Dnevni.ba - PRELOADER

Ova država ima najviše trgovina po glavi stanovnika. I nisu to uobičajeni dućani, u njima možete dobiti gotovo sve što poželite

27 Srp 2024


Ova država ima najviše trgovina po glavi stanovnika. I nisu to uobičajeni dućani, u njima možete dobiti gotovo sve što poželite
Južna Koreja

U Južnoj Koreji na svakih 950 stanovnika dolazi jedan mini market.

Zamislite si sljedeću situaciju – trebate podići paket, napuniti vrijednosnu ZET-ovu karticu, kupiti ručak i podići nešto gotovine. U većem dijelu svijeta to znači odlazak u poštu, okretište ili podružnicu gradskog prijevoznog poduzeća, restoran i bankomat.

Ključno je u većem dijelu svijeta, ali ne i u Južnoj Koreju gdje sve to, i više, možete učiniti u najbližoj trgovini ili mini marketu (kvartovskom dućanu). Usto, takvih trgovina u Južnoj Koreji ima na svakom uglu pa ih ne morate ni tražiti predugo.

Južna Koreja je postala carstvo mini marketa i krajem prošle godine u državi od 52 milijuna stanovnika bilo je više od 55 200 mini marketa, odnosno po jedan na svakih 950 stanovnika.

To je više nego što McDonald’s ima franšiza diljem svijeta, a Južnu Koreju čini neprikosnovenim kraljem trgovina po glavi stanovnika.

Mini marketi su u Južnoj Koreji poznati po inovativnim strategijama prodaje i danas su važan maloprodajni kanal otvoren 24 sata dnevno.

Nekoliko je čimbenika koji izdvajaju korejske mini markete od ostalih. Prvo, tamo možete kupiti sve, od hrane i pića do potrepština za kućanstvo i ostalih usluga vezanih uz životni stil. U njima kupac može napuniti mobitel, platiti račune, podići gotovinu, naručiti putem interneta i podići dostavljačke pakete (u nekim marketima može čak i napuniti električni romobil, promijeniti strane valute i poslati međunarodnu pošiljku).

U korejskim marketima kupci mogu sjediti za stolom i ručati ili večerati (pa čak i doručkovati) okruženi redovima ispunjenim pivskim limenkama, ali i odraditi još mnogo toga. Naravno, svaki mini market ima i zaseban odjel s hranom gdje možete naručiti sve, od instant juha do rezanaca i raznoraznih omiljenih jela korejske kuhinje.

Dodate li tome i stolove za sjedenje, mikrovalne pećnice i dozatore vruće vode, sasvim je jasno zašto su mini marketi omiljeno mjesto gdje zaposlenici skoknu na brzi ručak, noćne ptice stanu na kasnojutarnju okrjepu nakon tuluma, a studenti napune baterije prije brojnih predavanja.

Još jedan važan čimbenik u procvatu mini marketa jest demografija. Naime, sve je više samaca u Južnoj Koreji što znači da raste broj kućanstva s jednom osobom. Naravno, kućanstva s više članova sklonija su kuhanju i obavljanju tjednih ili mjesečnih kupovina potrepština dok su samci skloniji jeftinim obrocima u mini marketima ili online naručivanju hrane.

Ono što je također pridonijelo procvatu mini marketa su društvene mreže. Naime, pretraživanjem YouTubea, TikToka ili Instagrama lako se naleti na mnoštvo videozapisa o korejskim mini marketima, a u većini tih videa influenseri recenziraju ponudu hrane, grickalica i pića i slično.

Sve je to potaknulo dodatno širenje i otvaranje mini marketa diljem Južne Koreje, premda su se najveći brendovi mini marketa (CU, GS25 i Emart24) počeli širiti i na područje jugoistočne Azije, uz ostalo Vijetnam i Aziju.

Pitanje je samo hoće li se koncept korejskih mini marketa proširiti svijetom kao što se i K-Pop i njihovi elektronički proizvodi ili će Zapad ipak ostati dosljedan nekim tradicionalnijim vrijednostima, piše Poslovni.

Vijesti iz svijeta


NESREĆA

Šest poginulih u saobraćajnoj nesreći u centralnoj Turskoj

 Šest osoba je poginulo, a 25 je povrijeđeno kada se u petak prevrnuo autobus u centr...

9 min

NEĆE TREBATI LICENCE

Bidenova administracija ublažava izvozna ograničenja vezana uz svemir

Administracija američkog predsjednika Joea Bidena ublažila je izvozna ograničenja američkim komer...

57 min

UKRAJINA

Rusi tvrde da su preuzeli kontrolu nad selom nedaleko od ključnog grada

Rusko ministarstvo obrane priopćilo je navečer da su njegove snage preuzele kontrolu nad selom Ma...

1 h 5 min