Dnevni.ba - PRELOADER

Superb u kompaktnom izdanju

21 Kol 2024


Superb u kompaktnom izdanju
VOZILI SMO - Škoda Octavia

Škoda nije svoje kupce navikla na radikalne promjene u procesu restilizacije aktualnih modela. Ni sa Octavijom priča nije drugačija jer su, čini se, djelovali točno tamo gdje treba kako bi kompaktna limuzina ostala na tronu bestselera. Sa svim novitetima na novom modelu osobno smo se upoznali u okviru dinamičke prezentacije održane u Češkoj...

Octavia se već po pojavljivanju prve moderne generacije 1996. godine svojom praktičnošću, kvalitetom i stilom nametnula kupcima, a zahvaljujući njoj marka je izgradila novi imidž. Vrlo brzo Octavia je postala najprodavaniji Škodin model, a do danas je put do kupaca pronašlo više od 7,5 milijuna jedinica. Podsjetit ćemo da Octavia drži tron bestselera na deset europskih tržišta, a da bi ostala na tom putu, kroz posljednje osvježenje udahnuti su joj nova doza elegancije, nova pogonska energija, ali i novi set sigurnosnih sustava. Osnova se nije mijenjala pa je nova Octavia posađena na modularnu MQB platformu koju dijeli sa rodbinom iz VW grupacije. 

No, kako je Škoda iskoristila svaki centimetar ove platforme tako je i dimenzijama i prostranošću ispred svoje rodbine, što je i okom vidljivo. Novo lice sa restiliziranom maskom hladnjaka koja broji više vertikalnih lamela i novim oblikom prednjih svjetala samo pojačava osjećaj veličine Octavije. Osim novog stila dnevnih svjetala izvedenog od LED trake, svoj dom u prednjim kućištima našla je i unaprijeđena verzija LED Matrix svjetala sa 36 modula, umjesto dosadašnja 24. 

25 Skoda Octavia manja zadnja sjedala

Stražnji kraj se u osnovi uopće nije mijenjao, ako zanemarimo potpuno novi, elegantniji izgled branika. Vidljiv detalj je novi svjetlosni potpis u stop lampama, kojim se prati horizontalna linija poklopca prtljažnika, dok su na dnu branika vidljive šire „mačje oči” smještene na rubovima, taman da se ne ostavi prostora za lažne završetke ispušnih cijevi. Kako su istakli na prezentaciji prije premijernih vožnji, pečat stilu Octavije bit će 8 dostupnih dezena lakometalnih naplataka koji će stizati sa promjerima između 16 i 19 inča. 

Kako je riječ o osvježenom modelu, nova Octavia je zadržala jednake proporcije, stoga je jednak osjećaj prostranosti u interijeru. Vozačeva pozicija je jednaka kao u prošlom modelu, ergonomska i sve se čini nadohvat ruke. Već pri otvaranju primjeraka rezerviranih za prve testne kilometre u Češkoj Republici mogla se primijetiti modernizacija infotainment sustava, gdje su kao opcija ponuđeni zasloni dijagonale 13 inča, dok će u osnovi dolaziti 10-inčni zaslon osjetljiv na dodir. Novost je integracija AI Chatbota u Laurin sustav (Laura je ime glasovnog asistenta kod Škode), pa se znatno proširuje lista glasovnih naredbi. Konekcija sa pametnim telefonima je na novoj razini, uz mogućnost bežičnog povezivanja sa aplikacijama Android--Auto ili Apple CarPlay, a ako se već treba praviti fizička veza, onda su tu USB-C priključci sa većim brzinama prijenosa podataka. Očekivano, ladica sa induktivnim punjenjem baterije nije izostavljena ni ovoga puta. Za svaku pohvalu je činjenica da je Škoda odlučila zadržati i fizičke tipke u nizu ispod zaslona multimedije.

Mi smo se potajno nadali da Octavia zaslužuje rotacijske kontrolere kakvi su predstavljeni u Kodiaqu, ali ipak nešto treba ostaviti za sljedeću generaciju. Ono što oku nije vidljivo, ali dodiru jeste, osjetno je veća upotreba recikliranih materijala kojima je presvučena kabina. „Kožni” detalji vuku podrijetlo od PET ambalaže, a interijer će biti ponuđen u čak 9 različitih „Design Selection” dezena. Unatoč novom podrijetlu materijala, primijetili smo da je završna obrada na očekivano visokoj razini, spojevi su besprijekorni, a tvrdi materijali odišu stamenošću i dugotrajnošću. 

