Google pod pritiskom EU: Novi prijedlozi za pretraživanje u Europi
Google je predložio nove promjene u europskim rezultatima pretraživanja. Ove izmjene slijede pritužbe manjih konkurenata o padu prometa na njihovim stranicama. Europska unija razmatra podizanje optužbi protiv Googlea temeljem novih antimonopolskih pravila.
Prema Zakonu o digitalnim tržištima (DMA), Google ne smije favorizirati vlastite proizvode i usluge. Ovaj zakon, koji je stupio na snagu prošle godine, cilja na ograničavanje moći velikih tehnoloških kompanija. Google, kao vodeća tražilica, suočava se s izazovima ispunjavanja ovih zahtjeva.
Stranice za usporedbu cijena, hoteli i mali trgovci prijavili su pad klikova. Tvrde da su izravne rezervacije smanjene za čak 30% zbog Googleovih promjena. Oliver Bethell, Googleov pravni direktor, najavio je daljnje prilagodbe kako bi zadovoljili te zahtjeve, javlja Seebiz.
Google planira uvesti proširene jedinice u rezultatima pretraživanja. Korisnici će imati mogućnost biranja između usporednih stranica i stranica dobavljača. Novi formati omogućit će konkurentima prikaz cijena i slika njihovih usluga. Također su predviđene nove oglasne jedinice za usporedne stranice.
Bethell smatra da je ovaj prijedlog najbolji način balansiranja različitih zahtjeva DMA-a. Za pretraživanja u Njemačkoj, Belgiji i Estoniji, Google će ukloniti karte hotela i njihove rezultate ispod njih. Ova promjena podsjeća na stariji format s deset plavih poveznica. Odluka će biti testirana kako bi se procijenila korisnička reakcija.
Bethell je naglasio kako Google nerado uklanja korisne značajke. Vjeruje da to nije u korist potrošača niti poslovanja u Europi. Google se nalazi pod povećalom Europske komisije još od ožujka. Potencijalno kršenje DMA-a može rezultirati kaznom do 10% godišnjeg globalnog prihoda tvrtke.