Uskoro nove cijene vozačkih dozvola, pravilnik upućen u proceduru
U proceduru su puštene izmjene i dopune Pravilnika o cijeni ličnih dokumenata, saznaje Fokus. Ovaj pravilnik uskoro bi trebao doći na sjednicu Vijeća ministara BiH na odlučivanje. Kako je obrazloženo, riječ je o ukidanju diskriminacije po osnovu starosti i zdravstvenog stanja tako da se troškovi takse za produženje vozačke dozvole izjednače za sve vozače, budući da prema sadašnjim propisima vozači starije životne dobi plaćaju i do 3,3 puta veći iznos novca od iznosa koji plaćaju mlađi vozači u istom periodu.
Koji članovi Pravilnika se mijenjaju
Istovremeno postoje slučajevi u kojima vozači umanjene zdravstvene sposobnosti plaćaju i do pet puta veći iznos takse u odnosu na druge vozače za isti period. Prema predloženim izmjenama, u članu 2. se dodaje: Posebna kategorija lica – za osobe starija od 65 godina i lica sa umanjenom zdravstvenom sposobnošću naknada za izdavanje vozačke dozvole iznosi 18 maraka.
U članu 4. se dodaje novi stav koji glasi: Za osobe starije od 65 godina i osobe sa umanjenom zdravstvenom sposobnošću od naknade za izdavanje vozačke dozvole od 18 maraka, 12 maraka se uplaćuje Proračunu institucija BiH, a šest maraka raspoređuje se proračunima nadležnih organa.
Još u siječnju Povjerenstvo za promet i veze Zastupničkog doma Parlamentarne skupštine BiH usvojila je modificiranu poslaničku inicijativu poslanika Saše Magazinovića kojom se Agencija za identifikacisjke dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA) zadužuje da izradi i u proceduru uputi izmjene navedenog Pravilnika. Upravo je zahtjev bio da se, kada je riječ o troškovima za vozačke dozvole ukine diskriminacija po osnovu starosti i zdravstvenog stanja.
Obrazloženje Magazinovića
Magazinović je još uvijek važeće odredbe pravilnika obrazložio na sljedeći način: 'Prema aktualnom zakonu u BiH, obnova vozačke dozvole slijedi na svakih deset godina, jer se na taj period izdaje važenje dozvole, i to košta 60 maraka. Međutim, tih deset godina se ne odnosi na penzionere i zdravstveno ugrožene. Rok važenja vozačke dozvole umirovljenicima je tri godine, što praktično znači da oni u periodu od 10 godina čak tri puta moraju da obnove vozačku, čime su primorani da umjesto 60 maraka, plate čak 180 maraka.'
U još nezavidnijoj situaciji su, kaže, oni sa umanjenom zdravstvenom sposobnošću, jer moraju u nekim situacijama obnoviti vozačku i svake dvije godine, odnosno čak pet puta u periodu od deset godina, dok 'obični' vozač to učini jednom.
- Na taj način primorani su platiti čak 300 maraka kako bi i dalje mogli voziti, istaknuo je Magazinović.