Dnevni.ba - PRELOADER

Chery Tiggo 7 Pro Comfort 1.6 T-DGI: Skladan, komforan i cjenovno pristupačan

05 Tra 2024


Chery Tiggo 7 Pro Comfort 1.6 T-DGI: Skladan, komforan i cjenovno pristupačan
Test

Nakon što smo nedavno testirali Chery Tiggo 8 Pro i bili prijatno iznenađeni svim onim što nam je ponudio ovaj kineski SUV, sada je njegovu ulogu preuzeo broj manji model Tiggo 7 Pro od kojeg Chery očekuje da bude jedan od nositelja njegove prodaje u našoj zemlji, jer nudi zanimljiv odnos u omjeru uloženog i dobivenog...

Dok smo još uvijek bili pod svježim dojmovima nakon vožnje trenutno najvećeg i najskupljeg Chery Tiggo 8 Pro modela, koji nam nije ostavio puno prostora za kritiku, na test nam je stigao broj manji Tiggo 7 Pro model. Da je kojim slučajem taj redoslijed bio obrnut, naše ushićenje onim što kineski Chery kao automobilski brend koji je utemeljen 1997. godine trenutno nudi, bilo bi svakako veće. Ovako smo odlično opremljen, uzorno udoban i raskošan sedmosjed koji nas je razmazio svojim luksuzom zamijenili sa broj manjim modelom, koji je primarno namijenjen petočlanim obiteljima i generalno racionalnijim kupcima, kojima 10.000 KM, koliko je razlika između ova dva modela, iz bilo kojeg razloga igra veliku ulogu u organizaciji života. 

I dok su prije samo desetak godina bili izgubljeni u kopiranju svega i svačega s neskladnim miješanjem različitih stilova na jednom modelu, kineski proizvođači poput Cherya, koji je dio moćne SAIC grupe, danas demonstriraju veliki dizajnerski napredak. Najveći dio njihove pažnje dizajneri su kod Tigga 7 Pro fokusirali na prednji dio vozila koji krasi velika, trodimenzionalna maska hladnjaka s mnoštvom upečatljivih kromiranih detalja koji izgledaju poput zaleđenog vodopada. Tu su i suvremena LED svjetla koja na svoj način podižu stilski dojam o automobilu i čine ga suvremenim u očima posmatrača. Specifičan dizajn sa sivim finišom krasi i 18-inčne aluminijske naplatke, a od crne boje automobila skladno odudaraju mnogobrojni metalizirani ukrasi koji ističu donji segment automobila oklopljen plastičnim oblogama. 

Chery Tiggo (3)

Pogled s boka otkriva neobičnu putanju prozorskih okvira, koji između C i D stupova prave jedan lagani val smanjujući tako prozorsku površinu, ali i vizualno skraćujući automobil. Stražnji dio je također moderan s potpuno spojenim svjetlima i katadiopterima utisnutim u branik. U braniku su i dva prava ispušna otvora, koji su postali veoma rijetki kod europskih predstavnika. Mada znak Cherya ne izgleda naročito originalno, jer neodoljivo podsjeća na Inifinitijev logotip, zauzima počasnu poziciju na oba kraja vozila i sigurno će goditi budućim vlasnicima ovog modela, jer će njihov automobil barem na prvi pogled činiti ekskluzivnijim u očima posmatrača. 

Kada je riječ o vanjskom dizajnu, treba istaći da je testni model imao zatamnjena stakla u stražnjem dijelu, odnosno da potencijalni kupci imaju mogućnost izbora između 11 atraktivnih nijansi, što bi trebalo biti više nego dovoljno da izaberu dobitnu kombinaciju.

