Dnevni.ba - PRELOADER

TEST - Škoda Scala 1.0 TSI DSG7 Selection: Oličenje skromnosti u skupocjenom izdanju

12 Pro 2024


TEST - Škoda Scala 1.0 TSI DSG7 Selection: Oličenje skromnosti u skupocjenom izdanju

Kada je 2019. godine predstavila Scalu, Škoda je ponudila punopravan kompakt, koji je primarno namijenjen kupcima praktičnih obiteljskih modela. Nedavnim redizajnom uvršteni su i raznovrsni opcionalni sadržaji čija je maksimalna koncentracija promijenila karakter testnog modela iz skromnog u skupocjen...

Kada su iz Škode, na temelju odličnih prodajnih rezultata većine svojih modela, predložili njemačkoj VAG grupaciji da im dopuste uvođenje punopravnog kompakta, najveća dilema bila je koju platformu bi on trebao koristiti. Veća Golfova MQB osnova već je podijeljena s Octavijom, a njeno „kraćenje” nije dolazilo u obzir. Pozitivno su odgovorili na ideju da Scala bude razvijena na MQB A0 osnovi, koju su tada koristili Škoda Fabia i Kamiq. Mada je mali broj Škodinih kupaca bio upoznat s tom činjenicom, ona je, uz specifičan dizajn, vjerojatno kumovala da Scala bude najmanje popularan model u gami češkog brenda.

Mada je bila najavljena kao ozbiljna prijetnja Golfu, ona mu zapravo nijednog trenutka nije uspjela konkurirati, što je donekle i bio cilj njenih kreatora. No, puno veći problem jeste što se nije uspjela nametnuti kao alternativa ostatku konkurencije. To je baš šteta, jer je riječ o zanimljivom i svestranom automobilu koji, po svemu prikazanom na testu, ima puno veći potencijal nego što bi se to dalo zaključiti gledajući njegovu dosadašnju tržišnu poziciju. 

Najveća mana prethodnika u pogledu dizajna bila su trokutasta glavna svjetla kao potpuna suprotnost brojnim klasičnim, uglavnom pravokutnim rješenjima na koja su Škodini kupci već dugi niz godina bili navikli. Mada je riječ o jednom od ranih radova njemačkog kreativca Oliviera Stefanija, koji je i danas prvi čovjek Škodinog dizajna, od trokutastih svjetala brzo se odustalo pod pritiskom javnosti. U okviru redizajna Scala je zbog navedenog razloga dobila modernizirana i oblikom elegantnija glavna svjetla s novom dnevnom LED grafikom, koja se serijski dobija u kristalnom obliku.

Skoda 1

Kućište glavnih svjetala je povećano, pa je u njega, kao u slučaju testnog modela, postalo moguće ugraditi i opcionalnu Matrix LED tehnologiju, koja zaslužuje iskrene pohvale kada je riječ o načinu osvjetljavanja ceste u noćnoj vožnji. Vozaču posebno godi automatizam kojim ova suvremena tehnologija po potrebi smjenjuje kratka i duga svjetla, ali i zamračuje pojedine zone svjetlosnog snopa kako bi smanjila učinak zasljepljivanja kod ostalih sudionika u prometu. Da su modernizirana dnevna LED svjetla zanimljivija od dosadašnjeg rješenja, posvjedočili su nam i pojedini ljubitelji Škode s kojima smo došli u kontakt tijekom testa. Zajedno s njima, osim svjetlima, pozitivno smo bili iznenađeni i atraktivnošću opcionalne Race plave nijanse, koja se odlično uklopila s moderniziranim branicima te opcionalnim staklenim panoramskim krovom i produženim staklom petih vrata. Te-stni model nam je svana bio interesantan i po neobičnim, opcionalnim 17-inčnim aluminijskim kotačima kombiniranim s plastičnim aerodinamičnim poklopcima koji, osim funkcionalne, imaju i dekorativnu ulogu. Podsjećamo još da se testni paket serijski kombinira sa 16-inčnim čeličnim kotačima, odnosno da kupci mogu birati između devet različitih karoserijskih boja u „uni” i metalik izdanjima. 

Nova oprema Selection za stupanj je bogatija od ulazne Essence i u osnovi nudi sve što je potrebno za ugodnu vožnju, ali je, po želji uvoznika, bogato nadograđena. Naime, interijer nam je uz osnovne ponudio i mnoge zanimljive dodatne sadržaje poput opcionalnog multifunkcionalnog trokrakog upravljača sa finom, perforiranom kožnom oblogom, koja omogućuje vrlo ugodan kontakt sa dlanovima i prstima, bez neugodnog znojenja. Digitalni instrumenti postali su standard od redizajna, a pred nama je bila opcija s 10,25-inčnim zaslonom koji je rezolucijski, sadržajno i grafički uvijek bio na visini zadatka.

Osvježeni interijer, kao i do sada, krasi uzorna ergonomija, ali i obilnija upotreba dekorativnih crnih materijala i mekših gumiranih površina. Multimedija je obogaćena novim zaslonom, koji u osnovnoj konfiguraciji ima dijagonalu od osam inča, dok je testni model imao opcionalni navigacijski sustav Amundsen s 9,2-inčnim zaslonom. 