26 Skoda Octavia manja volan

Najvažnije nam je u okviru testnih vožnji bilo isprobati novi motor u ponudi, jer je raniji trocilindrični motor ranije pokazivao nedostatak daha, dok smo otkrili da je novi model prodisao sa još jednim klipom u motoru, unatoč maloj brojčanoj razlici u performansama. Nakon prvih dvjestotinjak kilometara provedenih na cesti u osvježenoj Octaviji, možemo zaključiti da je Škoda povukla poteze točno tamo gdje je ranija Octavia počela pokazivati slabosti u svakom smislu. Dizajnerskim promjenama elegancija joj je podignuta na višu razinu do te mjere da neodoljivo podsjeća na (jedan broj većeg) brata Superba, kojem bi mogla biti konkurentna u svakom smislu, osim po prostranosti i dimenzijama. Ne vjerujemo da će ga ugroziti jer Superb ima svoje mjesto i točno odabranu publiku, ali vjerujemo da će sa osvježenjem Octavia nastaviti dobro trasiranim putem uspjeha kao i raniji model, koji je kod nas već isporučen u preko 600 primjeraka. 

Već početkom travnja Škoda je pokrenula proizvodnju osvježenog modela Octavije u matičnoj tvornici u gradu Mlada Boleslav. Doduše, proizvodnja je privremenog karaktera jer je plan češkog proizvođača da, zbog sve veće potražnje za modelom, rodno mjesto Octavije premjesti u kapacitetniju tvornicu u Kvasinyu, gdje će proizvodnu traku dijeliti sa novim Kodiaqom. Dolazak pod bh. nebo očekuje se već u srpnju ove godine, a cijene ne bi trebale drastično odstupati od aktualnog modela, s tim što će osnovni popis opreme biti uveliko napredniji i bogatiji u odnosu na raniji model, dok osnovu motorizacije sada čini veći motor sa četiri cilindra.

Osvježena Octavia kupcima će biti ponuđena u dva karoserijska izdanja, kao liftback ili kao kombi. Stizat će u 4 paketa opreme, a najjaču verziju činit će RS modeli, koji će se po brojnim sportskim detaljima i boji karoserije razlikovati od ostatka game.

30 Skoda Octavia RS manja voznja

IZMJENE U SASTAVU MOTORIZACIJE

Najveća novost sa osvježenom Octavijom jeste protjerivanje jednolitrenog turbobenzinca sa tri klipa iz ponude. Njegovo mjesto sada je dano prigušenom 1,5-litrenom TSI agregatu sa četiri cilindra koji je u stanju proizvesti 115 KS, a svoju snagu na prednje kotače može isporučivati putem šestostupanjskog manualnog ili sedmostupanjskog DSG automatskog mjenjača. U ponudi je i jača verzija istog motora (150 KS), a ako se on upari sa DSG mjenjačem, onda stiže u formi učinkovitijeg blagog hibrida uparenog sa 48-voltnim sustavom starter-generatora. Ljubitelji performansi moći će računati na dvolitreni TSI koji sada dolazi sa 204 KS u osnovi, ili sa 265 KS u sportom inspiriranoj RS verziji. Što se tiče dizelaša, još nisu krenuli stopama jednolitrenog turbobenzinca, a zaljubljenici u TDI motore mogu birati dvolitreni motor sa prigušenih 115 ili rasterećenih 150 KS, uz mogućnost kombinacije sa ručnim mjenjačem od šest stupnjeva prijenosa ili DSG-om.

51 Skoda Octavia RS manja

TEHNOLOŠKI NAPREDNIJA I SIGURNIJA

Unaprijeđena Octavia stiže sa proširenim popisom tehnoloških sustava koji praktičnost, udobnost i sigurnost dižu na novu razinu. Prvi se u praksi ističe unaprijeđeni Keyless sustav pristupa vozilu i pokretanja motora bez ključa. Novi Intelligent Park Assist i Remote Park Assist olakšat će parkiranje te omogućiti kontrolu na parking prostoru bez sudjelovanja vozača, dok je sigurnost, posebice na dugim putovanjima, poboljšana novim sustavom za procjenu umora. Naime, ovaj sustav više ne radi samo s podacima o kretanju volana, već prati informacije iz više izvora i može razlikovati kratkotrajnu nepažnju od stvarnog umora.

 

AUTO


ŠKODA OCTAVIA

Koje aute najviše vole građani BiH?

Koje aute preferiraju građani BiH? Pitanje je to na koje se odgovor može pronaći u kontaktu s ovl...

16 Stu 2024

BYD kreće u lov na Teslu

Iako je Elon Musk i ranije upozoravao na kinesku kompaniju BYD kao vjerojatno glavnog Teslina kon...

07 Stu 2024

UPOZORENJE STRUČNJAKA

Izbjegavajte ovu grešku: Jedan gumb može povećati potrošnju goriva za 20 posto

Otvaranje prozora po lijepom vremenu mnogi rade, ali iznad određene brzine to bi moglo naš...

04 Stu 2024