Dnevni.ba - PRELOADER

U Mostaru milijunska trošenja novca bez plana i opravdanja

07 Lis 2021


U Mostaru milijunska trošenja novca bez plana i opravdanja

Gradsko vijeće grada Mostara nakon dvanaestogodišnje pauze počelo je funkcionirati i održavati redovne sjednice.

Grad Mostar dobio je i novu upravu na čelu s gradonačelnikom Mariom Kordićem. Od tada, jako je malo podataka koji transparentno ocrtavaju način funkcioniranja Grada Mostara u prethodnim godinama, pogotovo kada je riječ o financijskom aspektu i financijskim transakcijama.
Iako najavljivanje, nezavisne revizije nisu se dogodile, pa se lako da zaključiti da za takvo što nova gradska vlast, koju praktično čine iste stranke kao i prethodnu, i nema preveliki interes za razotkrivanjem financijskih afera o kojima se godinama neslužbeno pričalo u Mostaru, a za neke od njih su podnijete i kaznene prijave.

Neki od šturih podataka mogu se ipak pronaći u revizijama koje povremeno provodi Ured za reviziju FBiH.

Utvrđeno niz nepravilnosti

Kada je u pitanju Grad Mostar jedna od takvih je objavljena prije nekoliko dana a odnosi se na poslovanje Grada Mostara u 2020. godini.
U toj reviziji postoje određeni podaci o nepravilnostim u radu Gradske uprave, a revizija je izdala gotovo 30 preporuka o tome kako ispraviti razne greške u radu gradske vlasti.
Između ostalih primjedbi, revizija je utvrdila da ne može potvrditi neraspoređeni višak rashoda nad prihodima koji je u Bilansu stanja iskazan u iznosu od 3.297.868 KM budući da su na toj poziciji evidentirane dugoročne obaveze po kreditima (21.945.585 KM) i neutrošeni namjenski prihodi i primici priznati ranijih godina (11.329.753 KM), što nije u skladu s Uredbom o računovodstvu budžeta u FBiH i Pravilnikom o knjigovodstvu budžeta u FBiH.
Revizori, također tvrde da su prihodi i primici u iznosu od 706.197 KM priznati iako nisu bili mjerljivi i raspoloživi, a rashodi i izdaci u iznosu od 2.249.168 KM nisu priznati iako je poslovni događaj nastao u fiskalnoj godini, što nije u skladu s odredbama Zakona o budžetima u FBiH i Pravilnika o knjigovodstvu budžeta u FBiH.

Zbog navedenog, potcijenjen je finansijski rezultat tekućeg perioda, kao i neraspoređeni višak rashoda nad prihodima. Isto tako, revizija nije mogla potvrditi potraživanja za komunalnu naknadu, iskazana u iznosu od 11.800.255 KM, s obzirom na to da se najveći dio odnosi na potraživanja starija od deset i više godina, za koja nije prezentirana starosna struktura, nije izvršena ocjena naplativosti, niti su prenesena na sumnjiva i sporna.

Ni za ostala potraživanja nisu uspostavljene točne i ažurne pomoćne evidencije, niti se za sva potraživanja poduzimaju predviđene mjere s ciljem naplate, kako je predviđeno Zakonom o budžetima u FBiH i Računovodstvenim politikama za budžetske korisnike Grada Mostara i Trezor.

Subvencije i nabavke bez plana

Također, revizori su utvrdili da u postupku izrade i donošenja Proračuna nisu ispoštovani rokovi i procedure, s obzirom na to da nije donesen u roku, nije sačinjen Dokument okvirnog budžeta, niti budžetski zahtjevi korisnika sadrže sve propisane elemente.

Nisu se sačinjavali planovi novčanih tokova i operativni planovi rashoda i izdataka, niti je Registar budžetskih korisnika uspostavljen u skladu s odredbama Zakona o budžetima u FBiH.
Iz revizije navode da poslovi povjereni komunalnim poduzećima pojedinačnim odlukama gradonačelnika u iznosu od najmanje 946.507 KM nisu obuhvaćeni Planom javnih nabavki, niti Programom obavljanja komunalnih djelatnosti iz oblasti zajedničke komunalne potrošnje, što nije u skladu sa članom 18. Odluke o izvršenju Budžeta Grada Mostara za 2020. godinu. 
Također, nabavke goriva, sredstava i opreme za dezinfekciju, usluga obezbjeđenja objekata i održavanja zgrada i vozila u ukupnom iznosu od 730.727 KM izvršene su bez provedenih postupaka, što nije u skladu s odredbama Zakona o javnim nabavkama.
Subvencije poeduzeću „Vodovod“ d.o.o. Mostar za potrebe probnog rada postrojenja za preradu otpadnih voda i građevine sifona u iznosu od 712.800 KM doznačene su bez dostavljenih dokaza o nastalim troškovima plaća i naknada angažovanih zaposlenika, što nije u skladu s odredbama Odluke o izvršenju Budžeta Grada Mostara i zaključenog Sporazuma. 

Umjesto vijeća odlučivao Gradonačelnik

Iz revizije potvrđuju da je Grad funkcionirao bez organa odlučivanja od 2012. pa sve do 2021. godine, kada je konstituirano Gradsko vijeće. Zbog toga se nisu donosile odluke iz nadležnosti Gradskog vijeća utvrđene Statutom, koje su od značaja za Grad, ali i za poslovanje javnih poduzeća i svih drugih ustanova.

 Posljedica navedenog je da se dio poslova iz nadležnosti Gradskog vijeća nije obavljao, a dio tih poslova obavljao je gradonačelnik. J. S.

DNEVNI


U novom broju donosimo

Novi broj

23 Stu 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

22 Stu 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

21 Stu 2024