Dimenzijski gledano, sa 4,5 metara dužine Tiggo 7 Pro spada u klasičnog predstavnika klase obiteljskih kompaktnih SUV modela, koji su već godinama i najpopularniji na europskom tržištu. U navedene okvire skladno se uklapa i međuosovinski razmak od 2.670 milimetara sa, može se to slobodno reći, iznatprosječno visokim klirensom od 196 milimetara, zbog kojeg smo poželjeli da postoji mogućnost kombiniranja ovog automobila i 4x4 pogona. Nažalost, za naše tržište to još nije moguće, ali treba dodati da kineski proizvođač ima ovakvu verziju u svom programu, a mi smo je pronašli na tržištu Australije. Da ima dobre off-road gene Tiggo 7 Pro potvrđuje i s kratkim prevjesima, koji mu omogućavaju da bez puno rizika napadne i ozbiljnije terenske prepreke. Da nije riječ o SUV automobilu najjeftinije moguće koncepcije potvrđuje i vješanje, koje je izvedeno u kombinaciji prednjeg McPherson sustava i stražnjeg multilinka. Ništa manje ozbiljan nije ni kočioni sustav, koji kombinira samoventilirajuće prednje i pune stražnje diskove. 

U interijeru Tiggo 7 dijeli neke detalje s broj većim modelom serije 8. Međutim, prvo što privlači pozornost su vještačkom kožom obložena sjedišta, koja su zbog veoma mekane pjene uzorno udobna. Dugoročno ovakvo rješenje možda nije najbolje, jer mekana osnova povećava otperećenje obloge, pa bi ona s godinama mogla prva pokazati znake umora. Ono što još može predstavljati nedostatak je činjenica da testni model nije imao funkcije grijanja i hlađenja sjedišta. I dok bi se bez prve nekako i moglo, druga koju smo imali na raspolaganju u većem Tiggo 8 Pro modelu nedostajala nam je i u prvim danima prosinca. Skaj ne diše tako dobro kao prava koža i morate računati da će zagrijavati tijelo više nego što to očekujete, a možda i želite. S druge strane, lako se čisti i održava, a i odlično izgleda. Vozačevo radno okruženje zaslužuje visoke ocjene za ergonomiju, jer je trokraki upravljač podesiv po dubini i visini, te veoma ugodan na dodir i odlično oblikovan. 

Chery Tiggo (4)

Digitalni instrumenti isti su kao kod većeg modela sa modernim pozadinskim osvjetljenjem i živopisnim grafikama čije boje se mijenjaju u skladu s izborom jednog od tri ponuđena režima vožnje: Eco, Comfort i Sport. Na sredini je na dodir osjetljivi 10-inčni zaslon multimedije, dok su komande klimatizacije dodirne i manje praktične nego kod većeg modela koji za ovaj sustav ima na dodir osjetljivi zaslon s  fizičkim komandama za podešavanje temperature i jačine rada ventilatora. Sama multimedija je jednostavna i svedena na najvažnije funkcionalne segmente, bez bespotrebnih podmenija na kakve moraju biti spremni kupci većine europskih modela. Podržava Aple Car Play i Andrid Auto aplikacije za povezivanje s pametnim uređajima, a ista funkcija može se ostvariti i kablovski. 

Džojstik ručice mjenjača nije osvijetljen kao kod Tigga 8, ali pored njega je osvijetljen prostor za bežično punjenje telefona, što nije slučaj kod „osmice“. Praktičnih odlagališta za sitnice ima dovoljno u oba reda sjedišta, a ista kvalifikacija bi se mogla upotrijebiti i za ponudu prostora sa stražnjim redom sjedišta bez za mnoge modele karakteristično izdignutog tunela mjenjača, što trećeg putnika, koji sjedi u sredini, stavlja u puno povlašteniji položaj. Pozitivna stvar su i centralni ventilacioni otvori za putnike u drugom redu. Sam interijer nudi specifičan noćni doživljaj zahvaljujući ambijentalnom svjetlu, dok je po danu za to zadužen panoramski električno pokretani stakleni krov. S obzirom na raskošnu ponudu prostora u kabini, može se zaključiti da je i prtljažnik uspio zadržati zadovoljavajuću zapreminu od osnovnih 475 litara, koja se lako može povećati obaranjem naslona stražnjih sjedišta do 1.500 litara zapremine. 

