Zbog njega je Bahrein bio najznačajniji F1 vikend za BiH ikad!

Formula 1
Piše: Slaven Nikšić
desk@dnevni-list.ba
Sjetit ćete se vjerojatno pojedinih trkača iz regije na svim razinama, od kartinga do brdskih utrka, koje bi mediji vrlo brzo preselili u Formulu 1 – bez obzira što za to nema nikakvo temelja. I pričalo se o njima i pričalo dok ne bi nestali. S Dinom Beganovićem – priča je drukčija. Šveđanin bh. korijena primijećen je, pratilo ga se i onda se najednom, ne baš preko noći našao u Formuli 1.
Prošli F1 vikend u BiH bi pratio se više nego obično. Jer priliku je na stazi Sakhir u Bahreinu dobio Dino Beganović (21) – rođeni Šveđanin čiji su roditelji iz okolice Zenice. I to ne bilo kakvu priliku, na prvom treningu je uoči kvalifikacija sjeo u Ferrarijev bolid! Nije slučajnost, u F1 to je rijetko slučaj. Jer Dino je Ferrarijev štićenik, polaznik njihove razvojne akademije za mlade vozače.
Trkačka priča počela 2011.
Dino. Ime itekako poznato u Ferrarijevoj terminologiji. Bio je to Enzov sin, kasnije i cestovni automobil slavne kuće iz Maranella. A Talijani kao Talijani, jako su ponosni na svoje velike sinove, na svoju prošlost, ali i sadašnjost – koja također ima svog Dinu. Dinu Beganovića.
Jasno, već prezime na 'ić' odaje odakle je podrijetlom dvostruki F3 pobjednik iz 2024., aktualni sudionik F2 karavane. Roditelji su mu krajem osamdesetih odselili u Švedsku, gdje je prije 20 godina Dino rođen. Njegova trkačka priča počela je 2011., prvi trofeji došli su u nacionalnim prvenstvima u kartingu, 2019. bio je drugi u Europi. Godinu kasnije debitirao u 'malim formulama', u bolidu dokazane momčadi Prema slavio je na Imoli i bio treći u talijanskom prvenstvu. I da, već tada postao je članom Ferrarijeve vozačke akademije.
Otada je crven. Otada uz švedski i bosanskohercegovački, ima i talijanski predznak – jer Talijani te odmah 'usvoje'. Zatim je 2021. preselio je u Azijsko F3 i Regionalno Europsko prvenstvo s Prema Racingom i opet bio uspješan – u Aziji je iz pet utrka izvukao četiri podija (!), u Europi uzeo dvije debitantske pobjede, podij i pole position. A onda, 2022., došao je prvi veći uspjeh – s četiri pobjede uzeo je Regionalno Europsko prvenstvo. Na red je 2023. došlo i FIA F3 prvenstvo u kojem je imao gore-dole momenata, a dvije su pobjede (Albert Park i Spa Francorchamps) ipak napravile razliku – veliku. Na koncu je bio šesti, no istovremeno je debitirao i u F2 prvenstvu, u kojem vozi i ove godine.
Tek drugi Šveđanin u Ferrariju
Beganović je postati peti polaznik Ferrarijeve akademije koji je dobio šansu u F1 bolidu, a nakon Charlesa i Arthura Leclerca, Roberta Schwartzmana i Olivera Bearmaan. Dino je usput postao tek drugi Šveđanin za volanom crvenih bolida – prvi je bio Stefan Johansson koji je za Ferrari vozio 1985. i 1986., popevši se na šest podija u 31 utrci. Još jedan Šveđanin koji se snažno povezuje s Ferrarrijem, bivši je Lotusov as Ronnie Peterson, ali zbog pobjeda u crvenim mašinama na utrkama izdržljivosti.
Stopama Oliea Bearmana
Ukratko, Dino je postepeno napredovao, a Ferrari ga je cijelo vrijeme imao na oku – bukvalno. Jer živi u Maranellu!
- Imam priliku svaki dan trenirati u sklopu tvornice, surađivati s Ferrarijevim inženjerima, velika je to prednost zbog koje sam jako sretan, izjavio je Dino za britanski Autosport.
Bosanskom Šveđaninu očito je 'sjekira upala u med', no nije da je varao usput. Prošao je i prolazi sve razine utrkivanja, a sada ima tu sreću ga kao sudionika pratećih utrka Formule 1 vidi čitav svijet – što pomaže, bez obzira što u njegovom svijetu on već ima ime i prezime. Jer planetarna medijska izloženost korisna je – sjetimo se samo Olivera Oliea Bearmana koji je u Saudijskoj Arabiji prošle sezone mijenjao Carlosa Sainza i u tom senzacionalnom debiju (za Ferrari!) bio sedmi. Dino i dvije godine mlađi Bearman, koji sada vozi za F1 momčad Haasa i to čini odlično, sjajno se poznaju, i nema sumnje da je Beganović kada je vidio Bearmana u Ferrariju poželio da to uskoro bude on - u crvenom bolidu.
U Bahreinu – bez prevelikog rizika
Ta želja mu se, a sigurno ju je poželio, i ostvarila – možda i brže nego je očekivao. Jer je u Bahreinu za vikend oprobao Ferrarijevu 'pilu' – SF25. Da bi se unaprijed približio F1 osjećaju, oprobao je na zatvorenom testu bolid iz 2023., ali jasno je da je protekli vikend donio jedno drukčije iskustvo.
Jer u Bahreinu se našao pod svjetlima 'velike pozornice', a iako je to bio tek debi na službenom treningu za vrijeme Grand Prix vikenda, mnogi će formirati određeno mišljenje o njemu. Na osnovu snalaženja u novoj sredini, na stazi, možda i na osnovu brzine – iako je Dini, nema sumnje, prioritet bio trening odraditi bez prevelikog rizika. Razbijeni bolid na prvom treningu ne bi ga obilježio, ali bi svakako postao glavnom temom do njegovog eventualnog povratka na F1 stazu…
Piše: Slaven Nikšić
desk@dnevni-list.ba