Dnevni.ba - PRELOADER

Novo istraživanje otkriva dodatni razlog zašto ne biste trebali piti vodu iz plastičnih boca

14 Kol 2024


Novo istraživanje otkriva dodatni razlog zašto ne biste trebali piti vodu iz plastičnih boca
Plastična boca

Rezultati objavljeni u stručnom časopisu Microplastics pokazali su da pijenje vode iz plastičnih boca može uzrokovati neočekivane zdravstvene probleme.

Pad krvnog tlaka
Istraživanje koje su proveli znanstvenici iz Austrije pokazalo je da se krvni tlak značajno smanjio kada su sudionici prestali konzumirati tekućinu iz plastičnih boca i pili samo vodu iz slavine u periodu od dva tjedna.

Sudionicima je mjeren krvni tlak na početku i tijekom istraživanja. Nakon dva tjedna uočen je značajan pad dijastoličkog krvnog tlaka.

“Na temelju rezultata, koji ukazuju na smanjenje tlaka u kombinaciji sa smanjenom potrošnjom plastike, pretpostavljamo da čestice plastike prisutne u krvotoku doprinose povišenom krvnom tlaku”, navode znanstvenici.

Podsjetimo, mikroplastika nastaje kao rezultat razgradnje plastičnih proizvoda pod utjecajem kemijskih, fizikalnih i bioloških procesa u njihovoj okolini, a jedan od primjera su strugotine automobilskih guma uzrokovane trenjem.

Također, mikroplastika može doći direktno iz tvornica u obliku malih plastičnih predmeta poput šljokica, prenosi Danas.rs.

ZDRAVLJE


UPOZORENJE NA ŠIRENJE ZARAZE U FBIH

Zabilježena tri slučaja zaraze i kod ljudi

Zarazna opasnost od bruceloze, koja je proteklih mjeseci uglavnom bila lokalizirana na području S...

03 Kol 2026

Kako vrućine utječu na srce: Savjeti kardiologa koji mogu spriječiti komplikacije

Visoke ljetne temperature predstavljaju ozbiljan izazov za zdravlje, a posebno za osobe koje bolu...

13 Srp 2026

SVAKA DROGA RAZARA Preventivna kampanja za život bez ovisnosti

Projekt „Svaka droga razara“ preventivna je kampanja usmjerena na podizanje svijesti ...

12 Lip 2026