Parižani izglasali povećanje cijena parkinga za glomazna vozila poput terenaca
Stanovnici Pariza izglasali su u nedjelju utrostručenje naknada za parkiranje za glomazna vozila poput sportskih terenaca zbog ekoloških i sigurnosnih razloga.
Pitanje na referendumu bilo je treba li naknade na javnim parkiralištima utrostručiti za glomazna vozila što znači za sat parkiranja u središtu Pariza 18 eura umjesto sadašnjih 6 eura, te na 12 eura umjesto 4 eura u predgrađima.
Viša naknada primjenjivat će se na modele s motornim pogonom i hibridne modele težine veće od 1,6 tona i električne modele težine dvije tone i više.
Oko 1,3 milijuna stanovnika glavnog grada sudjelovalo je u glasovanju pod nazivom "Više ili manje terenaca u Parizu?"
Prema rezultatima glasovanju je pristupilo tek nešto manje od šest posto onih s pravom glasa.
Oko 54,5 posto glasovalo je za povećanje cijena parkiranja, oko 45,5 posto bilo je protiv poskupljenja.
Argument grada u korist viših naknada za terenska vozila je taj da teška vozila povećavaju zagađenje, zauzimaju puno javnog prostora i ugrožavaju sigurnost na cestama.
Viša naknada za velika vozila ograničila bi smetnje koje uzrokuju, rekli su iz grada.
"Ovo bi glasovanje trebalo biti poruka proizvođačima automobila. Njihova potraga za profitom, koja se sastoji od namjerne prodaje sve većih, efikasnijih i skupljih vozila, ugrožava ekološku promjenu."
Glasovanjem u nedjelju stanovnici glavnog grada bi mogli smanjiti opterećenje javnih prostora i podržati novi društveni model, smatraju pariške vlasti.
Skuplja naknada primjenjivala bi se na turiste i posjetitelje, no stanovnici, obrtnici i službe za održavanje mogu podnijeti zahtjev za izuzeće. Promjena cijena ne bi obuhvatila privatna parkirališta.
Automobilska udruga kritizirala je gradsko vijeće uoči glasovanja.
Gradska bitka s velikim vozilima započela je novom prometnom politikom koju su prije nekoliko godina donijeli socijalistička gradonačelnica Anne Hidalgo i njezina klimatski osviještena gradska vlada.
Na temelju podataka o registraciji, nove naknade bi se primjenjivale na gotovo 900.000 automobila u pariškoj regiji.
Veće naknade za veća vozila također se planiraju u Lyonu, Bordeauxu i Grenobleu.