Raste online prodaja, u parlamentarnoj proceduri i Nacrt zakona o unutarnjoj trgovini
U razdoblju pandemije koronavirusa, došlo je do ekspanzije online kanala prodaje te je zabilježen porast vrijednosti prometa od 312 posto, podaci su prvog i najvećeg istraživanju internetske prodaje u BiH, a koje je uradila eCommerc asocijacija u BiH.
Iz tog udruženja, utemeljemog s ciljem da unaprijedi standarde e-commerce industrije u BiH, ističu da rast prometa online prodaje u BiH za 2022. godinu iznosi 57% u odnosu na 2021. godinu, dok je broj transakcija u istom razdoblju porastao za 62 posto.
Građani koji kupuju online uglavnom su osobe između 26 i 45 godina, no zavidnu razinu znanja o sigurnoj uporabi interneta, pokazala je mlađa populacija između 21 i 25 godina. Izvršna direktorica eCommerce asocijacije u BiH Belma Agić za Fenu kaže da u BiH, u odnosu na druge zemlje u regiji i Europi, ima još prostora za razvoj i unaprjeđenje e-trgovine, na što u tom udruženju gledaju kao na priliku za daljnji napredak.
U 2020., eCommerce sektor u BiH bilježio je značajan rast u prodaji online proizvoda i usluga, što je posljedica pandemije Covid-19 i promjene navika potrošača, a taj trend je nastavljen u 2021. i u 2022. godini.
-Naši trgovci brzo su se prilagođavali novonastalim okolnostima te je lansirano niz aplikacija i servisa za dostavu i isporuku, kao i 'online only' poduzetništava, koji bilježe značajan rast. Trend rasta prometa u eCommerceu potvrdio je da su online plaćanja postala sastavni dio financijske kulture građana BiH i da takva vrsta plaćanja ima stabilan rast i u budućnosti, dodala je za Fenu izvršna direktorica Asocijacije eCommerc u BiH.