Dnevni.ba - PRELOADER

HDZ i SDA dogovorili, pa izglasali 'parking harač'

03 Lip 2021


HDZ i SDA dogovorili, pa izglasali 'parking harač'

Gradsko vijeće grada Mostara usvojilo je na jučerašnjoj sjednici odluku o korištenju javnih parkirališta i visini naknade, i to većinom glasova.

Protiv je glasovalo deset vijećnika, a jedna od njih bila je suzdržana.

Gradsko vijeće Mostara usvojilo je većinom glasova Odluku o organizaciji i načinu naplate parkiranja na javnim površinama i Odluku o korištenju javnih parkirališta i visini naknade.

Nadležni odjel za komunalne i gospodarske poslove u Gradskom vijeću i u poduzeću Mostar parking pratit će inplementaciju odluke u idućih pola godine, najavili su na kasnijoj konferenciji za medije gradonačelnik Mario Kordić i predsjednik Vijeća Salem Marić.

Goluža-Jekić suzdržana

Zanimljivo je da za odluku o parkingu nisu glasovali ni svi vijećnici Koalicije za Mostar. Naime Nataša Goluža – Jekić bila je suzdržana, nezadovoljna cijenama parkinga koje su predviđene odlukom, te je kasnije, zanimljivo, podržala i amandman SDP-a, čiji su vijećnici predlagali 60 posto jeftiniji parking u Mostaru.

Osim Goluža – Jekić amandman SDP-a podržali su i Naša stranka, PMP i HRS, što na koncu nije bilo dovoljno za korigiranje cijene.

- Ovo je harač koji će se uzimati od građana Mostara u budućnosti. Ponudili smo konkretno rješenje prihvatljivo za sve građane, međutim jasno je koliko sluha za običnog građanina imaju vladajuće stranke. Neke obitelji će trećinu prihoda možda morati izdvojiti za parking vozila, rekao je vijećnik SDP-a Arman Zalihić.

O odluci o takozvanom mirujućem prometu u Mostaru govorili su na konferenciji za medije Kordić i Marić, uz poruke kako će se nakon šest mjeseci uraditi detaljna analiza stanja, te sve ono što se eventualno pokaže lošim – eliminirati.

- Gradonačelnik je prihvatio veliki broj amandmana. Gradsko vijeće je riješilo još jednu krucijalnu stvar za Mostar, a to je regulacija mirujućeg prometa. Donijeli smo zaključak kojim smo se obvezali da šest mjeseci pratimo aktivnosti, te nakon toga i uradimo analizu i donesemo detaljno izvješće. Vodili smo računa, koliko smo mogli, i o socijalnoj situaciji građana. Prije 13 godina ova odluka nije imala prohodnost jer je postojao politički spor, što je po mome sudu bilo štetno za Grad. Preostala je nadam se skora odluka o javnim garažama. Ovom današnjoj ćemo također omogućiti investitorima da grade veće garaže u Mostaru. Važna je i odluka o proglašenju javnog interesa za raskrsnicu kod benzinske crpke Ina na sjevernom ulazu u grad. Sredstva za njezinu rekonstrukciju već su obezbijeđena. Dobra sjednica, dobra rasprava, dobri zaključci i nadam se da će Vijeće nastaviti ovako raditi, rekao je Marić.

Gradonačelnik Kordić konstatirao je da je jučerašnja odluka o parkingu početak nove priče Mo parkinga, a najavio je kao i Marić i detaljno praćenje stanja na terenu.

- Ulicu po ulicu ćemo analizirati... Pokušat ćemo da ne izazovemo nelagodu ili nesigurnost kod građana. Cijene su raspravljene u više navrata, i to s vijećnicima, te smatram i kako su primjerene stanju u gradu. To su najniže cijene u regiji. Pokazali smo da možemo donositi velike odluke za Mostar. Spremni smo sjesti i ispraviti svaku grešku. Vijeće radi u dobroj vjeri, naveo je Kordić.

Odluka o parkingu je naveo je, tek jedna u nizu stavki u sklopu uvođenja reda u Mostaru.

- Moramo maknuti prepreke koje stoje na parking mjestima. Na vrijeme ćemo obavijestiti ljude kada koja ulica kreće po naplatu, pa i po kojem režimu. U razgovorima s direktorom Mo parkinga, ideja je da kad krenemo naplaćivati idemo s upozorenjima, a kako bismo navikli ljude.Trenutno imamo pet ili šest ljudi iz ranije priče, a bit će nam potreban i određeni broj novih djelatnika, dodao je.

Paljevina i devastacija ugostiteljskog objekta Forzza u Fejićevoj ulici, te aktiviranje eksplozivne naprave u Potocima dodatno su uznemirili zabrinute građane.

-  Žao mi je što se takve stvari dešavaju. Poslat ćemo apel prema MUP-u i policiji. Da li će ta sjednica riješiti probleme – ne vjerujem, ipak vjerujem da će nam makar dati smjernicu kako se bolje organizirati, odgovorio je na pitanje novinara Kordić, dok je Marić osudio paljenje kafića u Fejićevoj.

- Zabrinut sam za sigurnost u gradu. Klub Bošnjaka je tražio da se ta točka ranije uvrsti u dnevni red. Nismo nažalost nedavno dobili osobu iz MUP-a, koja bi nam mogla prezentirati situaciju kada je sigurnosno stanje u Gradu u pitanju, dodao je Marić.

Bunski kanali na čekanju

Novinare je interesiralo i zašto se od gradske vlasti zasad ignoriraju ekolozi i aktivisti koji se bore za opstanak Bunskih kanala.

- Transparentni smo i otvoreni. Nitko neće preko noći nešto napraviti na Bunskim kanalima, a da se o tomu sve većne bude znalo. Dnevno imamo na desetke sastanaka i isprika ljudima s Bunskih kanala što dosad nisu došli na red. Prvom prilikom ćemo razgovarati i sa njima, najavio je Kordić.

Podsjećamo, Odluka o naplati parkinga predviđa da se u zoni jedan mjesečno izdvaja 25 KM za stanare zgrada, 15 KM za zonu dva, te 5 KM za zonu tri. Godišnje karte bi trebale koštati 250 u zoni jedan, 150 u zoni dva i 50 u zoni tri (samo za stanare), dok će za ostale cijena biti u skladu s vremenom zadržavanja vozila na parkirnom mjestu. Planirano je da se sat parkinga u ovome slučaju plaća 0.5, 1, ili 1.5 KM.

H. Ž.

DNEVNI


U novom broju donosimo

Novi broj

17 h 19 min

U novom broju donosimo

Novi broj

23 Ruj 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

21 Ruj 2024