Dnevni.ba - PRELOADER

GDJE SU POTROŠENI NOVCI? Nema letova, traži se rješenje, ali Kordić zadovoljan Upravom

09 Sij 2023


GDJE SU POTROŠENI NOVCI? Nema letova, traži se rješenje, ali Kordić zadovoljan Upravom

Jedina od četiri zračne luke u BiH koja bilježi stalni pad putnika je onaj u srcu jake turističke regije. Zračna luka Mostar, naime, preživljava od donacija i poticaja, a i oni dolaze u pitanje zbog slabih rezultata.

No, kako donosi Al Jazeera Balkans, iz Gradske uprave Grada Mostara kažu da se mnogo ulagalo u tehničke preduvjete. Kako se ocjenjuje, ova bi godina, pak, mogla biti prijelomna za odluku što dalje s ovom zračnom lukom.

Loše poslovanje, velika ulaganja bez rezultata

BHRT, pak, podsjeća da je u proteklih osam godina u Međunarodnu zračnu lukuu Mostaru uloženo više od 15 milijuna konvertibilnih maraka s gradske, županijske i s razine Federacije BiH, ali da ta ulaganja, za sada, na terenu nisu vidljiva.

Izostanak rezultata i činjenica da je Zračna luka Mostar u studenom 2022. godine imala svega pet putnika okidač su za pokretanje inicijative o smjeni uprave.

Loše poslovanje potaknulo je mostarsku vijećnicu Irmu Baraliju da podnese inicijativu za smjenu Uprave mostarske zračne luke. Vijećnica Baralija smatra da nije problem uložiti novac u Zračnu luku koja jest veliki potencijal, ali i da su dvije godine i više no dovoljne za rezultate.

-U prvih devet mjeseci prošle godine dano je 600 tisuća KM Zračnoj luci Mostar. Mi ne znamo u što je to utrošeno, a nema putnika, nema novih linija. Ja sam, prije svega, tražila da se podnese izvješće. Ne moraju podnijeti ostavku, ali neka nam makar dostojanstveno dođu i objasne gdje su novci i zašto nema rezultata, obrazlaže viječnica Baralija.

Primjeri iz zemlje i iz regije

Davno urađena studija razvoja Zračne luke kazuje da jedan dolar ulaganja donosi 10 dolara kroz javnu potrošnju. Ta ulaganja su zamišljena kao subvencioniranje niskotarifnih letova, kojih Mostar trenutačno nema, poručuju iz nevladinog sektora.

Marin Bago iz Udruge za unaprjeđenje kvalitete življenja “Futura” iz Mostara, smatra da bi, slijedom primjera iz BiH i iz regije, Zračna luka Mostar za tri godine ispravnog rada možda mogla imati pola milijuna putnika godišnje.

Silvio Bubalo, vijećnik HRS-a u Gradskom vijeću Grada Mostara, ukazuje da tko putuje zna i kako idu rezervacije, osobito za niskotarifne letove - rezervira ih se u 12. ili prvom mjesecu za letove koji idu u petom ili šestom mjesecu.

-Ja još ne vidim na Wizz Airovim stranicama da je Mostar ponuđen. Zato Upravu ne bih sada smjenjivao već bih sačekao svibanj, rekao je on za BHRT.

Gradonačelnik Mostara Mario Kordić izjavio je da je zadovoljan dosadašnjim radom i suradnjom s trenutačnom Upravom, ali i ocijenio da treba proći proces do konačnog potpisivanja i provedbe ugovora.

No, vremena više nema, smatraju i u oporbi i u nevladinom sektoru. Kako bi Mostarci znali u što je njihov novac utrošen, ali i kako bi se grad na Neretvi dodatno razvio, potrebno što prije riješiti problem Zračne luke.

DNEVNI


U novom broju donosimo

Novi broj

25 Srp 2025

U novom broju donosimo

Novi broj

24 Srp 2025

U novom broju donosimo

Novi broj

23 Srp 2025