Tri scenarija za početak nove školske godine u FBiH

21 Srp 2020


Tri scenarija za početak nove školske godine u FBiH

Nadija Bandić iz Federalnog ministarstva znanosti i obrazovanja navela je gostujući na N1 tri moguća scenarija do kojih može doći u obrazovnom procesu, tj. scenarija za početak nove školske godine u tom bh. entietu, ovisno o epidemiološkoj slici uzrokovanoj korona virusom. Uz opasku da se teško i izazovno vrijeme odrazilo i na proces obrazovanja, kao i druge segmente života, rekla je da utrka za obrazovanjem ne može imati kraj.

“U preporukama UNESCO-a navedena su tri kriterija, jedan od njih je kontinuitet učenja. Drugi su spremnost sustava, ako obrazovne ustanove raspolažu s infrasktrukturom i stručnim kapacitetom da mogu primiti djecu u klupe, a treći je otpornost sustava, tj. koliko su se spremne suočiti s novim valom kriza do kojih može doći“, pojasnila je Bandić ističući da će obrazovni proces biti sigurno nastavljen u rujnu te da postoje tri scenarija za to.

“Jedan je da se djeca vrate u učionice u punom kapacitetu. Drugi, da se nastavi online nastava u FBiH i da se iskoriste svi pozitivni efekti online nastave. Ja sam zagovornica trećeg scenarija, kombiniranog načina - da učenici nižih razreda, do 11 godina, idu u klupe, a da stariji razredi, učenici kojima roditeljska potpora nije toliko potrebna, nastavu pohađaju online“, kaže sugovornica N1.

Kako je istaknula, Federalno ministarstvo znanosti i obrazovanja će ispoštivati sve preporuke ako se učenici vrate u učionice a te su da djeca imaju propisanu razdaljinu, da ne stupaju u interakciju, jer je svima najvažnije zaštititi zdravlje djece i sudionika u nastavnom procesu. Kako je dodala, nakana je uspostava i nove obrazovne paradigme, gdje će fokus i suština odgojnog procesa biti ne, na sadržaju, već na ishodu. Što se online nastave tiče, Bandić je rekla da je očito da ne raspolažu sve obitelji u FBiH materijalnim i tehničkim dobrima kako bi djeca pratila online nastavu ali se, u saradnji s UNICEF-om, uspjelo identificirati prioritete po županijama te su dodijeljeni laptopi, tableti i ostala pomagala kako bi djeca koja nisu bila u mogućnosti mogla pratiti online nastavu.

Prema njezinim riječima, preporuka je da se online sadržaje reducira a fokus stavi na funkcionalnost da djeca ne reproduciraju znanje, već da ih se ojača za sve izazove koji ih čekaju. “Prendnost online nastave je da su učenici došli do spoznaje da moraju preuzeti odgovornost“, ocijenila je Bandić te dodala da bi, bude li u rujnu epidemiološka slika negativna te se nastavu bude moralo održavati isključivo online, to skupo koštalo i djecu i obrazovni sustav. “Djecu bi se ponovno izoliralo, jer nema ništa ljepše no kada gradimo život u interakciji s drugima. To je važno za djecu. Taj konstrukt se gradi cijeli život“, poručila je.

Govoreći o reformi obrazovanja, poručila je da je budući cilj da djeca ne uče za ocjenu, već za život.

DNEVNI


U novom broju donosimo

Novi broj

4 h 4 min

U novom broju donosimo

Novi broj

07 Tra 2025

U novom broju donosimo

Novi broj

05 Tra 2025

Postavke kolačića

Ova web stranica koristi kolačiće zbog poboljšanja vašeg iskustva korištenja stranice. Od ovih kolačića, oni karakterizirani kao nužni se spremaju u vaš Internet preglednik pošto su ključni za korištenje osnovnih funkcionalnosti stranice. Koristimo i kolačiće trećih strana koji nam pomažu kod analize i razumijevanja načina na koji koristite naše stranice. Ovi kolačići će biti pohranjeni u vašem Internet pregledniku samo s vašom dozvolom. Također, imate mogućnost onemogućavanja korištenja ovih kolačića. Onemogućavanje ovih kolačića može utjecati na iskustvo korištenja naših stranica.

Uvijek omogućeno

Nužni kolačići su potrebni kako bi stranica mogla normalno funkcionirati. Ovi anonimni kolačići osiguravaju osnovnu funkcionalnost i sigurnosne značajke stranice.

Funkcionalni kolačići pomažu u korištenju određenih funkcija stranice kao što su dijeljenje sadržaja stranica na društvenim mrežama, prikupljanje povratnih informacija i ostalih funkcija trećih strana.

Kolačići performansi se koriste za razumijevanje i analizu indeksa performansi stranice što pomaže kod pružanja boljeg korisničkog iskustva za posjetitelje.

Analitički kolačići se koriste kako bi razumjeli interakciju posjetitelja sa stranicama. Ovi kolačići pružaju informacije za mjerenje broja posjetitelja, izvora prometa stranice

Ostali nekategorizirani kolačići su kolačići koji se trenutno analiziraju i još im nije dodijeljena kategorija.

Marketinški kolačići se koriste kako bi se posjetiteljima pružili relevantni oglasi i marketinške kampanje. Ovi kolačići prate posjetitelje web stranica i prikupljaju informacije kako bi pružili prilagođene oglase.