Dionica Mostar Sjever - Mostar Jug neće se još graditi
Iako je iz poduzeća Autoceste FBiH najavljivano da bi u prvoj polovini ove godine mogla početi gradnja dionice autoputa Mostar Sjever-Mostar Jug, to se neće dogoditi, izvještava Indikator.ba.
Europska banka za obnovu i razvoj objavila je na svojim stranicama novi poziv za pretkvalifikaciju za izvođenje građevinskih radova na ovoj dionici autoceste.
Riječ je o otvorenom natječaju u jednoj fazi sa pretkvalifikacionim upitnikom, koji bi trebao biti okončan 17. ožujka. Jedan poziv za pretkvalifikacije već je bio objavljen u kolovozu prošle godine, a zaključen je u listopadu. Sada se poziv ponavlja, što znači i da se postupak odabira izvođača radova, a koji se odvija u dvije faze, produžuje.
Suglasno tome gradnje dionice autoputa u blizini Mostara sigurno neće početi u prvoj polovini 2023. godine, kako su lani najavljivali iz Autocesta FBiH.
I dok ćemo na izbor građevinskih kompanija koje će biti odabrane za ovaj posao još sačekati, u postupku odabira konzultanta za nadzor i tehničku asistenciju sačinjena je skraćena lista kompanija nakon zaključenja poziva u oktobru prošle godine. Za dobivanje ovog posla kvalificirali su se turska kompanija EMAY, konzorcij Institut IGH i DOHWA Engineering, Hrvatska, konzorcij Roughton International Limited i IRD Engineering, Velika Britanija, i Salfoand Associaties SA Engineeringand Managamnet Consultants, Grčka.
U rujnu prošle godine potpisan je ugovor za izradu idejnog i glavnog projekta dionice Mostar sjever – Mostar jug sa konzorcijem Yuksel Proje – PPG – Design QC – Integra – Trasa.
Konzorcij je dobio rok za predaju projektne dokumentacije od devet mjeseci. Projekt izgradnje dionice Mostar sjever – Mostar jug vrijedan je 350 milijuna eura. Planira se financirati iz sredstava osiguranih kod Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD), komercijalnih banaka, bespovratnih sredstava Europske unije i vlastitih sredstava.
Duljina dionice je 14,2 kilometara. Prema idejnom projektu planirana je izgradnja petlje Mostar sjever sa bočnim naplatnim mjestom, pet tunela ukupne dužine oko šest kilometara i deset vijadukata/mostova ukupne dužine oko dva kilometra.
Dužina otvorene trase je oko šest kilometra. Izgradnjom ove dionice osigurati će se puna cestovna funkcionalnost autoceste kroz Hercegovinu od Mostara sjever pa sve do graničnog prijelaza Bijača.