Dnevni.ba - PRELOADER

Skandal u luksuznoj industriji: Dior i Armani pod istragom zbog neetične proizvodnje u Italiji

3 h 13 min


Skandal u luksuznoj industriji: Dior i Armani pod istragom zbog neetične proizvodnje u Italiji

Luksuzna industrija ponovno je na udaru. Dior i Giorgio Armani našli su se u središtu istrage u Italiji zbog sumnje na neetične radne uvjete i izrabljivanje radnika u svojim opskrbnim lancima. Iako se njihovi proizvodi prodaju za tisuće dolara, radnici koji ih izrađuju navodno primaju tek djelić te vrijednosti.

Šokantna otkrića u talijanskim tvornicama
Istraga u Italiji otkrila je da su Dior i Armani svojim dobavljačima plaćali između 57 i 99 dolara po torbi, dok su se iste torbe u trgovinama prodavale za 2000 do 2800 dolara.
Prema sudskim dokumentima, radnici, uglavnom iz Kine, živjeli su i spavali u tvornicama kako bi nastavili s proizvodnjom. Istražitelji su otkrili i da su sigurnosni uređaji uklanjani sa strojeva, a brojni zaposlenici radili su bez valjanih dozvola.

Profit ispred etike u luksuznoj industriji
Tužitelji tvrde da je pritisak na profitne marže doveo do sustavnog kršenja radnih prava. To pokazuje da luksuz nije uvijek onakav kakvim se čini. Iza glamura i visokih cijena često se krije težak rad i izrabljivanje.

Suci u Milanu donijeli su odluku da se Dior i Armani stave pod jednogodišnju sudsku upravu, iako im je dopušteno nastaviti poslovanje.

Reakcije Diora i Armanija
Dior je izjavio da je poboljšao svoj lanac opskrbe, dok Armani tvrdi da u potpunosti surađuje s vlastima. Obje tvrtke nastoje umanjiti reputacijsku štetu i dokazati da njihovi luksuzni proizvodi nastaju na etičan način.

„Proizvedeno u Italiji“ ne znači uvijek etički luksuz
Ovaj slučaj razotkriva tamnu stranu luksuzne industrije. Oznaka „Made in Italy“ više nije jamstvo kvalitete i poštenih uvjeta rada. Kako navodi BIF, istraga otkriva koliko je sustavno iskorištavanje postalo dio modela luksuzne proizvodnje.

Afera Diora i Armanija pokazuje da luksuzna industrija mora preispitati svoje vrijednosti. Etika i transparentnost trebale bi biti jednako važne kao i dizajn i prestiž. Ovaj slučaj jasno poručuje – luksuz nije uvijek etičan luksuz, piše Financa.

Biznis


FENTY BEAUTY

LVMH razmatra prodaju udjela u Rihanninom Fenty Beauty

Luksuzni konglomerat LVMH razmatra prodaju svog 50-postotnog udjela u Fenty Beauty, brendu koji j...

2 h 28 min

SAD ostaje svjetski ekonomski lider: Najveća svjetska gospodarstva 2026. prema MMF-u

SAD ostaje svjetski ekonomski lider i zadržava prvo mjesto s BDP-om od 31,8 bilijuna dolara, poka...

3 h 15 min

INFLACIJA

Inflacija u SAD-u blago ubrzala – najviša godišnja stopa u ovoj godini

InflacijaInflacija je povećanje opće razine cijena u određenom vre... u Sjedinjenim Američkim Drž...

3 h 18 min