Da je riječ o automobilu pri čijem se konfiguriranju nije nimalo štedjelo, potvrđuje i panoramski stakleni krov, koji je kombiniran s električno pokretanim platnenim sjenilom. Čak 16.022 KM potrošeno je na dodatnu opremu, iz koje bismo izdvojili dvozonski automatski klima-uređaj Climatronic s centralnim ventilacijskim otvorom za putnike u drugom redu. Lijepo nam je bilo koristiti i adaptivni tempomat, dok zbog ljetnjeg razdoblja nismo koristili grijače vjetrobrana i prednjih sjedala, ali ih smatramo vrlo korisnom doplatom.

Skoda 2

Osmijeh na lice donose i električno otvaranje petih vrata, samozatamnjujući unutrašnji retrovizor, te mnoštvo dodataka Simply Clever, među kojima su nam se najviše dopale kukice za kačenje vrećica kod suvozača i u prtljažniku. Češki kompakt ima jedan od najvećih prtljažnika u klasi, sa osnovnim obujmom od čak 467 litara. Njegov obujam se, po potrebi, obaranjem naslona zadnjih sjedala može jednostavno povećati do 1.410 litara, a pristup mu se može olakšati i sustavom električnog pokretanja petih vrata. Scala je redizajnom dobila i kvalitetniju zvučnu izolaciju, a dodatnim peglanjem karoserijskih „neravnina” postignut je i bolji koeficijent otpora zraka. Zahvaljujući toj činjenici visoke brzine do zakonski dozvoljenog maksimuma od 130 km/h ne predstavljaju ni najmanji problem, pa se Škodinim kompaktom možete ugodno voziti i na duže staze.  

Scala s pogonom po-put testnog i ulaznom opremom Essence na tržište dolazi po cijeni od 40.492 KM. Odabirom paketa Selection cijena se uvećava do 43.245 KM, a ako ste široke ruke i želite dodati svu dodatnu opremu, koju je imao testni model, onda ćete morati izdvojiti čak 59.267 KM, kojima je domaći uvoznik demonstrirao krajnje domete redizajnirane Scale. 

Nema sumnje da će domaći kupci biti racionalniji u svom izboru i uglavnom birati kombinacije s početka ponude koje serijski nude većinu Scalinih najjačih komfornih aduta. Škoda je napravila odličan posao s redizajnom, jer su vizualne promjene nabolje vidljive već na prvi pogled, zbog čega bi njen kompakt konačno mogao dobiti zapažen tržišni udio kojem su se nadali od samog starta prodaje.  

 

POGON 

Trocilindrični jednolitreni turbobenzinac u kombinaciji sa značajno uglađenijim sedmostupanjskim automatskim DSG mjenjačem predstavio nam se kao optimalan pogonski agregat za pokretanje 1.237 kg teške testne Scale. Do 115 KS stiže se pri 5.500 okretaja u minutu, dok je 200 Nm okretnog momenta dostupno u rasponu od 2.000 do 3.500 okretaja.

Mada se taj raspon može učiniti uskim, sedam brzina i pametna elektronika, čiji se rad brzo prilagođava jednom od četiri ponuđena načina rada – Eco, Normal, Sport i Individual – omogućuju mjenjaču da motor bez problema drži u njemu. Izlazak iz ove zone okretaja osjetit će se po odsustvu energičnijih ubrzanja, a zadržavanje u njoj izborom ručnog rada mjenjača, posebno u trećoj i četvrtoj brzini, rezultirat će uzorno energičnim ubrzanjima i međuubrzanjima. Koliko su raskošne dinamičke mogućnosti testnog pogona, ali i njegova elastičnost, najbolje pokazuje podatak da je u drugoj brzini moguće voziti bez problema i do 90 km/h pri nešto više od 5.500 okretaja, dok je crvena zona u rasponu od 6.000 do 8.000.

No, zbog automatskog prijenosa kontrolna elektronika neće dopustiti da pogon prijeđe sedam tisuća okretaja, što je za ovaj koncept pogona pozitivno i, rekli bismo, očekivano, jer u njemu nema nikakvih sportskih predznaka. Prosječna potrošnja s lakoćom se može zadržavati na razini od šest do sedam litara, dok se s malo pažnje prema gasu bez problema može računati i na četiri litra do pet litara. Transformacija iz ekonomičnog u dinamičan automobil je trenutna, i to je jedna od najboljih karakteristika malog trocilindraša čije su vibracije u međuvremenu značajno amortizirane i nešto osjetnije tek kada vozilo miruje.

AUTO


Najskuplji automobil uvezen u BiH u 2024. plaćen skoro 700.000 KM

SARAJEVO, (FENA) - Najskuplji automobil uvezen u BiH u 2024. bio je Porsche 911 GT3 RS plaćen 699...

22 Pro 2024

TESLA

"Tesla" povlači 700.000 vozila zbog sistema za gume

"Tesla" povlači gotovo 700.000 vozila zbog problema sa lampicom upozorenja iz sistema za praćenje...

20 Pro 2024

ŠKODA OCTAVIA

Koje aute najviše vole građani BiH?

Koje aute preferiraju građani BiH? Pitanje je to na koje se odgovor može pronaći u kontaktu s ovl...

16 Stu 2024