Dnevni.ba - PRELOADER

Zanimljivo: Europljanke i visokoobrazovane osobe konzumiraju više voća

15 Svi 2020


Zanimljivo: Europljanke i visokoobrazovane osobe konzumiraju više voća

Europljanke jedu više voća od muškaraca, a ljudi s višim stupnjem obrazovanja jedu više voća od manje obrazovanih, prema studiji prehrambenih navika koje su proveli norveški znanstvenici, objavila je Hina.

Najviše voća jedu Europljani na jugu kontinenta, a Europljani na sjeveru jedu najviše povrća, pokazalo je istraživanje koje je vodila Tonje Holte Stea sa sveučilišta Agder u Kristiansandu.

Prema rezultatima objavljenima u srijedu u obje su kategorije osobe s istoka Europe bile na dnu.

Znanstvenici su proučavali podatke prikupljene u 2014. od 37.672 odraslih osoba iz 21 zemlje.

Među ispitanicima je bilo primjerice 2891 iz Njemačke, 1705 iz Austrije i 1460 iz Švicarske.

Svatko je odgovarao na pitanja o tome koliko konzumira voća ili povrća, uključujući salate. Krumpiri nisu bili obuhvaćeni upitnikom.

Podaci nisu uzeli u obzir veličine porcija i znanstvenici ističu da nisu mogli utvrditi jesu li ispitanici konzumirali pet porcija voća i povrća dnevno koliko preporučuje Svjetska zdravstvena organizacija.

Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu PLOS ONE. 

ZNANOST


Otkriće: Dva lijeka za rak poništavaju oštećenja od Alzheimera

Znanstvenici  su otkrili da bi dva već odobrena lijeka protiv raka mogla preokrenuti neke promje...

09 Lip 2026

Rusija planira odobriti dva cjepiva protiv agresivnog tumora na mozgu

Ove godine  u Rusiji se planira odobriti primjena dvaju cjepiva protiv glioblastoma, jednog od n...

09 Lip 2026

U ljudskim stanicama otkriveni misteriozni tamni proteini: "Ovo je zaista nešto novo"

Međunarodni  tim znanstvenika otkrio je u ljudskim stanicama više od 1700 dosad nepoznatih "tamn...

18 Svi 2026