Dnevni.ba - PRELOADER

Novi pomaci u svijetu integriranih komunikacija

14 Stu 2022


Novi pomaci u svijetu integriranih komunikacija

Sedme godine zaredom Studij odnosa s javnošću i Studij novinarstva Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru organizatori su Međunarodne znanstveno-stručne konferencije PR, Media & Sport Days Mostariensis kojoj je u ovogodišnjemu izdanju usredotočenje bilo na konvergenciji sporta, odnosima s javnošću i medijima u svijetu integriranih komunikacija.

Tijekom Konferencije više od četrdeset izlaganja i tri panela domaći i strani izlagači u tri dana izložili su svoja razmišljanja, teze i zaključke za koje se nadaju da će pridonijeti daljnjemu razvitku simbioze sporta, odnosa s javnošću i medija.

Ovogodišnji suorganizatori Konferencije bili su Fakultet za audiovizualne medije i kreativne tehnologije sa Sveučilišta primijenjenih znanosti Inland iz Norveške, Fakultet organizacionih nauka iz Beograda i Sveučilište Sjever iz Republike Hrvatske.

Rektor Sveučilišta u Mostaru, prof. dr. sc. Zoran Tomić, prilikom svečanoga otvaranja Konferencije izjavio je: "Konferencija PR, Media i Sport Days Mostariensis nastala je zbog studenata. Oni su bili fokus našega angažiranja i djelovanja".

Konferencija je započeta Studentskom sekcijom, sastavljenom od devet timova iz Mostara, Zagreba, Beograda, Osijeka, Dubrovnika i Koprivnice, a nagrada za najbolje izlaganje dodijeljena je studentima Odjela za komunikologiju Sveučilišta u Dubrovniku Bruni Bilić, Ivi Oberan i Anđeli Violić za temu PR u judu.

U sklopu prvoga dana Konferencije održan je PR panel s nazivom Konvergencija medija i odnosa s javnošću – tehnologija, sadržaj i komunikacija, nakon čega su u PR sekciji uslijedila izlaganja autora o mnogobrojnim temama, dok je tijekom drugoga dana Konferencije središnja tema bila mediji.

U sekciji Mediji održan je panel Konvergencija medija u praksi na kojemu su sudjelovali poznati novinarski djelatnici i medijski stručnjaci iz Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine, nakon čega su svoja izlaganja imali i stručnjaci s područja odnosa s javnošću i novinarstva, a neke od tema bile su Utjecaj i značaj konvergencije medija na promociju i popularizaciju sportskih sadržaja, Novi oblici videoizražavanja – Vodcast, Komparativna analiza konvergencije javnih radijskih servisa u BiH i Hrvatskoj i druge. Treći, posljednji dan i tema Sport otvoreni su panelom Kome pripada nogomet? nakon čega su, također, uslijedila izlaganja sudionika ovogodišnje Konferencije, a teme su bile o sportu.

U sklopu Konferencije Filozofski fakultet Sveučilišta u Mostaru i Studij odnosa s javnošću dodijelili su posebna priznanja tvrtkama koje su iznimno pridonijele razvoju studenata svojim programima studentskih praksa i praktičnih nastava. Priznanja su primili: ELITE Media, Vlada HNŽ/K, HT ERONET, Studentski Centar Mostar, FEAL d.o.o., Sveučilišna klinička bolnica Mostar, DEGORDIAN, HŠK Zrinjski, Ured za odnose s javnošću/SUM, Grad Mostar, Hrvatska pošta d.o.o Mostar te Meggle.

Također na marginama Konferencije dodijeljene su plakete za doprinos razvoju odnosa s javnošću, medija i integrirane komunikacije u jugoistočnoj Europi prof. dr. sc. Sanji Bijakšić sa SUM-a i Dejanu Jazviću, glavnomu i odgovornomu uredniku Federalne novinske agencije, vodeće novinske agencije u Bosni i Hercegovini.

Zaključke sedme međunarodne konferencije, njih osam, iznio je dr. sc. Marijan Primorac, doc., predsjednik Organizacijskoga odbora:

1. Razvitak komunikacijske tehnologije kontinuirano stvara osnovu za sve više razina konvergencije, što utječe na promjene komunikacijskih obrazaca, učenja, poslovanja, informiranja, stvaranja i uporabe kolektivnoga znanja.

2. Konvergencija medijskoga krajolika kreira novu komunikacijsku paradigmu za praktičare odnosa s javnošću. Zato je sada više nego ikada potrebno stjecati nova znanja i poštovati općeprihvaćena etička načela struke, koja su zbog broja i anonimnosti komunikatora u javnome prostoru često pred velikim ispitom.

3. Korištenjem novih pristupa temeljenih na umjetnoj inteligenciji unutar programa odnosa s javnošću komunikacijski stručnjaci mogu više vremena iskoristiti za kreativne zadatke i istraživanja.

 4. Konvergirane redakcije postale su sastavni dio svakoga medija. Novinari danas trebaju raditi više poslova od jednom što dovodi u pitanje kvalitetu sadržaja i vjerodostojnost informacija. Urednici i vlasnici medija trebaju imati više razumijevanja prema novinarima ako žele zadržati visoke standarde novinarstva.

 5. Nepoštivanje etičkih standarda novinarstva, plasiranje lažnih vijesti i širenje moralne panike dovodi do pada povjerenja u medije. Novinari trebaju svojim radom predstaviti istinske vrijednosti novinarstva kako bi se učinkovito nosili s izazovima vremena i okružja.

6. Razvoj tehnologija otvorio je nove mogućnosti i donio brojne promjene, prije svega nastanak novih oblika videoizražavanja i televizijskih žanrova. Promijenila se i medijska publika koja traži VIDEO. VODCAST kao novi oblik videoizražavanja bilježi rast popularnosti i može se reći da započinje VODCAST ERA.

7. Konvergencija implicira sve veću ulogu medija u samome upravljanju procesima u sportu, prije svega sportskim natjecanjima i manifestacijama.

8. Komunikacijska kompetencija u kontekstu konvergencije i odnosa s medijima omogućava sportskim kolektivima da generiraju pozitivno izlaganje u javnosti, povećaju zainteresiranost i osiguraju veću kvalitetu konzumacije sportskih sadržaja i događaja.

Mostar


ULIČNI NOGOMET

'Street Soccer 2025' kraći, ali intenzivniji

Mostar će od 28. do 30. svibnja biti domaćinom trećeg izdanja uličnog nogometnog turnira 'Street ...

20 Svi 2025

MOSTAR KUP 2025.

Mostar kup okupio više od 400 karatista iz regije

Mostar kup 2025. u organizaciji Karate kluba Mostar i ove godine je okupio veliki broj takmičara ...

19 Svi 2025

MOSTAR

Dvosmjerno prometovanje u Ulici Alekse Šantića

Zbog izgradnje kružnog toka na križanju Ulice Alekse Šantića i Ulice kardinala Stepinca u Mostaru...

16 Tra 2025