Anđelko Maslać: Turistička ponuda bogata i nedovoljno iskorištena
Direktor Turističke zajednice HNŽ-a
Turistička zajednica Hercegovačko-neretvanske županije odnedavno ima novog direktora. Nakon Andrije Krešića koji je dugo obnašao ovu funkciju, imenovan je Anđelko Maslać.
Čovjek s mora, iz Neuma dakle, nakon što se do kraja upoznao sa stanjem u kojem je zatekao zajednicu, započeo je predan rad s ciljem prije svega razvoja turizma u dijelu naše zemlje u kojem je turizam praktično nastao i gdje je danas najrazvijeniji.
Kakvo ste stanje zatekli u Turističkoj zajednici?
-Uvidom u dokumentaciju i financijsko poslovanje uvjerio sam se da je stanje dobro, i prihodi stabilni, naravno uz mogućnost napretka, na čemu radimo. Od ožujka 2022., izmjenama i dopunama Zakona o turističkim zajednicama i unaprijeđenu turizma, naše općine i gradovi mogu obnoviti svoj rad. Time se promijenio i način raspodjele članarine turističkim zajednicama, 60 posto sredstava pripada turističkoj zajednici općine ili grada, a 40 posto turističkoj zajednici Županije, što smanjuje naš prihod u odnosu na ranije godine. Bez obzira na smanjenje prihoda, ulaganje u turističku ponudu, unaprjeđenje turizma i razvoj turističkih potencijala, nam ostaje prioritet. Nadam se da će poslovanje biti produktivno.
Kakvi su dalji planovi? Možemo li očekivati novitete u ponudi?
-Već su započeti određeni projekti, tijekom godine planiramo izdati tiskane, kao i virtualne publikacije, pojačati PR i marketing, a ovdje bih posebno naglasio i namjeru da ojačamo međusobnu suradnju s turističkim zajednicama općina i gradova s ciljem boljeg nastupanja na tržištu, na sajmovima i sličnim manifestacija, a s ciljem promoviranja naših potencijala. Također, bolja online komunikacija bit će prioritetni segment rada, što će, nadam se, doprinijeti boljem repozicioniranju i popularnosti ukupne turističke ponude HNŽ-a. Tehnološkim inovacijama i kroz digitalnu promociju otvarat ćemo vrata novom međunarodnom turističkom tržištu.
Kakvom cijenite današnju ponudu Hercegovine?
-Hercegovačko-neretvanska županija ima bogatu turističku ponudu, rijetko viđenu bilo gdje, ali mislim da je još uvijek nedovoljno iskorištena. Naša vizija je u suradnji s turističkim zajednicama općina i gradova poboljšati i proširiti ponudu u svrhu produljenja boravka turista na više dana. Također, Turistička zajednica će nastaviti podržavati postojeće, te, poticati turističke subjekte na razvijanje novih zanimljivih i sadržajnih ponuda. Za značajnije iskorake treba nam dobra suradnja svih turističkih zajednica i subjekata jer smatram da je povezivanje i umrežavanje kao i međusobna suradnja preduvjet za pozitivan iskorak i napredak.
Je li i dalje naplata boravišne takse najveći problem i imate li ideju kako riješiti taj problem?
-I takse i članarine. Turizam je okosnica razvoja našeg gospodarstva čiji razvitak ukazuje na potrebu kvalitetnijeg i konstruktivnijeg rada. Zato smo dogovorili sustavno rješavati probleme koji opterećuju poslovanje turističkih zajednica. Veliku potporu imamo od resornog ministra trgovine, turizma i zaštite okoliša HNŽ-a, kao i od predsjednice Vlade. Namjera nam je organizirati javne tribine ili okrugle stolove i panele na kojima ćemo okupiti turističke subjekte i gdje ćemo razgovarati i iznijeti svoja mišljenja, a što će u konačnici, vjerujem, biti dobro za sve. Nadamo se da ćemo potaknuti ljude na poboljšanje postojećih, ali i uvođenje novih aktivnosti u njihov rad.
Dugo je bila problematična i zračna luka Mostar. Danas posluje bolje, znači li to i više turista i kada će doći dan da taj kapacitet bude potpuno iskorišten od čega bismo svi imali korist?
-Trenutno vodstvo radi odličan posao. Iznimno mi je drago što je Zračna luka Mostar konačno prepoznata kao važan i rekao bih nezaobilazan segment uvezivanja. Zračna luka Mostar ima ogroman potencijal i vjerujem da će ispuniti očekivanja svih. Turistička zajednica HNŽ-a potpisala je nedavno Memorandum o suradnji sa Turističkom zajednicom Grada Mostara i Zračnom lukom Mostar. Planiramo na sve načine podržati rad Zračne luke, a jedna od tema razgovora bila je i raspisivanje javnog poziva za nove linije koje će povezivati Mostar s atraktivnim destinacijama. Dogovoreno je i međusobno sudjelovanje na turističkim sajmovima i sličnim manifestacijama u cilju promoviranja svojih potencijala.
J. S.