Svijet se prži: Tope se krovovi i piste, mostovi uvijaju u folije, cijevi pucaju...
Toliko je vruće širom svijeta, da se putevi i krovovi tope. Smrtonosni toplotni valovi koji traju od prošlog tjedna izazvali su čudne infrastrukturne događaje širom svijeta dok milijuni ljudi trpe visoke temperature koje su i dalje u porastu.
Događaji u vezi sa toplotom također govore o zastarjeloj infrastrukturi širom svijeta, od kojih većina - putevi, mostovi, željezničke pruge, zgrade - u posljednje vrijeme nije spremna za "vruće" uvjete.
Ujedinjeno Kraljevstvo je u utorak zabilježilo najtopliji dan u povijesti, a temperatura je prešla 40 stupnjeva.
Toliko je toplo da je pista na aerodromu Luton na periferiji Londona zatvorena jer se istopila na vrućini.
"Letovi su privremeno obustavljeni kako bi se omogućila suštinska popravka piste nakon što su visoke površinske temperature izazvale podizanje malog dijela", tvitovao je aerodrom u ponedjeljak.
Toplota uzrokuje širenje i pucanje materijala kada temperature porastu, prema Inženjerskom fakultetu Državnog sveučilišta Pennsylvanije- beton i asfalt, koji se nalaze na pistama i putevima, nisu izuzetak.
Istopio se krov muzeja u Kini
Toplotni val je sada zahvatio polovinu Kine, pogodivši više od 900 milijuna ljudi - ili oko 64 posto stanovništva.
Sve osim dvije sjeveroistočne provincije Kine izdale su upozorenja na visoke temperature, a 84 grada su prošle nedjelje izdala najviša crvena upozorenja.
U gradu Čungking, koji je također pod crvenim upozorenjem, vrućina je dovela do topljenja krova muzeja.
Toplota je rastvorila osnovni katran, uzrokujući da tradicionalne kineske pločice iskoče.
Londonski most uvijaju u foliju
Hammersmith most u Londonu sada je uvijen u sivu foliju dok se zemlja bori sa toplotnim valom.
Možda se pitate zašto folija i zar ona neće privući još više topline - to je zapravo dio sistema za hlađenje koji je napravljen da reflektira sunčevu svjetlost i održava most na umjerenoj temperaturi tako da se njegovi materijali ne šire i ne pucaju.
"Inženjeri rade bez pauze kako bi most star 135 godina držali otvorenim tokom ekstremne vrućine", navodi se u priopćenju nadležnih.
Savjet je angažirao inženjere svjetske klase da pokriju most "sistemom za kontrolu temperature od 420.000 funti (503.000 dolara) kako bi se most održao na sigurnoj temperaturi i ublažio bilo kakav stres na postoljima".
"Ona efektivno djeluje kao džinovska jedinica za klimatizaciju na svakom od četiri lanca postolja", navodi se u priopćenju.
Most se zapravo morao zatvoriti u kolovozu 2020. kada je toplotni val izazvao "mikrolomove na postoljima od lijevanog željeza".
Željeznice su također gorjele tokom ovog toplotnog vala. Toliko da su ih obojali u bijelo u Londonu.
"Temperatura šine ovdje je preko 48 stupnjeva Celzijeva, tako da bojimo šine u bijelo da spriječimo da se zagriju", tvitovala je britanska mreža željeznica u ponedjeljak.
Agencija regulira željezničku infrastrukturu u Velikoj Britaniji.
Bojanjem šina u bijelo, one upijaju manje toplote i manje se šire. Ovo, zauzvrat, smanjuje kašnjenja tokom vrućeg vremena, tvitovala je agencija.
Pucaju cijevi u Teksasu
Visoke temperature i nedostatak kiše doveli su do pomjeranja tla u Fort Worthu u Teksasu, navodi se na stranici grada.
Rezultat je "neobično veliki broj prekida vodosnabdijevanja" ovog ljeta.
"Do ponedjeljka u 8 sati ujutru, Fort Worth je imao 476 glavnih prekida u 2022. godini, od čega 221 u posljednjih 90 dana. Čak 182 u posljednjih 30 dana - preko 38 posto od godišnjeg ukupnog broja", navodi se na stranici grada.
Zbog nedostatka radne snage uzrokovane pandemijom korona virusa, došlo je do kašnjenja u popravkama. Zbog vrućine, povećano je i korištenje vode, prenosi Telegraf.