NOVITET - Volkswagen Golf 8.5: Oproštajni redizajn kralja kompakta
Nakon pet desetljeća proizvodnje
Nakon pet desetljeća proizvodnje i 37 milijuna proizvedenih jedinica najpopularniji njemački kompakt prošao je kroz posljednji redizajn u kombinaciji sa motorima SUS. Njegov nasljednik bit će potpuno električni automobil...
Prvi Golf s proizvodnih traka u njemačkom Wolfsburgu sišao je prije točno 50 godina, a za njim je to u Volkswagenovim tvornicama diljem svijeta napravilo više od 37 milijuna njegovih primjeraka. S tim rezultatom Golf je zvanično treći najpopularniji automobil na svijetu, a više proizvedenih modela od njega danas imaju jedino Ford F-150 (41 milijun) i Toyota Corolla (53 milijuna). Njegova aktualna osma generacija predstavljena je 2019. godine i pet godina poslije bila je poprilično spremna za redizajn. On bi u prodaji trebao ostati do 2028. godine kada će prvi puta u povijesti novi Golf 9 postati potpuno električni automobil bez motora s unutarnjim sagorijevanjem.
Kada je riječ o vanjskom dizajnu, on je i do sada bio golfovski s prepoznatljivom petovratnom hatchback formom, koja nije zahtijevala radikalne promjene. Njemački kreativci pozabavili su se oblikom i dizajnom oba branika, a promijenjeni su i maska hladnjaka, te oblik prednjih i grafika svih LED svjetala. Naravno, određene razlike u vanjskoj stilizaciji kao i do sada postoje između hatchbacka i karavana, odnosno velikoserijskih i dinamičnih GTI, odnosno GTE verzija. Kao i do sada, u ponudi će biti i R-Line vizualni paket, koji omogućava da se dio atraktivnosti najjačeg R modela ponudi širokim narodnim masama.
Prvi puta Golf je dobio osvijetljeni prednji logotip, a tu je i nova grafika LED svjetala sa svjetlosnom lajsnom, koja se proteže čitavom širinom prednjeg dijela vozila. LED svjetla postala su standardna oprema, dok je Matrix LED IQ-Light tehnologija sada ponuđena uz doplatu ili kao sastavni dio najbogatijih paketa opreme. Straga je izmijenjena dosadašnja grafika svjetala, a osim standardne konfiguracije moguće je dobiti i ekskluzivnu 3D LED tehnologiju.
Najveća novost u kabini je unaprijeđena instalacija MIB4 multimedije, koja će u najbogatijim paketima opreme da se kombinira sa 12,9-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir (najveći zaslon kod prethodnika je imao dijagonalu od 10,25-inča). U Volkswagenu ističu da novi sustav sada nudi puno brži rad i odaziv na dodirne komande, što je rezultat softverskih, ali i hardverskih unapređenja. Klizači za podešavanje temperature i jačine zvuka sada su stalno osvijetljeni, što nije bio slučaj kod prethodnika, zbog čega ih je bilo teško koristiti, posebno noću. U standardnoj opremi od sada su Android Auto i Apple CarPlay aplikacije za bežično povezivanje s pametnim telefonima.
Mada još uvijek nije zvanično potvrđeno, cijena ulaznog modela trebala bi startati oko 30.000 eura, što je i očekivano s obzirom na to da u ponudi više neće biti trocilindarskog 1.0-litrenog agregata koji je do sada kombiniran s najpovoljnijim ulaznim verzijama. Svi oni koji novog Golfa budu željeli dobiti u sportskom GTI izdanju mogu očekivati ulaznu cijenu na razini od 41.000 eura. Više detalja o cijenama i konfiguracijama opreme koje će biti ponuđene na domaćem tržištu znat će se polovicom tekuće godine kada bi redizajnirani Golf 8 trebao biti zvanično ponuđen kupcima. Na kraju treba još jednom naglasiti činjenicu da je Volkswagen Golf Mk 8.5 zadnji Golf koji će pokretati motori s unutarnjim sagorijevanjem, odnosno da će njegov nasljednik čija premijera se očekuje krajem 2028. godine imati isključivo električni pogon.
POGON
Dvije najveće novosti koje su vezane za pogonsku gamu redizajniranog Golfa su oproštaj od dosadašnjeg ulaznog trocilindarskog 1.0-litrenog benzinca i najjačeg 2.0 TDI dizelaša, koji se ugrađivao u GTD model. Ulazni motor sada postaje 1,5-litreni TSI agregat koji je sa 115, odnosno 150 KS kod oba ova motora uparen sa šestostupanjskim ručnim mjenjačem. Podsjećamo da je sedmostupanjska DSG automatika uz njih raspoloživa u kombinaciji s blagom hibridnom tehnologijom. Dvolitreni TSI agregat dostupan je u verzijama sa 204 KS, odnosno 265 koliko raspolaže u GTI modelu. Još uvijek nije poznato koliko snage će ovaj blok da ima u GTI Sport i R modelima, za kojeg se očekuje pogonski potencijal veći od 300 KS. Dvije pogonske kombinacije uparuju 1.5 TSI benzinski agregat i elektromotor. Prva eHybrid raspolaže sa 204 KS, a druga u GTE modelu 272. Ljubiteljima dizelaša ponuđen je i 2.0 TDI motor u verzijama sa 115 i 150 KS. Slabiji je kombiniran s ručnim, a jači s automatskim mjenjačem. Hibridni modeli koriste šestostupanjski DSG automatik, dok je 4Motion pogon na raspolaganju uz 2.0 TSI agregat sa 204 KS, a imat će ga i R model. Ono što je kritizirano, a nije ispravljeno je činjenica da se poklopac motora kod Golfa 8 i nakon redizajna prodržava metalnom šipkom, a ne amortizerima.