Trgovci zainteresirani za 'Ljubuški rani', bit će ga u znatno manjim količinama
Piše: Antonela Marinović Musa
Kako će i hoće li uopće moći prodati svoje proizvode, nakon pojave koronavirusa, pitali su se poljoprivredni proizvođači u ovdašnjim krajevima.
Nije ih snašla samo ova nedaća, proljetni mraz i niske temperature gubitke su učinile još većim. Posebice se to odnosi na ljubuške poljodjelce i brendirani krumpir „Ljubuški rani“, čiji je urod smanjen za 50 do 70 posto, ovisno od mikrolokacije.
Kako je za Dnevni list kazao Dubravko Vukojević, direktor PZ „Plodovi zemlje“, teško je u ovim trenucima govoriti o budućnosti brenda, najvažnije je sagledati trenutnu situaciju.
Bez konkurencije
Poznato je, naime, da „Ljubuški rani“ koji se bazira na trojstvu – sunca, kamena i crvene zemlje, nema konkurenciju. Na policama trgovina, u slučaju pogodnih vremenskih prilika, uvijek je oko 1. svibnja. Doduše, možemo ga već sada pronaći i u nekim lokalnim trgovinama, ali je riječ o znatno manjim količinama.
„Nedavno smo razgovarali s trgovcima i svi su zainteresirani za naš krumpir. Zasad mu je i cijena dobra, a vidjet ćemo kako će se sve to dalje odvijati. Krumpira će biti, ali ni približno kao prošle godine“, rekao je Vukojević.
Dobra vijest je ta da će se kroz idućih 10 do 15 dana izvršiti primopredaja sabirno-distribucijskog centra koji će koristiti poljoprivrednici iz Zapadnohercegovačke županije i regije, a u njegovoj izgradnji sudjelovali su: poljoprivredna zadruga „Plodovi zemlje“, Grad Ljubuški, Vlada ZHŽ-a i partneri iz Europske unije.
Bolja cijena
Preko sabirno-distribucijskog centra će se na domaće i tržišta Europske unije plasirati, u prvome redu, „Ljubuški rani“, ali i drugo povrće - rajčica, lubenica, kupus, mladi luk, bijeli luk...
„Očekujemo da će se, zahvaljujući ovom projektu, riješiti problem plasmana domaćih proizvoda i da će bolja cijena utjecati na spas poljoprivrede u ovim krajevima“, poručio je Vukojević.