Volkswagenova prodaja raste, ali zarada pada

Volkswagen
Usprkos brojnim planovima štednje u Volkswagenu još uvijek ne uspijevaju povećati profit.
Volkswagen Grupa je u prvom kvartalu ove godine zabilježila značajan pad neto dobiti. Pad iznosi čak 40.6 posto čime je dobit pala na 2.18 milijardi eura. Iako bi se na prvu moglo pomisliti da je uzrok tome daljnji pad prodaje, podaci govore drugačije. Prodaja je ove godine čak i porasla, i to za 1.4 posto na razinu od 2.13 milijuna vozila, piše index.
Iako rast potražnje obično znači i bolje poslovne rezultate, u ovom slučaju situacija je paradoksalna. Naime porast prodaje ide na račun električnih vozila, a na njima Volkswagen očito manje zarađuje. Elektrifikacija košta, a u slučaju Volkswagena operativna marža grupe je pala s 6 na svega 3.7%.
Financijski direktor i operativni direktor VW Grupe, Arno Antlitz, otvoreno je priznao da uspjeh električnih modela dolazi uz visoku cijenu: “Ovaj tržišni uspjeh naših električnih automobila stavlja pritisak na naše rezultate. Operativna marža od oko četiri posto jasno pokazuje da nas čeka još puno posla.”
Dodao je i kako je ključno smanjiti troškove proizvodnje te povećati profitabilnost električnih vozila, posebno u kontekstu globalne ekonomske nestabilnosti.
Još 2023. godine Antlitz je najavio da bi električni i benzinski/dizelski modeli mogli imati jednaku profitabilnost do 2025., no taj je cilj sada pomaknut na 2026. godinu. Ključnu ulogu u tome imat će novi modeli poput ID.2 i njegovog crossover derivata, koji bi trebali parirati popularnosti i zaradi modela T-Cross. Očekuju se i njihove verzije pod markama Cupra i Škoda, sve u cjenovnom rangu od 25.000 eura. Jeftiniji model ID.1 planiran je za 2027., s ciljanom cijenom od 20.000 eura.
U Europi je prodaja električnih modela VW Grupe u prvom kvartalu više nego udvostručena (+113%), dok je u SAD-u zabilježen rast od 51%. Svako deseto isporučeno vozilo u svijetu bilo je električno, a u Zapadnoj Europi narudžbe električnih modela porasle su čak 64% u odnosu na isti period lani. Električni automobili sada čine više od 20% svih narudžbi u tom dijelu Europe, a Volkswagen je s udjelom od 26% vodeći na tržištu električnih vozila.
Najprodavaniji električni modeli VW Grupe u 2025. godini:
VW ID.4/ID.5 – 43.700 jedinica
VW ID.3 – 28.100 jedinica
Audi Q4 E-Tron/Q4 Sportback – 22.800 jedinica
Škoda Enyaq/Enyaq Coupe – 20.200 jedinica
VW ID.7/ID.7 Tourer – 19.100 jedinica
Audi Q6 E-Tron/Q6 Sportback – 16.000 jedinica
Porsche Macan (EV) – 14.200 jedinica
VW ID. Buzz/Cargo – 12.700 jedinica
Cupra Born – 11.000 jedinica
Cupra Tavascan – 7.600 jedinica