Kraj jedne ere... možda i karijere
Formula 1
Dvanaest godina u Mercedesu donijelo mu je šest vozačkih i osam konstruktorskih titula, 84 pobjede, 78 pole positiona i 153 podija. Lewis Hamilton se zaista ima na što osvrnuti, no što ga čeka iduće godine – kada obučeni crveni kombinezon?
Bilo je logično potpisati najveću zvijezdu ne samo jedne, nego niza generacija, no ipak se treba zapitati u ispravnost 'tajminga' – jer Lewis Hamilton u Ferrari dolazi ne baš podvijena repa, ali defnitivno kao jedan vozač drukčiji od onoga koji je rušio rekorde – i one koje je postavio Michael Schumacher.
OK, riječ je o PR potezu kojeg je teško bilo ne povući, jer befeniti Hamiltonovog dolaska u Maranello, više su nego očiti – posebno u ovom izrazito komercijalnom vremenu, kada Ferrari bukvalno više zarađuje od suvenira nego od svojih automobila. No, ima li on i dalje onu brzinu koja ga je krasila?
Odgovor na prvu uvelike naginje - na negaciju. Jer timski kolega George Russell vremešnom je prvaku pokazao gdje mu je mjesto. Ne samo jer se radi vjerojatno o njegovom najbržem timskom kolegi ikad (Fernando Alonso bio kompletiniji), nego i zbog činjenice da se Lewis počesto muči s bolidom – u njemu traži alibi.
A to je nešto što se u njegovom slučaju može shvatiti – jer njegov šampionski ego vjerojatno je toliko velik da mu je nepojmljivo da je netko u istom bolidu brži. No to Russell jeste… što Ferrariju nije problem, koliko bi mogla biti činjenica da Lewis svakim novim krugom gubi ono nešto – bez obzira na šampionsku izvedbu na kraju sezone u Abu Dabiju, gdje je više spletom okolnosti, nego zbog kontrole utrke došao u poziciju preteći Russella u samoj završnici.
'Insideri' smatraju da je izostanak brzine u kvalifikacijama očit znak da Lewis više nije jednako brz, za što će najbolji lakmus papir biti sučeljavanje s Charlesom Leclerom, kvalifikacijskim 'demonom' i budućim prvakom.
Govorimo li onda možda i o kraju karijere? Možda ipak ne, ali da će Lewis nakon svega u Maranellu, u kojem bi trebao ostati tri godine, imati što izgubiti – sigurno hoće. Posebno jer se kada vozite za Ferrari podrazumijeva da vozite za Italiju. A taj pritisak još nije osjetio…
Piše: Slaven Nikšić
desk@dnevni-list.ba