Dnevni.ba - PRELOADER

Kulturna ruta Kosača turistički će brendirati Hercegovinu

23 Stu 2021


Kulturna ruta Kosača turistički će brendirati Hercegovinu

U Mostaru je započeo četverodnevni trening za sudionike projekta "Održivo upravljanje i promicanje zajedničke kulturne baštine" ("Smart Heritage") čiji je cilj promocija, valorizacija i zaštita kulturne baštine na jadransko-jonskom području.

Teme prvog dana treninga obuhvatile su turistički menadžment, upravljanje događajima i vještine pripovijedanja (storytelling). Ujedno je predstavljena kulturna ruta Kosača.

Prorektorica za međunarodnu suradnju SUM-a Sanja Bijakšić kazala je da ovaj projekt, osim općeg cilja zaštite kulturne baštine i povezivanja zemalja Jadransko-jonske regije (ADRION mreža) ima i cilj smanjenje sezonalnosti turizma i stvaranja kulturne rute "Smart Heritage" (pametna baština).

- Kulturna ruta "Pametna baština" u budućnosti bi trebala biti proširena na područje članica ADRION mreže i njeno uspostavljanje, s ostalim aktivnostima, omogućilo bi stvaranje nove usluge kojom bi se umanjili efekti sezonalnosti turizma te istodobno doprinijelo jačanju pozicije turizma koji u posljednje dvije godine trpi velike gubitke zbog koronavirusa – istaknula je Bijakšić.

Ona se osvrnula i na posljedice koje je koronavirus ostavio na turizam, ali i na problem kako odgovoriti na potrebe sve zahtjevnijih turista koji u ovako specifičnim uvjetima traže nešto novo.

- Svjesni smo da suvremeni konzumenti turističkih usluga imaju specifične zahtjeve u vremenu brojnih ograničenja i mjera koje je prouzročila pandemija. Brendiranje regije, korištenje suvremenih kanala komuniciranja i primjenjivanje znanja iz marketinga svakako može dovesti do jačanja pozicije turizma u budućnosti – rekla je Bijakšić.

Vrijednost projekta "Smart Heritage" je 1,1 milijun eura, a partneri na projektu su Razvojna agencija Evia (Grčka), Albanski fond za razvoj, javna agencija (Albanija), općina Forlì (Italija), općina Gerace (Italija) i Sveučilište u Mostaru (SUM).

Projektni tim SUM-a odlučio se za kreiranje digitalne rute čiji je naglasak na velikaškoj obitelji Kosača.

Po riječima projekt menadžera Ilije Muse, kroz mapiranje, fotografiranje, kreiranje i tekstualno opisivanje rute i njezinih 200 dobara, formirat će se jedinstven turistički proizvod.

- Svi digitalizirani izlošci podijeljeni su u pet skupina: kulturno-povijesna baština, prirodna baština, aktivni turizam, eno-gastro i smještaj. Okosnicu ove rute predstavljaju tvrđave u Mostaru, Ljubuškom i Stocu te srednjovjekovna nekropola Boljuni (Stolac) – rekao je Musa.

Dodao je kako tom prostoru pripada i čitav niz drugih arheoloških nalazišta, kao i ostali raznorodni potencijali koje Hercegovina može ponuditi kroz aktivni turizam u kombinaciji s kulturnim i prirodnim znamenitostima, kao što su paraglajding iznad tvrđave u Ljubuškom, kanu safari, zip-line i druge slične aktivnost, a sve to uz gastro i vinsku ponudu te proizvode domaće radinosti.

U okviru projekta bit će uređena i multimedijalna galerijska dvorana u Rodoču koja će obogatiti turističku ponudu.

- Kruna ovog projekta bit će predstavljena sredinom prosinca u posebnom paviljonu Sveučilišne galerije u Rodoču gdje se uređuje dvorana opremljena suvremenom tehnikom u kojoj će se moći upoznati s novonastalom kulturno-turističkom rutom putem digitalnih tehnologija, pa će i na taj način ponuda Mostara i Hercegovine biti obogaćena jednim potpuno novim sadržajem - kazao je Musa.

Vanjski suradnik Odjela za arheologiju SUM-a Mirko Rašić dodao je kako će se kroz formiranje nove kulturne rute popisati i mapirati razasuta baština.

- Nukleus te rute je obitelj Kosača, odnosno, lokaliteti na kojima su ostavili trag s posebnim naglaskom na srednjovjekovne tvrđave. Nažalost, jedini ozbiljni projekti preko kojih mi možemo sačuvati pojedina arheološka nalazišta su europski projekti prekogranične suradnje – istaknuo je Rašić.

Drugog dana treninga sudionici će biti upoznati s prezentacijskim vještinama, upravljanjem kvalitetom u turizmu te kulturnim turizmom. Novine trećeg dana treninga uključuju turistički marketing i turističko brendiranje, a četvrtog dana, na samom kraju treninga uz postojeće teme bit će predstavljen i razvoj kulturnog turističkog proizvoda.