Dnevni.ba - PRELOADER

NOVITET - Renault Megane E-Tech Electric

05 Tra 2022


NOVITET - Renault Megane E-Tech Electric

Šarmantan, a ekološki osviješten

Mada nema ni dizajnerske, a ni koncepcijske sličnosti sa standardnim Meganeom, prvi Renaultov električni crossover koristi njegovo ime da privuče pozornost na inovativnu pogonsku tehnologiju i suvremen koncept baterijskog automobila…

Ono što nam je 2020. godine ponudio kao Renault Megane eVision Concept francuski proizvođač je u međuvremenu doradio i predstavio nam kao potpuno funkcionalan električni automobil, koji je dobio zvanični naziv Megane E-Tech Electric.

Kao osnova za razvoj uzeta je najnovija CMF-EV platforma, na kojoj je do sada već predstavljen Nissanov crossover Ariya. Kao i u svim dosadašnjim situacijama u kojima su Renault i Nissan blisko surađivali, i Megane E-Tech i Aryia bit će tehnološki blizanci, koji će se međusobno razlikovati dizajnom i stilom.

Osim po integraciji pogonskog sklopa i baterija u pod vozila, CMF-EV platforma karakteristična je i po produženom međuosovinskom razmaku od 270 centimetara, te ukupnoj dužini od 421 cm, koja se čini još kompaktnijom zbog kratkih karoserijskih prevjesa.

Ovakav koncept pružio je uzornu dizajnersku skladnost i vizualnu dinamiku koja do sada nije bila karakteristična za Renaultove crossover i SUV modele. U tehničkom opisu novog vozila stoji da ono koristi veoma tanke, 11 cm debele baterije, koje su omogućile optimalno iskorištavanje putničkog prostora i podizanje kabinskog komfora na visoku razinu.

Ukupna visina vozila iznosi 150 cm, s tim da je njegovo težište spušteno nisko, točnije čak devet centimetara niže nego kod aktualnog kompaktnog Meganea pogonjenog motorima s unutarnjim sagorijevanjem.

Raspored mase je ravnomjerniji, jer je to omogućila nova platforma, pa u Renaultu ističu da će E-Tech Electric biti sposoban da ponudi bolju dinamiku i upravljivost u vožnji. Značajan podatak je i da su nove baterije značajno lakše u odnosu na dosadašnje, te 40% kompaktnije u usporedbi sa onima koje se ugrađuju u model Zoe.

Renault je ponudio dvije razine kapaciteta litij-jonskih NMC baterija od 40 kWh, odnosno 60 kWh. Baterije koje je razvio LG imaju veći udio nikla i manji kobalta, što povećava njihovu energetsku gostoću. Uz njih treba navesti i da posjeduju novi sustav hlađenja sa tečnošću u donjem dijelu kućišta i laganim aluminijskim cijevima.

VERSION TECHNO - ROUGE FLAMME

 Manja baterija omogućava domet od 300 kilometara, dok će sa većom po WLTP standardu biti moguće preći 460. LG i Renault daju osmogodišnju garanciju na baterije, odnosno u tom roku će besplatno zamijeniti sve one baterije čiji kapacitet padne ispod 70% deklariranog. Mogućnosti punjenja su višestruke, što znači da E-Tech Electric može da koristi 130 kW jake punjače na auto-putevima, odnosno 22 kW koji su uglavnom dostupni u urbanim sredinama.

Renault je objavio da će Megane E-Tech Electric proizvoditi kao vozilo namijenjeno fizičkim i pravnim licima. U drugom slučaju mogućnost brzog punjenja i veća baterija bit će standard. Fizička lica moći će računati i na opciju AC punjača sa snagom punjenja od 7 ili 22 kW. Za pogon je zadužen sinkroni elektromotor koji zajedno sa kvačilom ima masu od 145 kg.

Motor će imati dvije razine snage, od 130 (250 Nm) i 218 „konja“ (300 Nm). Snažnija verzija od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,4 sekunde i može da postigne najveću brzinu od 160 km/h. Naručivanje novog Megane E-Tech Electric modela u Francuskoj je moguće od 1. veljače, a cijena ulaznog modela iznosi 35.200 eura.

INTERIJER

Interijer predstavlja do sada serijski neviđeno rješenje u Renaultovom pogonu sa digitalnim panelom koji spaja instrumente i multimediju. Instrumenti se projektiraju na 12,3-inčnom zaslonu, dok je za upravljanje multimedijom predviđen centralni 12-inčni na dodir osjetljivi zaslon.

VERSION TECHNO - ROUGE FLAMME

Oba sustava se odlikuju vrhunski čistim zaslonskim prikazom sa visokom rezolucijom od 1.920 x 720 piksela kod instrumenata, odnosno 1.250 x 1.562 piksela kod multimedije. U baznoj opremi će biti dostupan 8-inčni centralni zaslon.

Optimalnu brzinu rada omogućava Qualcommov Snapdragon procesor, dok će se pametni uređaji sa multimedijom moći povezati bežično ili preko USB-C priključka zahvaljujući unaprijeđenom OpenR Link sustavu. U početnoj opremi nalazi se Arkamys audio sustav, dok je moćniji Harman Kardon moguće doplatiti u drugom paketu, a u trećem će biti serijski.

AUTO


Najskuplji automobil uvezen u BiH u 2024. plaćen skoro 700.000 KM

SARAJEVO, (FENA) - Najskuplji automobil uvezen u BiH u 2024. bio je Porsche 911 GT3 RS plaćen 699...

22 Pro 2024

TESLA

"Tesla" povlači 700.000 vozila zbog sistema za gume

"Tesla" povlači gotovo 700.000 vozila zbog problema sa lampicom upozorenja iz sistema za praćenje...

20 Pro 2024

TEST - Škoda Scala 1.0 TSI DSG7 Selection: Oličenje skromnosti u skupocjenom izdanju

Kada je 2019. godine predstavila Scalu, Škoda je ponudila punopravan kompakt, koji je prim...

12 Pro 2024