Dnevni.ba - PRELOADER

TEST - Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure.. Najljepši u klasi

07 Velj 2022


TEST - Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure.. Najljepši u klasi

I pored ne tako izražajnog dizajna, prva generacija modela 2008 bila je veliki prodajni hit. Njen aktualni nasljednik otišao je korak dalje i ponudio nam prepoznatljiv vanjski stil, koji je kombiniran sa komfornim interijerom i suvremenim benzinskim pogonom...

Nakon čitavog desetljeća u kojem je manje-više bezuspješno tragao za prepoznatljivim vizualnim identitetom kakav je imao s početka 21. stoljeća (utemeljen s modelom 206) i nudio nam automobile sa različitim dizajnerskim rješenjima, Peugeot je 2017. godine predstavio koncept Instinct iz kojeg je samo dvije godine kasnije nastao aktualni 508.

Ovaj model sa karakterističnim vertikalno postavljenim dnevnim LED svjetlima, koja simboliziraju lavove očnjake, postao je orijentir za sve ostale suvremene Peugeotove automobile među kojima je i testni 2008. Već na prvi pogled jasno je da kompaktni gradski crossover pripada obitelji Peugeotovih suvremenih automobila čiji osnovni znak raspoznavanja su već spomenute dvije vertikalno postavljene LED diode u kutovima prednjeg branika, koje imaju funkciju vizualno veoma efektnog dnevnog svjetla.

U prvom planu je i karakteristična četverokutna maska hladnjaka, sa mnoštvom sitnih kromiranih elemenata, koji u kombinaciji sa dnevnim i noćnim svjetlom stvaraju jedinstven 3D efekat. Ono što je neobično je činjenica da maska nije uokvirena, osim sa gornje strane gdje se nalazi crna ukrasna lajsna iznad koje je integriran kromirani znak modela. Prednji branik je masivan, djelimično površinski vizualno izlomljen i po sredini usko otvoren kako bi se omogućio dotok zraka do motora. Sredina je u off-road stilu istaknuta svijetlom plastikom, koja je u našem slučaju imitirala metalnu oplatu.

Bočne strane branika prepuštene su svjetlosnim tijelima u LED tehnologiji, pa tu imamo svjetla za maglu, dnevna i glavna svjetla. Off-road karakter francuskog crossovera s boka je istaknut plastičnim oblogama branika, kućišta kotača i pragova, gdje su i dvije kromirane ukrasne lajsne. Lijep detalj su i 17-inčni alu naplaci sa za naše puteve odličnim Michelinovim pneumaticima dimenzija 215/60. Straga se ističu upečatljiva 3D LED svjetla, koja 2008 dijeli sa svim ostalim aktualnim Peugeotovim modelima, a lijep detalj predstavljaju i pravi dvostruki, kromirani ispušni otvori.

 Završni pečat na interesantan dizajn stavljen je sa specijalnom i vizualno veoma upadljivom narančastom Fusion bojom. Peugeot 2008 je nesumnjivo jedan od vizualno najoriginalnijih modela u klasi, kojem je dizajn sada puno jači adut za privlačenje kupaca nego što je to recimo bio prvoj generaciji, kojoj to s druge strane nije nimalo smetalo da ostvari zapažen komercijalni uspjeh. Kada je riječ o interijeru, Peugeot ne ostavlja prostora kompromisima. Njegov i-Cocpit će vam se dopasti ili ne. Sredine nema.

 Morate ga prihvatiti sa svim njegovim prednostima i manama ili se jednostavno okrenuti nekom od klasičnijih konkurenata. Neobičan kabinski koncept ima nekoliko specifičnih karakteristika. Naime, posebna pozornost posvećena je izboru materijala i njihovom kombiniranju sa sjajnim lakiranim plastičnim površinama i metaliziranim umecima. U takvom šarenilu različito osvijetljenih elemenata, koje je ukomponirano sa osnovnom crnom plastikom, oku treba vremena da se privikne i fokusira svaki od njih. Upravljač je sada već tradicionalno sportski mali, te zatupljen sa gornje i donje strane. Mada nas kao takav podsjeća na upravljače trkačkih bolida, i on zahtijeva privikavanje.

Naime, vozači naviknuti na okrugle upravljače moraju da prihvate činjenicu da Peugeotov ima sasvim drugačiji koncept upotrebe, bez mogućnosti brzog okretanja „ispod“ dlana ruke. Peugeotovi grafički dizajneri maksimalno su rasteretili instrumente i fokusirali se na najvažnije podatke za vožnju, što je za svaku pohvalu.

Vozačevom oku godi i tamnije pozadinsko osvjetljenje čije kvalitete dolaze do posebnog izražaja u noćnoj vožnji. Na dodir osjetljivi 7-inčni zaslon uparen je sa šest prečica sa lijeve i desne strane. Svaka od njih omogućava izravan dolazak do željene funkcije, što donekle umanjuje činjenicu da ovaj, ali i svi ostali multimedijalni susavi zahtijevaju u vožnji poprilično usmjeravnje pozornosti sa puta na njih. Na centralnom grebenu je i dizajnerski originalna mini klavijatura sa sedam stiliziranih tastera. Osim što izgleda moderno, u dodiru s prstima djeluje i veoma kvalitetno. Za svaku pohvalu je i klasični rotacioni potenciometar za kontrolu jačine zvuka, a vrijedni spomena su i mnogobrojni pretinci, nasloni i odlagališta za sitnice, kao i bežični punjač u konzoli ispred mjenjača.

Jedna od najvažnijih kvaliteta nove 2008-ice je za okvire klase kojoj pripada raskošan kabinski komfor, koji se možda najbolje ogleda u slobodnom prostoru ponuđenom u drugom redu sjedišta. Za dvije osobe ovdje je više nego ugodno, a i sa trećom neće biti gužve, jer ima sasvim dovoljno prostora za noge i ramena. Putnicima u drugom redu namijenjene su i dvije klasične USB utičnice, preko kojih se mogu puniti različiti uređaji.

Na dužim putovanjima straga bi dobro došao sklopivi naslon za ruke u sredini, a i korisni bi bili centralni otvori ventilacije. Naprijed se sjedi veoma udobno ponajviše zahvaljujući veoma komfornim sjedištima, koja su kod testnog modela bila podesiva po visini i kombinirana sa grijačima. Osim u kabini, prostora ima i u prtljažniku čija osnovna zapremina iznosi 434 litra. Njegova praktičnost unaprijeđena je sa duplim dnom i činjenicom da se preklapanjem naslona stražnjeg sjedišta može dobiti tovarni prostor zapremine 1.496 litara, što je dovoljno za prevoz širokog asortimana kućnog namještaja i bijele tehnike. Novi Peugeot 2008 predstavlja značajan napredak u odnosu na prethodnika po svim pitanjima, a ponajviše u pogledu vanjskog dizajna. Domaćim kupcima dostupan je sa čak šest paketa opreme.

Podsjećamo da ponudu otvara bazni Active, a zatim slijede Active Pack, pa testni Allure, Allure Pack, GT i GT Pack. Najpovoljnija opcija sa 1,2-litrenim trocilindarskim motorom sa 100 KS i Active opremom košta 35.056 KM, dok je za model poput testnog u startu potrebno izdvojiti 40.590 KM. Uz četiri opcije vrijedne 1.912 KM taj iznos se povećava na 42.502 KM, što je s obzirom na čitav paket i ono što nam je ponudio testni automobil konkurentan iznos.

DNEVNI


U novom broju donosimo

Novi broj

24 Pro 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

23 Pro 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

21 Pro 2024