Dnevni.ba - PRELOADER

Smanjuje razinu holesterola: Ovo voće je iznimno zdravo za krvne žile

13 Kol 2024


Smanjuje razinu holesterola: Ovo voće je iznimno zdravo za krvne žile
Kupine

Krvne žile su važan dio kardiovaskularnog sustava. Kroz njih teče krv koja opskrbljuje sve organe korisnim tvarima. Da bi što bolje radile i da bismo sačuvali njihovo zdravlje, važno ih je održavati u dobrom stanju.

Prva stvar koju možemo učiniti jest dodati na jelovnik namirnice koje su korisne za srce i krvne žile. Prema studijama, u tu hranu ubrajaju se kupine, prenosi Index

Riječ je o voću koje sadrži topiva vlakna koja smanjuju razinu lošeg kolesterola u krvi. Osim toga, kupine sadrže komponente koje poboljšavaju unutarnji sloj krvnih žila.

Šalica kupina sadrži 62 kalorije, dva grama proteina, manje od grama masti, 14 grama ugljikohidrata, osam grama vlakana i sedam grama šećera. Tu su i vitamini C, E i K te mangan.

Redovita konzumacija kupina može smanjiti rizik od razvoja ateroskleroze, a cirkulacija krvi poboljšat će se nekoliko puta. Prisutnost kalija u kupinama utječe na normalizaciju krvnog tlaka. To je važan čimbenik u osiguravanju zdravlja kardiovaskularnog sustava.

Kupine svoju specifičnu boju duguju antioksidansu antocijanu. Poznato je da namirnice bogate antioksidansima smanjuju rizik od pojave raka te rizik obolijevanja od srčanih i bolesti krvožilnog sustava.

ZDRAVLJE


Znanstvenici otkrili zašto neki komarci ipak slijeću na ljude s repelentom

Nova studija objavljena u časopisu Journal of Experimental Biology sugerira da su komarci u stanj...

01 Lip 2026

Simpozij iz dječje kirurgije i urologije s međunarodnim sudjelovanjem u četvrtak u Mostaru

MOSTAR - Svečano otvorenje XXI. Simpozija iz dječje kirurgije i urologije, koji će okupiti stručn...

27 Svi 2026

Znanstvenici upozorili na konzervanse iz hrane. Povezani su s većim rizikom od bolesti

Uobičajeni konzervansi koji se koriste u brojnim kupovnim namirnicama za uništavanje bakterija i ...

21 Svi 2026