Dnevni.ba - PRELOADER

Rolls-Royce: Luksuz iznad kvantitete i masovne proizvodnje

7 h 53 min


Rolls-Royce: Luksuz iznad kvantitete i masovne proizvodnje
Rolls-Royce

Luksuzni automobilski brendovi ne ovise o masovnoj prodaji. Njihov fokus je na visokoj zaradi po vozilu i individualnom pristupu klijentima. Jedan od najboljih primjera tog poslovnog modela je Rolls-Royce, čija strategija jasno daje do znanja da ekskluzivnost ima prednost nad brojkama.

Rolls-Royce se fokusira na ekskluzivnost i personalizaciju
Rolls-Royce je prošle godine isporučio 5.712 automobila, što je treći najbolji rezultat u povijesti tvrtke. Iako razlika u odnosu na 2014. godinu iznosi svega 1.700 vozila, Rolls-Royce sada u ponudi ima i električni Spectre te SUV model Cullinan. Oba modela imaju velik tržišni potencijal, no proizvodnja se namjerno ne povećava.

Tvrtka ulaže 370 milijuna dolara u proširenje pogona u Velikoj Britaniji, ali bez planova za povećanje broja proizvedenih vozila. Umjesto kvantitete, naglasak je na povećanju kapaciteta za personalizirane narudžbe. Novi most koji povezuje stari i novi dio tvornice, dugačak 30 metara i težak 20 tona, simbol je tog ulaganja.

“Ne želimo biti brend za svakoga“, izjavio je Jon Colbetha, predsjednik Rolls-Roycea za sjevernoameričko tržište. Tvrtka svoj identitet temelji na ograničenoj proizvodnji i luksuzu po mjeri kupca. Naglasio je da se neće upuštati u natjecanje za brojke, što vidi kao “utrku prema dnu”.

Ekskluzivnost i personalizacija iznad masovne proizvodnje
Umjesto toga, Rolls-Royce razvija svoj Bespoke program, kroz koji kupci mogu potpuno prilagoditi vozila vlastitom ukusu. Personalizacija omogućava veću zaradu po vozilu, bez potrebe za širenjem proizvodnje. Kupci to cijene jer žele vozila koja su rijetka i jedinstvena.

Colbeth smatra da povećanje proizvodnje često vodi do gubitka ekskluzivnosti. “Tvornica se mora popuniti, a tada nestaje osjećaj posebnosti”, istaknuo je. Rolls-Royce smatra da je dugoročna vrijednost brenda važnija od kratkoročne dobiti.

Za one koji kupuju ovakva vozila, važna je i činjenica da ograničena ponuda može usporiti pad vrijednosti na tržištu rabljenih automobila. To dodatno učvršćuje poziciju marke kao simbola prestiža i statusa.

Još jedno područje gdje Rolls-Royce odstupa od trendova je dizajn interijera. Za razliku od brojnih proizvođača, ne favoriziraju velike digitalne ekrane. Oslanjaju se na klasične kontrole koje pružaju taktilno i intuitivno iskustvo.

Diskretna digitalizacija i suptilno brendiranje čuvaju prestiž Rolls-Roycea
“Naši klijenti žele osjećaj pod prstima, ne samo pogled na ekran”, rekao je Colbeth. Digitalizacija se uvodi diskretno, kako se ne bi narušila tradicionalna elegancija unutrašnjosti. Previše tehnologije, smatraju, može umanjiti doživljaj vožnje.

U pogledu brendiranja, Rolls-Royce zadržava suptilan pristup. Logotipi nisu agresivno istaknuti, već se koriste umjereno i s mjerom. Za razliku od drugih luksuznih marki poput Maybacha, Rolls-Royce ne želi da logo bude glavni element dizajna.

Tvrtka svoj identitet gradi na eleganciji, profinjenosti i vrhunskoj izradi. Ulaganja u infrastrukturu nisu usmjerena na količinu, već na kvalitetu usluge. Novi proizvodni kapaciteti omogućit će sofisticiraniji pristup personalizaciji svakog vozila.

Ova filozofija poslovanja jasno razlikuje Rolls-Royce od ostatka industrije. Ne teže za povećanjem tržišnog udjela, već očuvanjem prestiža i posebnosti. Kako piše Index, njihov pristup ne samo da prkosi trendovima, već redefinira luksuz u automobilskoj industriji.

Rolls-Royce ostaje vjeran svojoj misiji – stvarati vozila koja ne zadovoljavaju mase, već nadmašuju očekivanja pojedinaca. Rijetkost, profinjenost i osobni dodir ostaju ključne vrijednosti ovog slavnog britanskog brenda, piše financa.

AUTO


Revolucija u virtualnoj vožnji: Xiaomi i Gran Turismo udružuju snage

Xiaomi SU7 Ultra, luksuzni električni automobil iz Xiaomijeve nove EV linije, odsad je dostupan u...

14 Lip 2025

GEELY

Kineska industrija električnih automobila u krizi: Geely usporava širenje

Kineska industrija električnih vozila trenutno prolazi kroz tešku i nestabilnu fazu, obilježenu v...

10 Lip 2025

RENAULT

Hoće li Renault proizvoditi ratne dronove?

Francusko ministarstvo obrane obratilo se Renault-u radi pomoći u proizvodnji dronova, priopćio j...

09 Lip 2025