnim efektom. Veoma interesantnom opcijom čini se i mogućnost lakiranja vozila u specifičnu nijansu koju Audi ne nudi u standardnom katalogu boja, a kupac ju želi vidjeti na svom A3 Sportbacku.

Sa 4,34 metra dužine novi model je tri centimetra duži od prethodnog, dok je osnova ostala dosadašnja MQB platforma. Međuosovinski razmak je također isti, a takva je zapremina prtljažnika koja varira od osnovnih 380 do maksimalnih 1.200 litara. Najveće promjene desile su se u interijeru, koji je poprilično drugačiji u odnosu na sva aktualna Audijeva rješenja. Originalnošću se ističe raspored novih lamelarnih ventilacionih otvora, koji su neposredno uz nove digitalne instrumente sa MIB3 multimedijom, koja je već promovirana sa Golfom. A3 je dobio i veliki na dodir osjetljivi 10,1-inčni zaslon, koji je opciono dostupan i u 12,3-inčnom formatu. Za razliku od Golfa koji je gotovo u potpunosti prešao na dodirne komande, A3 njeguje konzervativniji pristup sa mnoštvom klasičnih tastera i prekidača. U osnovnom paketu opreme nova „trojka“ dolazi sa jednostavnijim kožom obloženim upravljačem sa okruglim poklopcem zračnog jastuka na sredini, dok je u bogato opremljenim testnim modelima u prvom planu novi S Line upravljač sa svijetlim umetkom. Digitalni instrumenti standardni su u svim modelima, ali u početnom paketu dolaze sa nešto užim displejom i klasičnim pokazivačima temperature, odnosno razine goriva u rezervoaru. Osnovno stilsko uređenje kabine prepoznaje se po centralnom aluminijskom umetku, ručnom klima uređaju i plastičnim nožnim komandama, koji su u bogatijim paketima opreme zamijenjeni sjajnim metalnim navlakama. Kako i s vana, tako je i u kabini ponuđeno mnoštvo različitih mogućnosti za personalizaciju. Osim standardnih, kupcima su na raspolaganju i opciona sportska sjedišta sa snažnijim bočnim stranama i podesivom dužinom sjedalne površine. U serijskoj opremi dolaze jednostavne platnene presvlake, dok Audi opciono nudi nekoliko kombinacija alkantare, sintetičke kože i prave kože. Vrhunac predstavljaju presvlake od najkvalitetnije nappa kože. Stropna presvlaka može biti svijetla ili tamna, dok se ukrasni umetak na instrument panelu može dobiti i u bojama platine, aluminija i u plavoj nijansi. Kupcima je Audi na raspolaganje stavio četiri razine opreme: Basis, Advanced, S-Line i Edition One. Prve jedinice najnovijeg A3 Sportbacka kupcima su isporučene sa sadržajnom promotivnom Edition One opremom po početnoj cijeni od 28.900 eura, dok bi najpovoljnija standardna „trojka“ trebala biti dostupna za 26.800 eura.

POGON

Kupci Fermentora mogu da biraju izmeđ u dvije pogonske kombinacije. Prva je klasična i zasnovana na četverocilindarskom 2.0 TSI motoru, koji raspolaže sa 310 KS. Benzinski motor kombiniran je sa 4x4 pogonom i automatskim mjenjačem sa dva kvačila. Druga opcija je hibridna kombinacija 1.4 TSI motora i elektromotora sa 245 KS. Za pogon elektromotora koristi se 13 kWh baterija, koja sa punim kapacitetom omogućava električni domet od 50 kilometara. Više detalja o performansama oba modela bit će poznato u narednom periodu.