Dnevni.ba - PRELOADER

Tečaj copywritinga kroz dva dijela

16 Stu 2020


Tečaj copywritinga kroz dva dijela

Tečaj copywritinga, osmišljen kroz osam dvosatnih susreta, uz raspoređen omjer teorijskog i praktičnog dijela, uspješno je održan u organizaciji HKD Napredak, Glavna podružnica Mostar, tijekom devetog i desetog mjeseca 2020. godine.

Misao vodilja ovog tečaja bila je kako želim polaznike tečaja osposobiti za pisanje sadržaja kroz različite forme: postove za društvene mreže, e-mailove, PR tekstove, newsletter-e te blog tekstove, koji bi bili kao svojevrsni pokazatelj uspješno održanog tečaja.

Moram reći da sam izuzetno zadovoljan s polaznicima te da su svi do jednoga uspjeli proći kroz cjelokupan proces osposobljavanja za pisanje i da su taj  proces potvrdili s odlično kreiranim blog tekstovima po unaprijed određenim ili slobodnim temama.

Tečaj copywritinga kroz dva dijela

Trudio sam se da je tečaj maksimalno iskoristiv u praksi te sam teorijski dio sveo na tek osnovne informacije o samim začetcima copywritinga, prvom pravom copywriteru (radi se o John Emory Powersu, rođenom 1837. godine koji je sve do svoje smrti, 1919. godine, slovio za najboljeg, najpoznatijeg i najbogatijeg freelance copywritera) i nekima od najpoznatijih copywritera ikad (John Caples, David Ogilvy, Joseph Sugarman, E. M. Schwartz, Robert W. Bly, itd.).

Praktični dio je bio planski organiziran te sam polaznike tečaja već na prvom susretu potaknuo na vježbe pisanja postova za društvene mreže, prvo kroz pisanje posta bez ikakvog prijašnjeg predznanja, a potom kroz pisanje postova za društvene mreže koristeći formulu za pisanje ACCA.

Ideja mi je bila da ovu prvu vježbu pisanja imaju i kao svojevrsni uvid u svoje trenutno znanje te kako bi mogli pratiti svoj napredak kroz iduće susrete.

Tečaj copywritingaFotografija s jednog od susreta tečaja copywritinga

Formule za pisanje kao putokaz na putu kreativnosti

Iako sam polaznike tečaja upoznao s nekoliko formula za pisanje (AIDA, već prije spomenuta ACCA, 4 P i još neke) uvijek sam im naglašavao da se ne drže formula za pisanje kao pijan plota, već da im formule za pisanje služe tek kao svojevrsni putokaz tijekom kreiranja sadržaja.

Kroz iduće susrete nizale su se praktične vježbe pisanja različitih sadržaja i po različitim formulama te aktivno predstavljanje domaćih zadaća koje su polaznici veoma disciplinirano i s iznimnom voljom pisali doma i predstavljali na idućem susretu.

Plan mi je bio da polaznike uvedem u svijet copywritinga kroz kreiranje jednostavnijih tekstualnih sadržaja te da na svakom idućem susretu dosegnemo idući nivo.

Osmi susret tečaja opravdao je trud i rad

Na zadnjem, osmom susretu, SVI polaznici tečaja su predstavili svoje blog tekstove (od minimalno 500 riječi) po unaprijed dogovorenim temama.

Na moje veliko zadovoljstvo i neskriveni ponos što sam uspio prenijeti jedan dio znanja o copywritingu polaznicima Napretkovog tečaja, nizali su se izvanredno napisani blog tekstovi.

U nastavku pročitajte izjave polaznika tečaja

Anita Lučić, dipl. Ekonomist – „Na tečaju copywritinga naučila sam da objave nisu samo gomila nabacanih riječi, već da te riječi moraju imati neku formu i svrhu.

Upravo na ovom tečaju naučila sam brojne formule za pravilno pisanja društvenih objava, PR tekstova, newslettera, blog tekstova i još mnogo toga.

Sad točno znam što i na koji način u tekstu istaknuti, a da sve to ima pravu formu i da je čitalačkom oku primamljivo i intrigantno za daljnje čitanje.

Saznali smo o prvim začecima copywritinga i prvim influencerima, a voditelj Marko Suton se dodatno potrudio i osigurao nam svu potrebnu literaturu kako bismo mogli proučavati o copywritingu i više.

Sav tečaj potkrepljiv je brojnim primjerima iz svakodnevnog Markovog osebujnog rada u ovom poslu, te nam je dao zanimljive i korisne savjete za daljnji rad.

Za voditelja tečaja imam samo riječi pohvale. Marko je zaista posvećen svoj struci i veliki profesionalac. Profesionalizam i entuzijazam u njegovom radu lako se prenio i na sve nas polaznike tečaja, tako da smo s užitkom upijali sve informacije i znanja o copywritingu.

