Mali električni automobili ključni za novu strategiju Europske komisije
Mali električni automobili
Mali električni automobili postaju središnji dio nove strategije Europske komisije. EK je ublažila pravila o zabrani automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem od 2035. godine. Time je odustala od ranijeg plana da svi novi automobili moraju biti isključivo električni.
Ova odluka dolazi nakon snažnog pritiska europske autoindustrije. Posebno su glasni bili proizvođači iz Njemačke i Italije. Prijedlog još moraju potvrditi države članice i Europski parlament.
Mali električni automobili i novo pravilo o emisijama
Prema novom prijedlogu, proizvođači će od 2035. morati smanjiti emisije CO₂ za 90 posto, a ne za 100 posto. To znači da 90 posto voznog parka mora imati nultu emisiju. Preostalih 10 posto moći će se nadoknaditi kroz e-goriva, biogoriva ili niskougljični čelik proizveden u EU.
Ova promjena otvara vrata nastavku proizvodnje plug-in hibrida, blagih hibrida i klasičnih motora nakon 2035. godine. Time EK čini najveći zaokret u zelenim politikama posljednjih godina.
Kako EK potiče male električne automobile
Mali električni automobili, duljine do 4,2 metra, imaju posebnu ulogu u novom planu. EK predlaže da se svaki takav automobil proizveden u EU računa kao 1,3 vozila. Proizvođači će tako lakše dosegnuti cilj od 90 posto vozila s nultom emisijom.
Cilj je jasan. Europa želi cjenovno pristupačne električne automobile koji mogu konkurirati Tesli i kineskim proizvođačima. Poseban naglasak stavlja se na proizvodnju unutar EU-a.
Električni službeni automobili od 2030.
EK predlaže i novu obvezu za države članice. Od 2030. dio službenih automobila koje tvrtke daju zaposlenicima mora biti električan. Kao primjer dobre prakse ističe se Belgija.
U Belgiji već vrijedi zakon prema kojem su takvi automobili isključivo električni. Danas je 52 posto voznog parka tvrtki u toj zemlji na električni pogon.
Mali električni automobili u fokusu EU politike
Odlukom da ublaži zabranu motora s unutarnjim izgaranjem, EK pokušava balansirati klimatske ciljeve i realnost tržišta. Mali električni automobili pritom postaju ključni alat za ostvarenje ciljeva do 2035. godine. Prema pisanju Poslovnog dnevnika, riječ je o pokušaju da se europska autoindustrija zaštiti i istovremeno ubrza elektrifikacija.