Mostarska vlast još uvijek nije riješila nijedan ključni gradski problem
Iako se očekivalo da mostarska gradska i javna poduzeća nakon izbora novih rukovodstava barem malo živnu i konačno počnu obavljati svoje poslove na zakonit i efikasan način to se ni na polovici mandata novog gradonačelnika Marija Kordića i koalicije SDA-HDZ još uvijek nije dogodilo.
Problemi na svakom koraku
Baš naprotiv, dojam je da su sve ključne mostarske firme u većim problemima nego što su bile kada Gradskog vijeća nije bilo. Kod svi njih urađene su samo upravljačke promjene, a u suštini se se sve nalaze u raspadajućem stanju.
Priča o mostarskoj zračnoj luci najbolji je primjer da rezultata novog gradonačelnika i stare-nove vlasti nema ni u tragovima. Mostarski aerdorom i dalje je gubitaš s kojeg nitko ne leti niti itko na njega slijeće, a građani iz javnih proračuna i dalje plaćaju sve troškove u tom poduzeću.
Iz godine u godinu ovo poduzeće sve dublje tone, ali unatoč tome gradonačelnik Kordić i dalje ustrajava na javnoj podršci upravi tog dugogodišnjeg gubitaša.
U Mostar parkingu vrlo slična slika koja oslikava tešku nesposobnost gradske uprave i čelnih ljudi tog poduzeća da osiguraju normalno funkcioniranje naplate parkinga. Iako su iz mnogo nezadovoljstva građana uspjeli uvesti naplatu parkinga na mostarskim ulicama, sada izgleda da zbog svojih odnosa s tvrtkom koja je održavala sistem naplate parkinga više nisu u mogućnosti naplaćivati parking.
Naime, više je nego smiješna informacija da Mostar parking nije ugovorio produžetak ugovora za takvo nešto ili izabrao novog ponuditelja takvih usluga. Na taj način sami sebi su 'pucali' u noge i dokazali da su nesposobni osigurati normalno funkcioniranje poprilično jednostavnog i automatiziranog sistema. Afere oko izdavanja povlaštenih parking karata za šefove firme ne treba posebno ni spominjati, jer takve stvari nisu ništa što redovno ne viđamo svugdje oko nas.
Ukoliko je istina da ovaj sistem trenutno ne radi zbog razlike od 20.000 KM koje grad nije htio platiti za produženje usluge sve djeluje pomalo farsično kada znamo da višestruki iznosi novca odlaze u praktično nepoznate svrhe.
Kada je u pitanju J.P. Uborak i mostarska deponija ni u ovom slučaju još uvijek ništa nije riješeno, a na snazi su praktično presude po kojima se mostarska deponija mora zatvoriti.
Iako se smeće za sada redovito odvozi s gradskih ulica pitanje je samo vremena kada će deponija Uborak zbog nesposobnosti mostarskih vlasti ponovo biti blokirana. U tom segmentu gradskih komunalija ništa se nije pomaklo s mrtve točke, osim što je rješenje problema samo privremeno odgođeno.
Cijenu plaćaju građani
U poduzećima kao što je mostarski Vodovod također nikakvih konkretnih pomaka nema. Sve je isto kao prije 10 ili 15 godina, a mostarske ulice još uvijek gotovo svakodnevno plivaju zbog pucanja vodovodnih cijevi. Popravci svakodnevnih kvarova sigurno nisu strateško dugoročno opredijeljenje koje bi ovaj segment trebale unaprijediti. Istovremeno, konačnog ujedinjenja dva komunalna poduzeća koje se bave odvozom smeća još uvijek nema, niti ima naznaka da će nečeg takvog biti.
Rasipanje proračunskih sredstava na svakom koraku i dalje je sveprisutno. Cijenu svega i dalje na taj način plaćaju građani Mostara, a nikakvog pomaka, pa čak ni kozmetičkog, ni u jednoj sferi gradskih nadležnosti jednostavno nema.
Upravo suprotno, nakon umjetno stvorenog lažnog optimizma, dvije godine nakon dolaska novog gradonačnika činjenice govore da se u Mostaru ništa nije promijenilo.
Baš naprotiv, gotovo sva gradska poduzeća imaju nesposobne stranačke uprave koje su ih dovele do poluraspadnutog stanja. Bez obzira na činjenice, gradonačelnik kao i dvije vladajuće stranke i dalje javno stoje iza takvih uprava i daju im podršku da nastave na isti način. J. S.