U Njemačkoj ugostitelji počeli naplaćivati dosad besplatne usluge: Pribor, slamke, majoneza….

Njemačka
Mnogi ugostitelji u Njemačkoj su povećali cijene. Neki naplaćuju dodatne usluge, poput dodatnog pribora za jelo ili slamki. Na internetu postoje različite reakcije na ovo poskupljenje. Očito se ne slažu svi potrošači s povećanjem cijena.
Nakon skupe godine, potrošači su se nadali poboljšanju. Međutim, činjenica da će se situacija dodatno pogoršati 2025. godine je otrežnjujuća. U nekim kafićima gosti sada moraju posebno duboko posegnuti u džep jer svi dodaci koštaju, prenosi N1.
50 centi za slamku: Kupci moraju platiti za sve dodatne usluge
Ako podijelite komad kolača ili piće s partnerom, obično ne morate dodatno platiti za dodatnu vilicu ili slamku. Međutim, u nekim restoranima i kafićima to je stvar prošlosti. Mnogi ugostitelji su posljednjih godina morali više puta prilagoditi svoje cijene.
U slastičarnici u njemačkoj saveznoj zemlji Hessenu vlasnici traže od svojih kupaca da plate ako im je potrebna, na primjer, dodatna žlica ili slamka. Oboje koštaju 50 centi svaki.
Rastuće najamnine i visoki troškovi energije, osoblja i sirovina među najvažnijim su pokretačima cijena. Statistike pokazuju da sve manje ljudi u Njemačkoj jede vani. U 2024. godini prodaja u ugostiteljstvu pala je u usporedbi s 2023. godinom. Reakcije na internetu su pomiješane: neki pokazuju razumijevanje, drugi se očito ne slažu s povećanjem cijena za potrošače.
Ovo je ono što se zapravo krije iza doplate
Razlog zašto vlasnici slastičarnice u Neustadtu (Hessen) naplaćuju 50 centi za dodatne proizvode jest taj što žele zadržati cijenu sladoleda na istoj razini kao i prošle godine. U mnogim slastičarnicama, kupci moraju platiti znatno više od jednog eura kako bi uživali u kuglici sladoleda.
Očito ova slastičarnica ne želi dodatno podizati cijenu. Na ovaj način se može spriječiti i otpad, piše korisnik Reddita. Bilo da se radi o dodatnom priboru za jelo ili dodatnoj porciji majoneze uz pomfrit, činjenica je da se kupci moraju naviknuti na nove cijene za svoje uživanje.
Možda će sljedeće godine opet biti jeftinije. Međutim, trenutno je nemoguće predvidjeti kako će cijene se razvijati do 2026. godine, pišu njemački mediji.