Dnevni.ba - PRELOADER

Zračna luka Mostar je 'rupa bez dna' koja troši milijune bez ikakvih konkretnih rezultata

10 Svi 2022


Zračna luka Mostar je 'rupa bez dna' koja troši milijune bez ikakvih konkretnih rezultata

Iako je Eurowings za ovu sezonu najavio letove na direktnoj liniji Mostar-Düsseldorf, to se ipak neće dogoditi. Aviokompanija je prekinula prodaju karata iako su se usluge trebale nastaviti početkom ljeta i izvoditi dva puta tjedno tijekom ljetne sezone.
Niskotarifni avioprevoznik Eurowings otkazao je planove na obnovi letova između Dusseldorfa i Mostara što je rezultiralo gubitkom jedine redovne avio linije na mostarskom aerodromu.
- Ovim putem obavještavamo sve naše građane, putnike, komitente i poslovne partnere da su letovi na relaciji Düsseldorf - Mostar - Düsseldorf za 2022. godinu otkazani! Iz zrakoplovne kompanije Eurowings je potvrđeno da su letovi otkazani, a kao jedini razlog se navodi loša popunjenost kapaciteta, tj loša prodaja karata za predstojeću sezonu. Iskazan je interes od strane Eurowingsa za nastavak suradnje u 2023. godini – objavili su na facebook stranici Zračne luke Mostar.
Podsjećamo da je ova aviokompanija ranije održavala sezonske letove između Stuttgarta i Dusseldorfa sa Mostarom koji su bili subvencionirani, ali su se pokazali neuspješnima dok iz aerodroma tvrde kako su za neuspjeh krive visoke cijene letova.
Grad Mostar je prvi puta uveo i autobusku liniju za Zračnu luku. Tako je Mostar ostao bez jedine komercijalne linije nakon više od dvije godine, a Zračnoj luci Mostar nastavljaju operirati čarter linije.
Iako je prije samo dvadesetak dana ova linija bila pompezno najavljivana od strane direktora Zračne Luke Mostar očigledno je da od nje sada neće biti ništa, a nema ni konkretnih vijesti o eventualnim novim linijama.

„Rupa bez dna“

– Potencijalni broj putnika je nedovoljan za avionske prijevoznike da se odluče za uspostavu redovnih linija bez subvencioniranja. Međutim, Međunarodna zračna luka Mostar je sezonska zračna luka i to prvenstveno želimo iskoristiti, ustvrdio je nedavno prvi čovjek mostarske Zračne luke Ivan Ljubić Ljubić kazavši kako ova zračna luka ima ogroman potencijal kojeg treba iskoristiti za društveni i gospodarski razvitak grada Mostara, Hercegovine i cijele BiH.
– Uz povoljne meteorološke klimatske uvjete većim djelom godine, air traktore i bazu za gašenje požara koja bi bila u Međunarodnoj zračnoj luci Mostar, produljenje radnog vremena i uspostavu ‘druge’ smjene, ova zračna luka može postati alternativna aerodromima u Sarajevu i Tuzli na koje često, zbog vremenskih neprilika, ne mogu slijetati zrakoplovi, mišljenja je Ljubić.
Kazao je kako iznimno cijeni suradnju i razumijevanje koje dolazi s lokalne, županijske i federalne razine vlasti.
– Oni su do sada osigurali sredstva kako bismo zadovoljili standarde modernog zrakoplovstva. Sve se obveze redovito izmiruju, odnosno servisiraju, sva radna mjesta su očuvana, svi tehnički i sigurnosni uvjeti osigurani su sukladno međunarodnim i domaćim zrakoplovnim institucijama, istaknuo je Ljubić.
Podsjetimo, nedavno je kroz tri programa utroška sredstava za subvencije javnim poduzećima u ovoj oblasti Vlada FBiH osigurala milijunska sredstva za aerodrome u BiH. Tako je mostarska Zračna luka u ovoj godini iz tog izvora dobila oko četiri milijuna maraka.

Također, kroz sporazum između Vlade HNŽ-a i Grada Mostara za potrebe Zračne luke Mostar osigurano je dodatnih 2,5 milijuna maraka. No, evidentno je da ovolika milijunska ulaganja koja se svake godine slijevaju na mostarski aerodrom nikako ne opravdavaju očekivanja, već sve liči na još jednu ogromnu „rupu bez dna“ koja troši razna proračunska sredstva a zauzvrat ne vraća ništa.

Mizerni rezultati

Podsjećamo, kroz mostarsku Zračnu luku u 2021. godini prošlo je svega 1.944 putnika, uz 102 leta. Godinu dana ranije, odnosno 2020. kroz mostarski aerodrom prošlo je također mizernih 1.678 putnika.

Ovog mizernog povećanja od 266 putnika više vjerojatno ne bi ni bilo da nije bilo europskih utakmica Veleža jer su na njih letjeli s mostarskog aerodroma i dolaska Red Bull-ovog aviona prilikom natjecanja u skokovima sa Starog mosta.
Najveći broj putnika Zračna luka Mostar imala je još 2013. godine kad je zabilježeno njih 78.205, te 2015. godine kad je zabilježeno 75.244 putnika. Nakon 2015. godine broj putnika je u konstantnom padu, i prije Covid pandemije.

S druge strane rast broja zaposlenih je u konstantnom porastu pa je tako po dostupnim podacima u 2020. godini broj uposlenih iznosio 58, dok je godinu ranije taj broj iznosio 56.
U 2016. godini kad je zabilježen veliki pad, bilo je 57 uposlenih. U 2017. godini 52, a u 2018. godini broj uposlenih je bio 55. Primjera radi, davne 2013. godine, kad je zabilježen najveći broj putnika, broj uposlenika iznosio je 44. Službenih podataka o broju zaposlenih na kraju 2021. godine nije bilo.

DNEVNI


U novom broju donosimo

Novi broj

22 Lis 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

21 Lis 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

19 Lis 2024