Za 56.000 KM, koliko treba izdvojiti za verziju Tigga 7 Pro s ulaznim Comfort paketom opreme, dobiva se zanimljivo dizajniran i solidno opremljen SUV model s pet sjedišta. Iako ima sve predispozicije da bude ozbiljan off-road automobil, Cheryijeva marketinška strategija za sada ima cilj zadržati Tigga 7 Pro što više na asfaltu, što je i donekle razumljivo, jer uz njega dolazi uzorna sedmogodišnja garancija. Zahtjevnijim kupcima nude se još tri sadržajnija paketa opreme: Comfort Black, Noble i Noble Black s cijenama u rasponu od 57 do 60.000 KM. To je sasvim dovoljno da većina domaćih ljubitelja SUV vozila pronađe sebi idealnu kombinaciju u automobilu koji tek treba da dokaže da u našem, ali i mnogim ostalim testovima nije nahvaljen bez pokrića.

Nakon što smo nedavno testirali Chery Tiggo 8 Pro i bili prijatno iznenađeni svim onim što nam je ponudio ovaj kineski SUV, sada je njegovu ulogu preuzeo broj manji model Tiggo 7 Pro od kojeg Chery očekuje da bude jedan od nositelja njegove prodaje u našoj zemlji, jer nudi zanimljiv odnos u omjeru uloženog i dobivenog...

 

POGON 

Sve što smo naveli uz Tiggo 8 Pro model kada je riječ o pogonu mogli bismo prepisati i kada je riječ o broj „manjoj sedmici“, jer se radi o istim kombinacijama motora i mjenjača. Jedini turbobenzinac koji pokreće sve Chery modele na domaćem tržištu ima zapreminu od 1,6-litara i na prednju osovinu može da isporuči 183 KS i 273 Nm. Sedmostupanjski automatski mjenjač s dva kvačila djelo je njemačkog Getarga, koji je ne tako davno bio glavni dobavljač za BMW. Zbog stotinjak kilograma manje mase ponuđena pogonska kombinacija nešto je živahnija nego u 8 Pro modelu, što je posebno osjetno u Sport režimu rada pogona. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebne su samo 8,3 sekunde, dok je najveća brzina deklarirana na 200 km/h. To su više nego solidna ostvarenja za 1.465 kilograma težak SUV i u velikoj mjeri zasluga odličnog automatskog mjenjača. Dinamičke mogućnosti su ograničene popriličnim klirensom i povišenim težištem koje već nakon nekoliko krivina stavlja do znanja da Tiggo 7 Pro više voli opušten ritam u kojem se prosječna potrošnja kreće oko sedam litara. Testni prosjek bio je nešto veći u rasponu od osam do 9,5 litara s koliko treba računati u konstantnoj gradskoj vožnji.  

Nakon što smo nedavno testirali Chery Tiggo 8 Pro i bili prijatno iznenađeni svim onim što nam je ponudio ovaj kineski SUV, sada je njegovu ulogu preuzeo broj manji model Tiggo 7 Pro od kojeg Chery očekuje da bude jedan od nositelja njegove prodaje u našoj zemlji, jer nudi zanimljiv odnos u omjeru uloženog i dobivenog...

AUTO


ŠKODA OCTAVIA

Koje aute najviše vole građani BiH?

Koje aute preferiraju građani BiH? Pitanje je to na koje se odgovor može pronaći u kontaktu s ovl...

16 Stu 2024

BYD kreće u lov na Teslu

Iako je Elon Musk i ranije upozoravao na kinesku kompaniju BYD kao vjerojatno glavnog Teslina kon...

07 Stu 2024

UPOZORENJE STRUČNJAKA

Izbjegavajte ovu grešku: Jedan gumb može povećati potrošnju goriva za 20 posto

Otvaranje prozora po lijepom vremenu mnogi rade, ali iznad određene brzine to bi moglo naš...

04 Stu 2024