Danas je Dan učitelja

Uz nazočnost ministra obrazovanja HNŽ-a, brojnih ravnatelja, odgajatelja, nastavnika, profesora i predstavnika ostalih Pedagoški zavod Mostar jučer je organizirao konferenciju “Nova paradigma u obrazovanju“, povodom Svjetskog dana nastavnika.
Ravnateljica Zavoda profesorica Enisa Gološ zahvalila je svima koji su izravno i neizravno uključeni u obrazovni proces, poželjevši im prije svega dobro zdravlje, dug život i sreću na profesionalnom i na privatnom planu.
- Biti odgajatelj, učitelj, nastavnik, profesor, odnosno prosvjetni djelatnik je najplemenitiji poziv, ali i najodgovorniji i najzahtjevniji posao jer su očekivanja onih koje učimo i podučavamo nepoznanica, neizvjesnost, a u isto vrijeme i izazov i odgovornost. Mi smo ti koji se stalno preispitujemo, koliko smo vremena i truda uložili u obrazovanje naše djece, u kom smjeru smo vodili generaciju, da li smo im bili prave vođe, mentori, da li smo to radili na način da znanje stavimo u funkciju, kako smo utjecali na rast i razvoj mlade osobe, kazala je.
Plemeniti poziv
Poziv je to koji nosi odgovornost i teret, pa prosvjetari često imaju osjećaj strepnje, zebnje i u podsvjesti postavljenog pitanja da li će uspjeti.
Učitelji nisu samo oni koji uče i podučavaju, već i odgajaju, tako da je njihova uloga kompleksna.
- Od toga kako uče i podučavaju učenike, koje metode i oblike rada koriste, na koji način pristupaju procesu učenja i podučavanja, kako formuliraju cilj školskoga sata, realizuju očekivane ishode, evaluiraju i da li na osnovu rezultata evaluacije planiraju dalje aktivnosti u radu s učenicima, ovisit će razina kvalitete procesa učenja i podučavanja, ali i procesa formiranja ličnosti tih učenika. Dakle, radi se o profesiji koja je ključna za razvoj i napredak društva. Stoga, cijenimo profesiju, radimo na stručnom usavršavanju i profesionalnom razvoju. Budimo napredna misao, slijedimo snove do kraja. Ostanimo entuzijasti i profesionalci. Budimo podrška jedni drugima, pohvalimo sve što je dobro, pokažimo kako ispraviti nešto što nije dobro. Izađimo iz zone konfora i predstavimo rad. Budimo spremni na kritiku i na pohvalu te javnosti, ali nedajmo se pokolebati, navela je Gološ.
Prokomentirala je i što je potrebno učiniti da bi učitelji ili prosvjetari danas bili jednako poštovani, kao i druge profesije. To je nešto na što se neizravno, a ponekad i izravno može utjecati. Poštovanje se uči i nosi iz obiteljskogaq okruženja. To djeca uče u okviru svoje obitelji, dakle prije susreta s učiteljem.
- S poštovanjem se odnosimo prema učiteljima jednako kao i prema drugim profesijama. U isto vrijeme, ne zaboravimo da se međusobno poštujemo i uvažavamo kako bi nas i drugi poštovali i uvažavali. Samo naprijed, poručila je na kraju Gološ.
Suradnja s roditeljima
Suradnja roditelja i učitelja je pored stručnog usavršavanja bitna komponenta kvalitete rada nastavnika i uopće kvaliteta obrazovanja. Svjetski dan učitelja obilježava se svakog 5. listopada. Taj je dan prigoda da se pokaže da je rad učitelja i nastavnika prepoznat kao jedan od najvažnijih za ukupan razvoj društva te da se kao takav i cijeni.
Cilj Svjetskog dana učitelja je mobilizirati podršku za nastavnike kako bi se osiguralo da će učitelji i dalje ispunjavati potrebe budućih generacija te podići obrazovanje na razinu društvene važnosti i izvući učitelje iz poluanonimnosti i dati im društvenu važnost koju zaslužuju.
Prigoda je to i za isticanje važnosti rada učitelja i nastavnika i njihov utjecaj na razvoj društva u cjelini, te da se naglasi važnost te profesije, ali i samog obrazovanja čiji su oni nositelji. Stoga se taj dan obilježava u više od 100 zemalja svijeta, pa tako i u Bosni i Hercegovini.
Proglasio ga je UNESCO godine 1994. u spomen na isti datum 1966. kada je potpisana Preporuka o statusu učitelja.
H. Ž.