Dnevni.ba - PRELOADER

Volkswagen Tayron: Tiguan u obiteljskom XXL formatu

2 h 56 min


Volkswagen Tayron: Tiguan u obiteljskom XXL formatu

Nasljednik Tiguana Allspace preuzeo je ime Tayron od kineskog imenjaka, koji je na tržištu prisutan od 2018. godine. Gabaritne razlike u odnosu na novi Tiguan vidljive su na prvi pogled kako izvana tako i u kabini, dok su dizajnerske svedene na drugačiji izgled branika i grafike svjetala...

Mada je teško povjerovati da bi prosječni obiteljski kupci mogli imati potrebe za većim i prostranijim automobilom od standardnog Tiguana, to je u praksi ipak često slučaj. Eliminacijom velikih monovolumena poput Sharana, višečlane obitelji, kojima je neophodan treći red sjedala, veći prtljažnik ili oboje, alternativu su počele tražiti u kombi modelima, kompaktnim dostavnjacima poput Caddyja ili u produženim SUV modelima kakav je do sada bio Tiguan Allspace, a ubuduće će biti njegov nasljednik Tayron. 

Konstrukcijski, riječ je o 23 centimetra dužem automobilu, koji sa 4,77 metara dužine parira modelima poput Škode Kodiaq, Hyundaija Santa Fe ili Kie Sorento. Kako ne bi bilo kanibalizma unutar Volkswagenove palete SUV modela, Tayron je razvijen na MQB Evo platformi Golfa 8, te je istovremeno kraći za deset centimetara od reprezentativnog Touarega, kojem ne može adekvatno parirati jer nema ni šestocilindrične pogonske agregate. Vanjski izgled stilski se progresivno mijenja s izborom jednog od tri ponuđena paketa opreme: Life, Elegance i R-Line. 

U sva tri slučaja razlikuje se dizajn maske hladnjaka, odnosno branika, a model R-Line serijski ima sve vanjske elemente u boji karoserije, dok se ostala dva paketa kombiniraju sa nelakiranim plastičnim oplatama donjeg dijela karoserije i robustnijim off-road stilom. 

Zbog sigurnosnih standarda i što bolje zaštite pješaka minimalno je (ali ipak vidljivo) promijenjen dizajn prednjeg dijela, odnosno poklopca motora i samog branika, a novi dizajn krasi i glavna LED svjetla, koja su dostupna s HD Matrix LED tehnologijom. 

Volkswagen Tayron (2)

Volkswagen Tayron (3)

Unutrašnje uređenje također se progresivno miijenja u odnosu na odabrani paket opreme, mada su razlike znatno manje primjetne nego prije zbog digitalizacije najvećeg broja upravljačkih naredbi koje su integrirane u zaslon osjetljiv na dodir, pa onaj tko razgleda interijer na prvi pogled nema predstavu ima li vozilo sve ili samo baznu ponudu sustava. 

Koncepcijski, Tayron je veća i praktičnija verzija Tiguana namijenjena obiteljskim kupcima, koji imaju svakodnevnu potrebu za dva ili tri reda sjedala te velikim prtljažnikom, čiji je obujam jednostavno promjenjiv zahvaljujući kliznoj stražnjoj klupi i sklopivim sjedalima. 

Najveće razlike između Tayrona i Tiguana ponuđene su u prtljažnom prostoru čiji obujam, ovisno o konfiguraciji sjedala, varira od osnovnih 345 litara, koliko je dostupno sa tri reda sjedala, do čak 2.090 litara, koliko se dobija sklapanjem drugog i trećeg reda. Pristup prtljažniku olakšan je zahvaljujući elektrohidrauličkom sustavu automatskog pokretanja petih vrata. Kvalitetu više nudi i sustav neovisnog podešavanja sjedala drugog reda, koja se mogu pomicati po dužini od 12 centimetara zahvaljujući mehanizmu s podnim šinama. Za ljubitelje prikolica i priključnih vozila Volkswagen nudi i tvorničku kuku s praktičnim sustavom demontaže. 

Vozačko okruženje je praktično isto: karakteriziraju ga digitalni instrumenti te dva modela zaslona osjetljivog na dodir, u veličinama od 12,9 i 15 inča. Cijena ulaznog modela je 45.475 eura, a knjiga narudžbi u Europskoj uniji već je otvorena. Da li će i kada on stići na bh. tržište, za sada nije poznato, a ono što znamo jeste da se njegov prethodnik Tiguan Allspace mogao naručiti isključivo u direktnom kontaktu s uvoznikom, jer nikada nije bio službeno uvršten u Volkswagenovu ponudu.

Volkswagen Tayron (4)

POGON 

Pogonska paleta slična je Tiguanovoj i čine je agregati: eHybrid, eTSI, TSI i TDI. U ponudi nema osnovnog 1.5 TSI benzinca sa 130 KS, već ulaz predstavlja jača blaga hibridna verzija sa 150 KS. Tu su i dva plug-in hibrida sa 1.5 TSI motorom i elektromotorom, koji raspolažu sa 204 i 272 KS, te 2.0 TDI agregat u izdanju sa 190 KS. Svi modeli koriste DSG automatike, dok je 4Motion serijski uz dizel--agregat. 

Volkswagen je kod promocije Tayrona najviše pozornosti posvetio eHybridu, koji predstavlja električno i SUV vozilo s benzinskim motorom u jednom paketu. Naime, dva plug-in hibridna modela predstavljaju posebno inovativno pogonsko rješenje, jer nude velike domete na električni pogon za svakodnevnu vožnju, privremeno pretvarajući Tayron u električno vozilo. Istodobno, oba eHybrida oduševljavaju u vožnji na velikim udaljenostima, s velikim ukupnim dometom od oko 850 km i niskim vrijednostima potrošnje. U osnovnoj verziji, kombinacija četverocilindričnog motora opremljenog turbopunjačem i električnog motora proizvodi snagu od 150 kW (204 KS). Nasuprot tome, top verzija isporučuje 200 kW (272 KS). Zahvaljujući bateriji s kapacitetom od 19,7 kWh (neto), Volkswagen predviđa domet na električni pogon veći od 100 km za modele Tayron eHybrid.

AUTO


XIAOMI SUV YU7

Xiaomi YU7: Novi električni SUV koji osvaja tržište

Prema dostupnim informacijama, službeno predstavljanje novog električnog SUV-a Xiaomija očekuje s...

3 h 36 min

Rekordna prodaja: Lamborghini isporučio 10.687 automobila

Lamborghini je 2023. godine prvi put prodao više od 10.000 automobila, a 2024. je bila jo&...

4 h 52 min

Toyota širi prisutnost: Proizvodnja električnih Lexusa od 2027. u Kini

Lexus će započeti proizvodnju električnih modela u Kini od 2027. godine, čime Toyota nastavlja &s...

5 h 49 min