Mirjana Topić Landeka, dipl.novinarka,  RTV F BiH – „Iako je pisanje moj posao, tečaj copywritinga shvatila sam kao dodatno znanje i dodatnu vještinu koja mi pomaže u svakodnevnom poslu. 

Teorijski, a pogotovo praktični dio nastave koju smo prošli kroz tečaj pokazali su svu raznolikost  u načinu pisanja,  u izdvajanju značajki, ali i pokazali koliko je naša kreativnost važna pri pisanju copywriting tekstova.

Naš predavač, a sada već prijatelj, Marko Suton, pokazao se kao vrsni znalac,  ali i edukator.

Na različite načine poticao je pisanje polaznika,  pozivajući se na najveće autoritete copywritinga u svijetu. Ukazao je što potrebno za dobrog copywritera.  Tih deset sati našega intenzivnog rada, posebice na praktičnom dijelu, uputilo nas je u tajne dobre objave na društvenim mrežama, ali i pisanje po pravilima struke.  

No, vrhunac  tečaja je svakako pisanje bloga koji je za sve polaznike bio izazov.

Svima onima koji žele saznati što je copywriting i steći vještinu pisanja preporučujem tečaj kojega vodi Marko Suton.“

Slađana Ljepava Ćumurija, Bachelor poslovne ekonomije – „Marko Suton nije još samo jedan predavač “besplatnog tečaja” copywriting-a, koji 99% vremena troši na promociju narednog (vrlo skupog) tečaja.

Tečaj je osmišljen tako da teoriju pretvara u praksu.

Naučila sam kako oblikovati i koristiti raspoložive podatke i tehnike, da dođem do rezultata. Tečaj je kratak i vrlo efikasan.“

Valerija Ćorić, novinarka – „Nekoliko mjeseci sam tragala za nekom vrstom obuke vezanom za promociju i oglašavanje na društvenim mrežama.

Na preporuku više mojih prijatelja put me odveo do Marka Sutona kojeg su mnogi od njih nazvali, „tatom – matom“ Copywriting-a na našem prostoru.

Iako se dobar dio svog života bavim pisanjem na ovaj ili onaj način, moram priznati da sam na početku tečaja bila poprilično nesigurna kada se radi o pisanju pojedinih objava i preporuka koje bi trebale zainteresirati određenu ciljanu skupinu a vezano za neku uslugu ili proizvod.

Copywriting sasvim precizno pokazuje put na koji način ćemo to učiniti uspješno i pravilno bez da unaprijed uopće trebamo imati neko predznanje o oglašavanju.

Naš predavač nas sasvim jasno, izravno i jednostavno vodi putem usvajanja novih vještina pisanja.

To čini istovremeno budeći i potičući u polaznicima  individualnu kreativnu crtu što je na koncu svakom našem uratku davalo i osobni pečat autora.

Sve pohvale za HKD Napredak na organizaciji ovoga tečaja i naravno sve preporuke za predavača Marka Sutona koji svoje ogromno znanje i vještine s nevjerojatnim trudom i predanošću prenosi na njegove polaznike.“

Željka Obradović – „Kroz tečaj copywritinga vidjela sam priliku da usvojim vještine  u pisanju objava na društvenim mrežama u sklopu posla kojeg radim.

Iskreno, nisam očekivala da će mi tečaj otvoriti vidike za bezbrojne mogućnosti u pisanju objava, blogova i u meni probuditi kreativca spremnog napisati putopisni članak. No uspjela sam!

Najvećim dijelom zahvaljujući profesionalnom predavanju Marka Sutona, koji nas je već  na prvom satu zainteresirao svojim predavanjem  o povijesti i tehnikama  copywritinga.

Pohvale za HKD Napredak na organizaciji tečaja.“

Tea Miljko, Social Media Manager Junior – „Kroz tečaj copywritinga saznala sam mnogo toga te usput nadopunila znanje o pojmovima poznatim od ranije.

Bilo je predivno iskustvo koje bi preporučila svakoj osobi koja je zainteresirana za copywriting ili općenito želi naučiti neku novu vještinu.

Voditelju tečaja, SEO Copywriter-u Marku Sutonu prepisujem sve zasluge za ovo pozitivno iskustvo koje sam doživjela kroz samo osam susreta.

Još jednom veliko hvala!“

Voditelj tečaja Marko Suton s polaznicima Voditelj tečaja Marko Suton s polaznicima tečaja copywritingatečaja copywritingaVoditelj tečaja Marko Suton s polaznicima tečaja copywritinga

Hvala polaznicima tečaja na lijepim riječima, a svima ostalima koji su se nakon čitanja ovog teksta zainteresirali za tečaj copywritinga, dobre vijesti.

Tijekom 2021. godine planiram ponovo pokrenuti tečaj copywritinga, u organizaciji HKD Napredak, Glavne podružnice Mostar, kao i tečaj SEO copywritinga, kao svojevrsni napredni stupanj copywritinga, gdje je potrebno iskoristiti sve znanje copywritinga i upotpuniti ga s pravilima pisanja za SEO tekstove.

Marko Suton