Dnevni.ba - PRELOADER

Ugovor smjernica i za tunel Prenj

16 Stu 2020


Ugovor smjernica i za tunel Prenj

Svijet potresa pandemija koronavirusa, koja naravno nije zaobišla ni Bosnu i Hercegovinu. Naše gospodarstvo ozbiljno je poljuljano, turizam je stao poput pokvarenog sata, dok vlast unatoč navedenom uspijeva graditi dionice na koridoru 5c.

Istina, davno su nas “počastili“ Zakonom o akcizama, a za utjehu nam ostaje da se ipak gradi, bez obzira što vjerojatno dio tih sredstava završava i tamo gdje ne bi smio. Posljednja u nizu povoljnih vijesti iz Javnog poduzeća Autoceste Federacije BiH pristigla je jučer i glasi da je potpisan ugovor o izgradnji veoma zahtijevne dionice Poprikuše – Nemila u dužini od nešto više od pet kilometara.

Ispunjen plan

Ugovor su parafirali ravnatelj JP Autoceste FBiH Adnan Terzić kao investitor, te u ime izvođača Evren Utku Gok, projekt menadžer tvrtke Cengiz Insaat iz Turske. U svojstvu svjedoka pojavili su se ministar prometa i veza FBiH Denis Lasić, te Muamer Hajduk. Vrijednost ugovora je 208.059.247,42 eura sa PDV-om, a dionica će se financirati sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog sa Europskom bankom za obnovu i razvoj od 70 milijuna eura, zatim Europske investicijske banke od 90 milijuna eura, te bespovratnim sredstvima Europske unije u iznosu od 41,1 milijun eura.

Terzić je nakon potpisa ugovora akcentirao kako je u 2020. godini ostvaren kompletan plan Autocesta FBiH, te da je dionica za koju je jučer potpisan ugovor komplikovana s ozbiljnim tunelom dugačkim 3.600 metara. Jučer potpisani ugovor iskorišten je kako bi se zajedno s ekspertima Europske banke za obnovu i razvoj uspostavila dodatna procedura kada je riječ o takozvanoj evaluaciji tendera.

- Obezbijedili smo tako smanjenje rizika po investitora kada je riječ o eventualnoj eskalaciji cijena i produženju roka građenja. I tunel Prenj će se tenderisati prema istom principu. Ovim ugovorom došli smo do jasnih spoznaja i procedura kako zaštititi i investitora i izvođača na budućoj gradnji tunela Prenj, rekao je Terzić.

Zahtijevan tunel

Ovo je inače deveti ugovor nakon usvajanja Zakona o izmjenama i dopunama prostornog plana sa specijalnim obilježjima na koridoru 5c. Tvrtka Cengiz Insaat je etablirana, te brzo i efikasno radi, tako da su investitori uvjereni da će z<Turci adovoljiti sve potrebe projekta. Projekt menadžer Cengiz Insaata - Evren Utku Gok podsjetio je da je ova kompanija sa aktivnostima u Bosni i Hercegovini započela još 2012, kao i da je trenutačno angažirana na gradnji tunela Donja Gračanica – Zenica. Dionica Poprikuše – Nemila uključuje i najduži tunel na koridoru, koji dva puta prelazi željeznicu, dva puta magistralu i dva puta rijeku Bosnu, napomenuo je Gok, zahvalivši Ministarstvu saobraćaja i veza FBiH i JP Autoceste FBiH na ukazanom povjerenju.

Ministar prometa i veza FBiH Denis Lasić ugovor je ocijenio kao pozitivan primjer u tmurnom vremenu pandemije koronavirusa, kazavši i kako je tunel koji će se graditi zahtijevan zbog geologije, uz napomenu da će se graditi dva mosta i dva vijadukta.

- Ne sumnjam da će renomirani Cengiz Insaat u predviđena 42 mjeseca to uraditi iznimno kvalitetno i možda i brže od predviđenog. Hvala im, a hvala i Autocestama FBiH za današnji čin, istakao je Lasić.

Rok za završetak radova je 42 mjeseca.

J.S.

DNEVNI


U novom broju donosimo

Novi broj

21 Stu 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

20 Stu 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

19 Stu 2024