BMW: Dobit se topi, koncern ipak optimističan

BMW je loše startaou novu godinu. Prema vlastitim navodima, koncern je u prvom kvartalu zaradio 2,2 milijarde eura. To je 26,4 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine. Posebno je slabo poslovanje u Kini pokvarilo bilancu auto-kompaniji iz Münchena, a tijekom ostatka godine bi i američke carine mogle još više negativno utjecati na njen rad – iako se na sadašnje brojke one gotovo nisu odrazile, analizira Deutsche Welle.
Uprkos tome, BMW se drži svoje prognoze. „Što je okruženje zahtjevnije, to su važniji proizvodi, strategija i fleksibilnost", ističe šef koncerna Oliver Zipse. Kompanija zadovoljava „različite želje kupaca širom svijeta" i na taj način može ostvariti „robusne rezultate" i držati kurs u pravcu zacrtanih ciljeva za ovu godinu.
Loši rezultati kod svih proizvođača automobila
Već je broj prodatih automobila u prvom kvartalu 2025., objavljen u travnju, ukazao na negativan trend. Nagli pad prodaje u Kini doveo je ukupnu prodaju na nivou BMW koncerna, kojem pripadaju i Mini te Rolls-Royce, u minus. Konkretno, taj pad iznosi 1,4 posto - odnosno prodaja je opala na 586.000 vozila. Time je ostvaren promet od 33,8 milijardi eura – što je 7,8 posto manje nego godinu ranije.
BMW nije jedini koji bilježi pad dobiti. U usporedbi s njemačkom konkurencijom čak i nije prošao najlošije: glavni rival Mercedes je za prvi kvartal prijavio pad prodaje od 43 posto na 1,73 milijarde eura. Drugom velikom premijum konkurentu Audiju, kada se podvuče crta, ostalo je u prvom kvartalu svega 630 milijuna eura.
To što je pad bio „samo" 14,4 posto duguje se isključivo slabim brojkama iz istog perioda prethodne godine. Kod njemačkog proizvođača automobila broj jedan - Volkswagena, kojem pripadaju i Audi, Seat, Škoda i Porsche , rezultat je bio 2,2 milijarde eura – što je minus od 41 posto.
Carine samo privremene?
Ako se pogleda dnevna prodaja, BMW je prošao bolje nego što su stručnjaci očekivali. Dobit, prije odbijanja kamata i poreza, pao je za 22,5 posto, na 3,1 milijardu eura. U segmentu proizvodnje automobila, operativna marža (EBIT), pažljivo praćena na tržištima kapitala, pala je za 1,9 na 6,9 posto. To je više nego što su analitičari u prosjeku predviđali.
Za razliku od mnogih konkurenata, BMW se usuđuje dati prognozu, unatoč nedavnom uvođenju Trumpovih carina. Prognoza iz ožujka i dalje važi, proiopćila je kompanija. U ožujku su iz Münchena najavili da će ovogodišnja dobit vjerjojatno ostati na nivou od prethodne godine i da će profitna marža u auto-poslovanju iznositi zmeđu pet i sedam posto. U tu prognozu su bile uračunate sve do tada važeće carine. BMW je tada uticaj carina procijenio na milijardu eura.
Sada se polazi od toga da su povećane carine dijelom privremene i da bi mogle biti smanjene od srpnja 2025. Kako bi se uhvatili u koštac s povećanim carinama, poduzete su protumjere. Istovremeno raste potražnja za automobilima na mnogim tržištima, potpomognuta stabilnijim cijenama i blagim snižavanjem referentnih kamata.
BMW snažno pogođen američkim carinama
Međutim, BMW upozorava i da „stvarni poslovni razvoj može odstupati od ovih očekivanja" – između ostalog zbog novih carina ili ako postojeće carine ostanu duže na snazi nego što se očekuje. Financijski direktor BMW-a Walter Mertl je, posebno u slučaju trajnog povećanja američkih carina na uvoz iz EU, govorio o osjetnim, dodatnim opterećenjima.
Povećane carine protiv EU-a nisu bile uključene u poslovne prognoze ove automobilske kompanije. BMW proizvodi u SAD-u nešto manje od 400.000 vozila godišnje – otprilike isto koliko ih tamo i proda. Više od polovine tih vozila se izvozi iz SAD-a.
To BMW-u redovno donosi iznenađujuću titulu najvećeg američkog izvoznika automobila - po vrijednosti tih vozila. To istovremeno znači i da BMW u SAD mora uvoziti druge automobile i dijelove. Povećane carine stoga značajno pogađaju ovaj njemački automobilski koncern. Opterećenje carinama i mogućim protumjerama moglo bi dostići milijarde eura.