Dnevni.ba - PRELOADER

Irma Kajan: Marketing je emocija, a ne statistika

18 Srp 2024


Irma Kajan: Marketing je emocija, a ne statistika
Direktorica marketing agencije Reunion iz Mostara

S direktoricom marketing agencije Reunion iz Mostara Irmom Kajan, razgovarali smo na temu budućnosti oglašavanja, utjecaja društvenih mreža kao i o perspektivi medija u svijetu u kojem svi postajemo svojevrstan medij. 

Vrlo često svjedočimo i sami kao medijska kuća komentarima raznih marketing stručnjaka o tome da će mediji u formalnom smislu u budućnosti nestati, da zbog pojave društvenih mreža i činjenice da svako može prenositi vijesti značaj i relevantnost medija i novinarstva generalno se  smanjuje. Budžeti za medijsko oglašavanje o čega u konačnici mediji i žive su sve manji, kao da svi prelaze u „digitalu“. 

Kakav je položaj medija u takvoj konstalaciji, pitali smo Irmu Kajan na početku našeg razgovora.

-Brandovi vode komunikaciju direktno sa svojim potrošačima i u tom smislu se smanjila potreba za nekom platformom kakva je klasičan medij, koja će u ime branda komuncirati s kupcem. Ipak, kad euforija oko društvenih mreža malo spadne, a to će se dogoditi kada veliki broj kompanija krene masovno trošiti svoj novac na društvenim mrežama, uvidjet ćemo da i u tom konceptu postoje nedostaci koje možemo savršeno upotpuniti s medijskim oglašavanjem. Tako da na pitanje da li klasični medij imaju prostora u budućnosti odgovor je da, ali moraju biti strpljivi i još važnije moraju se otvoriti prema novim potrebama tržišta. 

Klasični cjenovnici i ponuda upućena prema klijentu neće biti dovoljni. Stvar se dodatno komplicira i s činjenicom da na radna mjesta ljudi koji odlučuju o trošenju marketiških budžeta dolazi generacija koja baš i ne vidi smisao u klasičnim stvarima, ali je vrlo pragmatičnog razmišljanja moraju vidjeti korist da bi vas slušali. Neke od vodećih marketinški agencija vraćaju se tradicionalnim medijma pa možemo očekivati da će ih i kompanije pratiti. Pažnja jeste pobjegla u pravcu digitale ali tradicionalni mediji i dalje imaju povjerenje potrošača i tu je stavka na kojoj mogu graditi konkurentnu prednost.

Irma renuion 2

Da li je istina da većina kompanija gase svoje budžete za klasično oglašavanje i okreću se isključivo digitalnom oglašavanju, mislimo na Google ads, Meta i slično?

-Maloprije sam spomenula jednu osobinu pragmatičnost, koja vjerojatno najbolje objašnjava šta se trenutno dešava na tržištu. Svi postaju pragmatični i razmišljanja idu u pravcu zašto da plaćam oglas na jednom portalu kad mogu zakupiti Google ads i biti dostupan svugdje, plaćati samo za one oglase na kojima imam klik i tako se dogodi zamka u koju su vidim mnogi upali. Upali su u zamku zato što marketing nije statisika, ni matematika, marketing je prije svega emocija. Toga su itekako svjesne globalne komapnije koje ogromna sredstva usmjeravaju u istraživanje emocija, jednostavno rečeno, da ne ulazimo u terminologiju. Naše kompanije, velika većina, pokušava svakodnevno mjeriti nešto što se ne može na kalkulatoru izračunati. Takvim pre-pragmatičnim pristupom će napraviti dugoročno problem za svoj brand. Primjer, ujedno odgovor na vaše pitanje, ja kao simpatizer određenog svjetskog branda hoću li prije reagirati ako pročitam priču o dolasku branda na svom lokalnom portalu ili ako vidim neki baner na nekoj meni ne bitnoj platformi. Brand koji se ozbiljno bavi istraživanjem znat će da je moje povjerenje, moja pažnja i moja emocija u priči na lokalnom portalu i smislit će način kako da se tamo pojavi. Tu je ujedno i prilika za marketing odjele medija da razmišljaju u tom pravcu i da se pripremaju za takvo proaktivno djelovanje. Mi danas živimo u eri partnerstava, ja, moj brand i medij na kojem čitam smo partneri to više nije marketing to je povjerenje. A kad su ljudi partneri u poslu i kad imaju povjerenje jedni prema drugima onda stvaraju magiju. 

Irma reunion

Vrlo ste optimisitični kad su u pitanju mediji i njihova oglašivačka uloga u budućnosti, tu se dosta razlikujete od svojih kolega?

-Da, vrlo sam naklonjena prema medijskom oglašavanju i svim klijentima Reunion marketing i web agencije predlažemo planove koji skoro uvijek imaju stavku namjenjenu za medije. Zastupam ideju da mediji moraju jako puno raditi na sebi da stignu sve promjene koje se događaju na tržištu i da mogu odgovoriti izazovu, da imaju i tehničko znanje da razumiju svoje klijente, ali ipak znam da pored svih izazova imaju šta ponuditi. To je u prvom redu ono povjerenje potrošača. Jako je važno kako i gdje kupac donosi odluku o kupovini i mi marketari moramo o tome razmišljati.

Na kraju pričali ste o eri partnerstva, da li je to recept za uspjeh na tržištu koje postaje sve izazovnije i izazovnije za pratiti?

-Mi smo spontano sebi dali ime Reunion, ali nas to ime prati konstatno stalno nešto spajamo i udruživamo za zajedničko dobro. Zadnji primjer koji će iskoristiti priliku reklamirati jeste naše partnerstvo sa računovodstvenom agencijom TIPS d.o.o. iz Mostara, gdje smo napravili Biznis paket koji pokriva čak 10 oblasti: računovodstvo, marketing, IT, PR i ostalo. Biznis paketi se prodaju na godišnjem nivou po cijeni plate jednog eksperta. Ovaj koncept outsourcinga kod nas još nije zaživio ali je vrlo efikasan i isplativ i sigurna sam da će kompanije vrlo brzo uvidjeti prednost u odnosu na klasično zapošljavanje. Kao što vidite kad su tržišne promjene u pitanju vrlo sam fleksibilna i volim koncepte koji radi, koje donose korist baš kao što sam potpuno sigurna i u sve gore navedeno kad je klasično oglašavanje u pitanju. Da poentiram ono definitvno još uvijek radi, još je živo samo morate vi iz medija da ga regenerišete i predstavite tržištu tako da ga ne možemo odbiti.  Sretno u tome ne sumnjam u vas!

BIH


KONFERENCIJA O CELIJAKIJI

Nije bezazlena: U Brčkom počela regionalna konferencija o celijakiji

U organizaciji Saveza udruženja osoba oboljelih od celijakije BiH u Brčkom je danas počela s rado...

34 min

POČETAK SKIJAŠKE SEZONE

Noćnim skijanjem večeras se otvara skijaška sezona na Ponijerima

Skijaški centar Ponijeri kod Kaknja večeras će biti otvoren za skijaše - potvrdio j...

45 min

SREBRENICA

Vlada Nizozemske daje milion eura Memorijalnom centru Srebrenica

Memorijalnom centru Srebrenica-Potočari, Spomen-obilježje i mezarje za žrtve genocida iz 1995. go...

7 h 14 min