Dnevni.ba - PRELOADER

Sve zračne luke Europe i BiH na web stranicama nude širok popis letova i kupovine karata. Mostarska nudi prazno polje

07 Tra 2023


Sve zračne luke Europe i BiH na web stranicama nude širok popis letova i kupovine karata. Mostarska nudi prazno polje

Piše: Dragan Bradvica

Iako su se u medijima u Bosni i Hercegovini ali i regiji prolilo litre tinte oko stanja u Zračnoj luci Mostar, koja je već godinama postala predmet ismijavanja, stanje ne da se mijenja na bolje, nego ide na gore. Desetine milijuna maraka uloženo je u ovu zračnu luku posljednjih godina, gotovo da ne prođe mjesec dana da se s neke od razina vlasti ne ulažu značajne sume novca, a 'izuzetno sposobna uprava' je primjerice u siječnju privukla pet putnika, a podatak koji datira iz ožujka govori kako je kroz Zračnu luku od početka 2023. to navedenog mjeseca prošlo tek 35 putnika. Cijelu 2022. Zračna luka Mostar imala je 10.911 putnika uz 209 odrađenih operacija (letova).

Ravnatelj Ivan Ljubić uopće i ne vidi problem jer nemaju letova i putnika (!?), a gradonačelnik Mostara Mario Kordić i dalje daje veliku podršku aktualnoj upravi, te je spreman tvrditi kako se u Zračnoj luci Mostar itekako radi ali, eto, mediji izvrću pravo stanje stvari. Dakle, u bh. politici se još jednom ide onom: 'Vjerujete li vi svojim očima i ušima ili vlastima?'.

A o kakvom jadu i čemeru se radi može se vidjeti u samo par klikova na internetu. Ukoliko otvorite službene stranice četiri bh. zračne luke biti će svima jasno zbog čega je mostarska predmet sprdnje.

Drugi naprijed, Mostar nazad

Gotovo je nevjerojatno da u 2023. godini kada je umjetna inteligencija poprimila neslućene razmjere, kada ljudi turistički idu u svemir na web stranici jedne zračne luke nema ništa. Naime, pri samom ulazu na web stranicu Zračne luke Mostar u odjelu letova, u rubrikama 'dolasci' i 'odlasci' nema ništa. Nadalje, ukoliko kliknete na odjeljak 'usluga putnicima', a onda na 'prodaja katara', niti tu nema apsolutno ništa. Jedino što možete jeste otići na službene stranice Eurowings i Croatia Airlines i informirati se o letovima tih kompanija sa nekih drugih zračnih luka. Kartu za let iz Mostara kupiti nećete. Da nije žalosno, sve ovo bi bilo itekako smiješno.

Još jednom se uistinu može postaviti pitanje po čemu je to sposobna uprava bilo koje zračne luke koja nema niti jedan let na web stranici i na kojoj ne možete kupiti kartu za bilo koju destinaciju? Koje to kriterije imaju mostarski gradonačelnik i Gradsko vijeće pri odabiru čelnih ljudi javnih poduzeća? Rezultati rada to svakako nisu.

Usporedbe radi, ukoliko odete na web stranicu Zračne luke Sarajevo, odmah na samom ulazu stoji dio letova tog dana, dok na tražilici možete naći i čitav dijapazon drugih letova iz te zračne luke. Ne zaboravimo kako je zračna Luka Sarajevo tijekom 2022. imala ukupno 1.377.348 putnika, što je značajno povećanje u odnosu na godinu ranije kada je kroz tu zračnu luku prošlo 767.134.

Slično je i sa web stranicom Zračne luke Tuzla gdje na samom otvaranju imate let letova, kojih nije malo. Tome svjedoči i podatak kako je Zračna Luka Tuzla 2022. okončala sa 466.596 putnika. I ova zračna luka iz godine u godinu postaje sve bolje i poželjnija za sve više putnika.

Dobre rezultate bilježi i Zračna luka Banja Luka, na čijoj web stranici također odmah po ulasku u odjeljku 'odlasci i dolasci' možete vidjeti let letenja, operatera, cijene leta… Oni su godinu prije zaključili sa 343.009 putnika.

Vlast, oporba, javnost

Sve ovo, kao i niz drugih anomalija, nije spriječilo vlasti da nastave po svom, niti upravu da povećava broj zaposlenih i troše milijune i milijune maraka, a da rezultata nema.

Nažalost, od vlasti se očito ni ne može očekivati bilo kakav drugačiji pristup ali niti oporba nije previše bučna. U bilo kojoj demokratskoj državi svijeta oporba bi iz minute i minutu 'jahala' na ovoj temi i upozoravala na sve gore pobrojano. U Mostaru to nije slučaj.

Izuzimajući nekoliko medija, kao i šale na društvenim mrežama, niti javnost nije pretjerano zainteresirana vršiti pritisak na vladajuće jer novac koji ide u zračnu luku je novac poreznih obveznika ili kreditnih zaduženja koja će opet vraćati svi žitelji pa bi bilo logično da se šira javnost ovim problemom itekako bavi. Ali ono što je logično bilo gdje u svijetu u BiH baš i nije.

DNEVNI


U novom broju donosimo

Novi broj

23 Stu 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

22 Stu 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

21 Stu 2024