Spotify najavljuje novo povećanje cijena pretplata

Spotify
Spotify će ovog ljeta podići cijene pretplata u desecima zemalja diljem svijeta, prema izvorima upoznatima s tim pitanjem. Ovaj lider u streamingu glazbe sada daje prednost profitabilnosti, potaknut rastom cijene svojih dionica.
Grupa planira povećati cijene za ekvivalent od 1 eura na pojedinačne pretplate u zemljama Europe i Latinske Amerike već u lipnju. U SAD-u, najvećem tržištu Spotifyja, ovog ljeta neće doći do novih poskupljenja – servis je ondje već povećao cijenu u srpnju 2024. Spotify je odbio komentirati te navode.
Čelnici glazbene industrije već dugo vrše pritisak na Spotify, Apple Music i druge streaming platforme da podignu cijene, tvrdeći kako one ne prate inflaciju i da su još uvijek niske u usporedbi s video streaming servisima poput Netflixa. Čak i nakon posljednjeg povećanja, mjesečna pretplata na Spotify u SAD-u iznosi 11,99 dolara – u usporedbi s početnih 9,99 dolara kada je servis pokrenut prije 14 godina.
Spotify je već tiho započeo s poskupljenjima u nekim zemljama, poput Nizozemske i Luksemburga. Očekuje se da će se pritisak znatno povećati tijekom ljeta, tvrdi izvor blizak kompaniji, piše Seebiz.
Novi val strategija: “Streaming 2.0” i super-premium modeli
Ovo povećanje dolazi u trenutku kad glazbena industrija bilježi usporavanje rasta. Prema podacima međunarodne organizacije IFPI, globalni prihodi u sektoru prepolovili su se prošle godine. Kao odgovor, velike glazbene kompanije promoviraju koncept “Streaming 2.0” – novu fazu streaminga s naglaskom na skuplje, premium verzije usluga.
Streaming platforme poput Spotifyja razmatraju dodatnu naplatu za rani pristup glazbi, želeći iskoristiti spremnost najvećih fanova da plate više. Također se razmatra ekskluzivna ponuda ranog pristupa koncertnim ulaznicama kroz super-premium pretplate.
Spotify navodno razmatra takav “super-premium” paket koji bi u SAD-u koštao dodatnih 6 dolara uz postojeću cijenu od 11 dolara mjesečno, prema pisanju Financial Timesa. Premium modeli razlikovali bi se ovisno o platformi – Apple, Amazon i YouTube također razvijaju svoje verzije.
Unatoč tome, izvori upozoravaju da su svi ti planovi još uvijek podložni promjenama. Izvršni direktor Universal Musica, Lucian Grainge, predstavio je ideju “streaminga 2.0” prošlog rujna, naglašavajući vjeru da će “vrijednost enormno rasti”.
Međutim, ostaje pitanje kako će korisnici reagirati na novu strategiju. “Žele li ljudi nešto novo?” pita se analitičar Midije, Mark Mulligan. “Gotovo je kao da vam treba dodatni sloj usluge – ako želite prvi čuti novu glazbu, morate platiti više.”
Dionice Spotifyja više su se nego udvostručile u protekloj godini, a tvrtka trenutno bilježi rast i u profitu i u broju pretplatnika. Financijski izvještaj očekuje se u utorak, piše financa.