Dnevni.ba - PRELOADER

Može li glasovna društvena mreža ugroziti Facebook, Instagram i TikTok?

17 Tra 2024


Može li glasovna društvena mreža ugroziti Facebook, Instagram i TikTok?
Aplikacija je u potpunosti fokusirana oko glasa

Aplikacija je u potpunosti fokusirana oko glasa, a izgovorene riječi automatski se pretvaraju u tekst.

Ima li na prenapučenom tržištu društvenih mreža mjesta za još jednu, malo drukčiju aplikaciju? Trenutačno imamo aplikacije koje su dominantno tekstualne, imamo aplikacije i mreže za fotografije i video, a AirChat je fokusiran na - glas. Iako su tijekom pandemije predstavljene aplikacije u kojima je dominantan način konverzacije glasovni (sjetite se Clubhousea), one ipak nisu zaživjele i privukle dovoljan broj korisnika, prenosi Zimo. 

Ekipa koja stoji iza AirChata, a riječ je o investitoru Navalu Ravikantu i jednom od bivših direktora u Tinderu Brianu Norgardu, vjeruje kako postoji tržište za aplikacije usmjerene na glasovnu komunikaciju.

Oni smatraju kako je glas puno intimniji medij u odnosu na tekstualnu komunikaciju te se tako može prenijeti strast u porukama, za razliku od običnog teksta: Ljudi su stvoreni da se slažu s drugim ljudima, a to samo zahtjeva prirodni glas, objasnio je Ravikant

Sama aplikacija izgledom i sučeljem slična je brojnim postojećim društvenim mrežama. Korisnici mogu objavljivati sadržaj, pratiti druge korisnike, lajkati njihov sadržaj i slično te mogu slati direktne poruke drugim korisnicima aplikacije. No umjesto tekstualnog upisa, u fokusu je glas tako da je objavu potrebno izgovoriti, a korisnici će je na AirChatu moći poslušati, ali i - pročitati. Naime, aplikacija će automatski pretvarati govor u tekst za situacije u kojima ne želite ili ne možete slušati poruke drugih korisnika. No poanta je da ih ne možete napisati, već samo izgovoriti.

Ova je aplikacija prvotno predstavljena krajem prošle godine, a nedavno je redizajnirana te je dostupna za korisnike Androida i Appleovih telefona, no samo one koji imaju pozivnicu. Broj njenih korisnika konstantno raste i bit će zanimljivo vidjeti koliko će je korisnika nastaviti koristiti, a tko će je samo isprobati i onda izbrisati s uređaja, pri čemu ponovno treba podsjetiti na Clubhouse koji je jedno vrijeme bio iznimno tražena aplikacija, a danas je skoro više nitko ne spominje.

Također, na stranici Fast Company podsjećaju i na konkurente koji su se pojavili nakon Muskova preuzimanja Twittera. Iako su imali veliku medijsku praćenost te iako su mnogi korisnici Twittera, tj. sadašnje platforme X najavili da odustaju od te društvene mreže i namjeravaju se okrenuti nekim alternativnim rješenjima, Mastodon je početkom godine imao samo 1,5 milijuna aktivnih mjesečnih korisnika, dok su brojke Blueskya Jacka Dorseya malo bolje i iznose oko 2 milijuna korisnika, piše Fast Company.
 

 

TEHNOLOGIJA


CHATGPT

Privatnost na prvom mjestu: Kako koristiti ChatGPT bez straha od zloupotrebe podataka

U eri sve veće ovisnosti o digitalnim alatima, privatnost korisnika postaje sve važnija tema. Ala...

17 Svi 2025

TIKTOK

Tik Tok na udaru EU: Prekršili pravila o digitalnom oglašavanju, čeka li ih milijunska kazna

Europska komisija saopćila je jučer da je platforma “TikTok” prekršila pravila EU. Naime, nisu pr...

16 Svi 2025

VISION DAYS 2025

Vision Days 2025 okuplja vrhunske IT stručnjake u Mostaru: Dvodnevna konferencija o budućnosti informacijske sigurnosti

Mostar, 15. svibnja 2025. – Drugo izdanje IT konferencije „Vision Days 2025.“ održat će se 22. i ...

15 Svi 2025