TEST – Citroën C3 Aircross Hybrid 145 Max: Najmanji i najpovoljniji sedmosjed na tržištu
Od nekadašnjeg gradskog modela Citroën je C3 u potpunosti transformirao u moderan gradski crossover. Nova Aircross verzija dodatno proširuje njegovu funkcionalnost, a domaćim kupcima sada nudi i opciju s tri reda sjedala, koja dodatno podiže vrijednost ovog po mnogo čemu zanimljivog automobila…
Sa samo 4,39 metara dužine novi C3 Aircross je najkraći automobilski sedmosjed koji je dostupan na domaćem tržištu. Razvijen je na novoj modularnoj platformi Smart Car, istoj koju koristi i C3 hatchback. Osim tehničke osnove, ovi modeli dijele i zajednički dizajnerski identitet kako u eksterijeru tako i u unutrašnjosti.
Novi C3 Aircross istupa sa SUV stavom, izraženim kroz široke branike i specifičnu grafiku glavnih LED svjetala. Prednje obloge uključuju vertikalne, lako zamjenjive „color-clip” umetke, koji kupcima daju mogućnost personalizacije. Novi logotip, prvi put prikazan na konceptu Oli 2021. godine, preuzet je zajedno sa svjetlosnim potpisom u obliku tri točke.
Visok, vodoravan poklopac motora i uglate linije dodatno naglašavaju SUV karakter pa se Aircross na prvi pogled doživljava puno ozbiljnijim automobilom nego do sada. Sa širinom od 1,79 metara i velikim 17-inčnim kotačima promjera 690 mm, novi C3 Aircross čini se snažnim i samouvjerenim. Zaštite oko lukova kotača podsjećaju na „square-round” dizaj-nerski jezik, koji nam je poznat sa standardnog modela C3.
Bočna silueta otkriva skladne proporcije, koje kombiniraju pravu krovnu liniju i visinu od 1,66 metara, s kojom je postignuta uzorna prostranost za sve putnike. I dok standardni model C3 straga izgleda kao da je preoštro zasječen i pomalo zbijen, C3 Aircross pri pogledu s boka izgleda skladno i proporcionalno. Sve je to zasluga 38 centimetara duže karoserije, koja je taj dodatni prostor dobila u ovom dijelu, od stražnjih vrata do vrata prtljažnika.

Više od 20 cm udaljenosti od podloge olakšava ulazak u vozilo, pruža bolju preglednost i povećava osjećaj sigurnosti za upravljačem. Produženo stražnje staklo, bez dodatnog spojlera, osigurava više svjetlosti u kabini, dok se i stražnji branik poput prednjeg može ukrasiti „color-clip” umecima. Stražnji blatobrani dijele robustan dizajn prednjih, dok su nova LED svjetla inspirirana konceptom Oli, te kao takva nude jedinstven dizajnerski potpis. Dvobojna karoserija, standardna u paketu Max, dostupna je u crnoj ili bijeloj verziji krova, čime se naglašava mogućnost personalizacije.
Treće bočno staklo vizualno se nasta-vlja na vrata prtljažnika, što stvara osjećaj kontinuiteta, koji promatračima daje dojam da krov lebdi iznad stražnjeg dijela vozila. Stražnji dio krase široka vrata s novim logotipom i crnom trakom identičnom onoj sprijeda, dok niski rub prtlja-žnika omogućuje lakši utovar i pristup prtljažniku. U skladan vanjski dizajn kod testnog modela odlično su uklopljeni i 17-inčni aluminijski kotači s pneumaticima dimenzija 215/60. Dizajnerski C3 Aircross izgleda puno ozbiljnije u usporedbi sa svojim prethodnikom i kao takav pravi je magnet za oči svih koji se nađu u njegovoj okolini.

Kabina je dizajnirana prema konceptu „Zen-Lounge”, čija je osnovna zamisao da vozaču i putnicima veselim i razigranim bojama, ali i materijalima ugodnim na dodir ponudi udobnost dnevnog boravka, odnosno ambijent u kojem će moći osjetiti obiteljsku atmosferu i voziti se s posebnim uživanjem. Visoka pozicija sjedenja i veliki klirens olakšavaju ulazak u kabinu i izlazak iz nje. Uzornu preglednost višim vozačima ometa pozicija unutrašnjeg retrovizora, odnosno činjenica da se sjedalo ne može više spustiti prema podu.
Osnovu osjećaja udobnosti čini legendarna tehnologija Citroën Advanced Comfort s uzorno udobnim sjedalima i hidrauličnim ublaživačima, koji su kombinirani s posebnim amortizerima, čija učinkovita kompresija udara i brzi povrat kotača u početni položaj omogućuju postizanje najboljeg mogućeg omjera udobnosti i dinamike, s naglaskom na udobnost neizbježnu za Citroën.

.webp)
.webp)
U drugom redu sjedala toliko je slobodnog prostora za noge i glavu da se tu ugodno mogu smjestiti i osobe više od dva metra. Takva raskoš rezultat je činjenice da C3 Aircross ima čak 13 centimetara duži međuosovinski razmak u odnosu na standardni C3. Umjesto klasične instrumentne ploče, sve važne informacije ponuđene su na malom, ali informativnom zaslonu integriranom ispred vozača.
Četverokutni multi-funkcionalni upravljač podesiv je po visini i dubini. Njegova kompaktna forma olakšava upravljanje, mada sam oblik zahtijeva period privikavanja nakon prelaska s klasičnog, okruglog upravljača. Većina najva-žnijih funkcija integrirana je u 10,25-inčni zaslon u boji osjetljiv na dodir, koji je blago zakrenut prema vozaču. Bežično povezivanje telefona omogućeno je aplikacijama Apple CarPlay i Android Auto.
Tu su i dvije USB-C utičnice sprijeda i dvije straga, a moguće je dobiti i bežični punjač u centralnoj konzoli.
Testni model nije imao treći red sjedala, što je omogućilo da se iskoristi maksimalan kapacitet prtljažnika, čiji osnovni volumen iznosi 460 litara. Nasloni drugog reda preklapaju se u omjeru 40 : 60, što u praksi omogućuje da se dobije čak 1600 litara korisnog volumena. Zvučna izolacija kabine je zadovoljavajuća u okvirima brzina propisanih zakonskim ograničenjima, što u praksi znači da C3 može biti punopravan obiteljski automobil, koji će s uvjerljivom lakoćom obavljati sve gradske zadatke, ali i biti udoban i ugodan na dužim putovanjima, pa i izlascima s asfalta u svim onim uvjetima gdje je podloga čvrsta pod kotačima. Za nešto više trebao bi mu 4x4 pogon, a to bi, po Citroënu, bilo preveliko i nepotrebno opterećenje za imidž i namjenu ovog vozila.
Novi C3 Aircross ugodno je osvježenje i snažan adut u Citroënovoj aktualnoj paleti modela. Bio bi i još jači i konkurentniji da su ga Francuzi na našem tržištu ponudili s ulaznim benzincem, jer hibridna kombinacija, koja je dostupna sa dva bogatija od tri moguća paketa opreme, starta s cijenom od 45.172 KM, odnosno 47.986 KM, koliko treba izdvojiti za najbogatiji paket Max s kojim je kombiniran test-ni model. Tko nema ove novce treba znati da se kao povoljnija alternativa nudi manji C3, čija je ulazna cijena osjetno niža i iznosi 31.930 KM. Naglašavamo da u svim bitnim parametrima osim u volumenu prtljažnika on adekvatno parira broj većem modelu.