Velagić: Nema razumijevanja sindikata, nadam se rješenju ovog tjedna

Sa sjednice Koordinacije ministara obrazovanja i znanosti FBiH
Ministarstvo obrazovanja, nauke, kulture i sporta Zeničko-dobojske županije (ZDŽ) bilo je domaćin druge tematske sjednice Koordinacije ministara obrazovanja i nauke/znanosti Federacije BiH, posvećene odgoju i obrazovanju, a kojom je predsjedavala federalna ministrica obrazovanja i znanosti Jasna Duraković. Poseban naglasak sjednice Koordinacije bio je na definiranju zajedničkih izazova i perspektive u tom sektoru.
- Danas otvaramo mnogobrojna pitanja, poput pitanja koje je iznimno bitno a ono je usklađivanje obrazovnih procesa i zakona u svih deset županija u FBiH. Ključno je da radimo zajedno, da surađujemo i imamo kontinuitet, istaknula je federalna ministrica Duraković te dodala da postoje naznake da bi u narednom razdoblju moglo doći do digitalizacije obrazovnog procesa u smislu da će se u jednom dijelu procesa primjenjivati metode učenja i nastave putem interneta. - Na taj način se više nećemo toliko ni oslanjati na postojeće udžbenike. Tu je i pitanje koje je rak-rana postojećeg obrazovnog procesa a to su zastarjeli udžbenici i metode koje se primjenjuje a koje više nisu relevantne za današnje vrijeme i izazovima s kojima se susreću nastavnici i učenici, dodala je Duraković.
Resorni ministar iz ZDŽ-a, Mirza Mušija, naveo je da su teme sastanka Koordinacije u Zenici prvenstveno karakteristike nastavnih planova i programa, analiza udžbeničke politike, tj. identifikacija specifičnosti, kao i sličnosti i razlike u nastavnim planovima i programima na razini županija.
- Pokušavamo utvrditi korake koji će rezultirati usklađivanjem tih nastavnih planova i programa. Cilj je u konačnici osigurati jedan koherentan, kvalitetniji obrazovni sustav za djecu u uzrastu osnovnog obrazovanja kao i njihovu prohodnost, dodao je Mušija.
Koordinacija je analizirala i utjecaj kurikularne reforme, koja je u ZDŽ-u već započela te je u testnoj fazi, a koja, prema riječi Mušije, nije tretirala nastavne planove, ali jest revidirala važeće nastavne programe. On je ukazao i na značaj odgojne dimenzije škole, koju treba uskladiti sa svim specifičnostima naroda koji žive na ovom prostoru.
Ministar obrazovanja Hercegovačko-neretvanske županije (HNŽ) Adnan Velagić potvrdio je da u toj županiji postoji dosta otvorenih pitanja, među kojima je i početak procesa kurikularne reforme, koja bi trebala početi od naredne školske godine.
- Naravno, imamo i vođenje udžbeničke politike te, također, pokušaj da postignemo dogovor sa sindikatima, koji su ovih dana vrlo aktivni u HNŽ-u. Sindikati su svakako socijalni partneri Vlade. Dogovor sindikata i Vlade ne rješava samo pitanje njihovih plaća, već i poziciju cjelokupnog obrazovanja u društvu, a što je vrlo važno, kazao je Velagić koji je ocijenio da, godinu dana od imenovanja nove vlade HNŽ-a, nisu imali najbolje razumijevanje sindikata.
- Postojale su određene nejasnoće u smislu zahtjeva sindikata prema vladi i u smislu odgovora vlade sindikatima. Vlada je više puta nastupala s prijedlozima i pokušavala iznaći rješenje sa sindikatima, no svaki smo put nailazili na neku vrstu zida, naveo je ministar Velagić podsjetivši da sindikati ustrajavaju u svojim zahtjevima. On je, pak, iskazao nadu da će ovog tjedna uspjeti riješiti to pitanje. Na koncu je iznio stav da bi bilo lakše raditi kada bi pitanja plaća te nastavnih planova i programa bila na razini Federacije BiH.