Dnevni.ba - PRELOADER

Zašto će ovogodišnja sezona F1 postati klasik!?

05 Kol 2020


Zašto će ovogodišnja sezona F1 postati klasik!?

Piše: Slaven Nikšić

Vozi se bez gledatelja i one navijačke atmosfere, opet je obilježena dominacijom možda nikad jačeg Mercedesa, no tekuća sezone Formule 1 svejedno obećava postati klasik. Mnogi su razlozi za takvu tvrdnju.
Dominacije u Formuli 1 nisu popularne. Navijači, barem oni koji ne navijaju za pobjednike, najčešće o tim periodima pričaju u kontekstu dosade, predvidljivosti. Jasno, za dominaciju su krivi oni najbolji, ali i nedovoljno brza pratnja, no tražiti krivca za vanserijske nastupe jednog tima zapravo je cjepidlačenje, traženje negativnog u nečemu što je za povijest. Zato ćemo i mi pokušati zažmiriti na jedno oko kada spomenemo dominaciju Mercedesa koja nikako da prestane i pokušati pronaći razloge zašto bi ovu tekuću sezonu, kada ona završi, mogli svrstati u kategoriju klasika.

Lewis će sustići Michaela

Prvo i naočitije – ovo će vjerojatno biti još jedna godina Lewisa Hamiltona. U uvodnim je utrkama pokazao strašnu formu i samo je pitanje dana kada će sustići rekord po broju pobjeda i dalje u vlasništvu najvećeg, Michaela Schumachera. Zanimljiva teorija provukla se u eter uoči ovog vikenda na Silverstoneu koji je iz nas. U podatku koji slijedi nagurala se tada i poprilično velika doza ironije, a glasila je ovako: Lewis Hamilton bi rekordnu 91 pobjedu Michaela Schumachera mogao nadmašiti na 1000. F1 utrci za Ferrari koja će biti održana na stazi Mugello, koja je pak u vlasništvu Ferrarija s kojim je Schumi odnio pet naslova. Bez obzira na ishod vikenda iza nas, za Schumacherove fanove, a posebne one talijanskog predznaka, sama je mogućnost da Lewis sustigne Michaela na talijanskom tlu zvučala grozno… možda još groznije od vjerojatno neizbježne sedme titule Britanca, kojom bi također izjednačio velikog Nijemca. Brojke će ih u jednom trenutku opet podijeliti, vjerojatno će Michael ostati iza, ali debata tko je bolji, to će sigurno ostati. Snažan argument koji govori u korist teorije da je to Michael, činjenica je da je on za razliku od Hamiltona ipak vozio loše bolide, nekoliko njih.

Lewis je već u 2020. najveći (influencer)

Michael je i dalje najveći po brojkama, ali u 2020. bez ikakve dileme možemo ustvrditi da je Lewis gotovo sigurno od sebe stvorio najveći brand u povijesti Formule 1 – danas je najutjecajniji od svih Grand Prix asova ikada. Jer Lewis je danas veliki influencer i kao takav zapravo je pionir među vozačima Formule 1, kao što je Michael bio pionir po pitanju manijakalne tjelesne pripreme – svaki Englezov Instagram post težak je 40.000 funti, a nekoć skromni momak iz Stevenagea sada je glasan po pitanju svega bitnog što se događa u svijetu, zadnjih mjeseci posebno u jeku globalnog antirasističkog pokreta, na čijim krilima glasno kritizira sve one koji se ne opredijele za borbu protiv rasizma. Njegova su meta tako postali i Bernie Ecclestone i Sir Jackie Stewart. Možda je Lewis u 2020. zbog svega navedenog, jer 'iskače iz paštete', malčice i dosadan, ali nekima je i Schumacher bio dosadan - kada je nemilosrdno nizao titule. Ukratko, Lewis Hamilton verzija 2020., posebna je zvjerka.

Imali smo dvostruke vikende

Dvostruki F1 vikendi? Zašto ne, reći ćemo danas, nakon što smo već vidjeli jedan takav primjer. Na otvaranju sezone austrijski Red Bull Ring ugostio je dva vezana vikenda u rasponu od sedam dana. Jesu oba puta pobijedili Mercedesi, Bottas i Hamilton, ali bile su to dosta različite utrke na istom komadu asfalta – prva je održana kao VN Austrije, druga VN Štajerske.
Ovog vikenda čeka nas prvi dio drugog dvostrukog vikenda sezone – najprije se vozi za VN Velike Britanije, a onda i VN 70. obljetnice. Ova druga vozit će se u sklopu proslave 70. godina Formule 1 – prva utrka Svjetskog prvenstva održana je 1950., upravo na Silverstoneu.

Imat ćemo tri talijanske utrke

Ovo je, zbog koronavirusa i činjenice da se kalendar kroji u hodu, već posebna sezona, no za jedan dio motosport populacije, onaj talijanski, 2020. godina je iz snova. Jer nakon što je postalo jasno da će se Monzi u rujnu pridružiti još jedan talijanski vikend, onaj na Mugellu, glasno se zakotrljala priča i o tri F1 utrke u zemlji Propetog konja i vrlo brzo nakon toga – postala je službenom objavom.
Treći talijanski domaćin, tamo pred kraj sezone, postala je Imola, na kojoj Grand Prix bolidi nisu vozili od 2006. i titanske borbe Michaela Schumachera i Fernanda Alonsa. Dakle, u 2020. imat ćemo VN Italije, VN Toskane i VN Emilije Romane. Zgodno? Ludo ako nas pitate. Zasad je ukupno potvrđeno trinaest utrka u sklopu plana da se ove sezone odveze između 15 i 18…

DNEVNI


U novom broju donosimo

Novi broj

23 Stu 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

22 Stu 2024

U novom broju donosimo

Novi broj

21 Stu 2024